In dilemma voor baby nr 2. We hebben een box staan op zolder van eerste kindje. Dochter wilde er echter nooit in en het staat vreselijk in de weg dat ding. Nu zou dochter ook een hele hoop speelruimte kwijt zijn en wij ook Zou een relax genoeg zijn om de baby even opzij te kunnen leggen? Of een mozeswieg voor de eerste maanden...
Ik legde de jongste in het begin in de kinderwagen in de woonkamer. Werkte prima. Later was de box toch wel fijn, als ik ben de oudste even iets wilde doen waar de jongste niet bij mocht. Gebeurde niet vaak trouwens, dus er lag net zo vaak speelgoed in. En de kerstboom heeft er ook 2 keer ingestaan. Daarna ging hij weg, omdat de jongste zichzelf eruit gooide
Ik zou dan eerder voor een campingbedje gaan. Ligt de kleine toch veilig en is zo weer aan de kant gezet als je het niet nodig hebt. Ik vond de box bij de 2e en 3e trouwens wel veel handiger dan bij de 1e. De 3e zit er nu nog steeds regelmatig in.
Wordt even afwachten dus een campingbedje hebben we ook en die kan inderdaad wel snel opgezet en weggenomen worden om het eens te proberen.
Wij doen ook geen box meer. Ik vind het grote ondingen die in de weg staan. De baby kan de eerste weken in de kinderwagen, in het babynestje of op een schapenvacht. Daarna volstaat een schapenvacht alleen ook of de draagdoek. Volgens mij is de box er alleen voor het gemak van de ouders zelf Onze kids gingen er niet graag in en hoefden dat dus ook niet. Ben blij dat ie weg is.
Tuurlijk is een box voor je eigen gemak. Maar hier ook voor een stuk veiligheid.hier hebben we (huurhuis) een gesloten keuken en het is voor mijn ondernemende dreumes gewoonweg veiliger om tijdens het koken dan even in de box te spelen en zo zijn er nog een paar redenen waarom het soms toch echt handiger/veiliger is. Zeker bij een 2e 3e ect kindje.
Onze uk kon je niet weg leggen door verborgen reflux. Hij heeft daar niet veel tijd in door gebracht. Als dreumes nooit in gezeten toen was het al weg
Ik zou niet zonder box willen. Maar dat is per persoon verschillend. In de kinderwagen kan ook goed zolang ze zich niet overeind trekken. Jongste lag er ook vaak in, dan kon ik zo weg als het moest
Als ze nog erg klein zijn is een box niet nodig en kan je ze idd net zo goed in de wieg leggen. Maar als ze wat ouder worden en gaan spelen volstaat een bedje niet, een bedje is om in te slapen, niet om in te spelen. Hier staat de box altijd erg lang, zeker bij de eerste, die vond het heerlijk om in de box te spelen. De jongste had het wat sneller gezien, maar zonder box zou ik iig niet kunnen
Ik zou niet zonder box willen. Maar dat is per persoon verschillend. In de kinderwagen kan ook goed zolang ze zich niet overeind trekken. Jongste lag er ook vaak in, dan kon ik zo weg als het moest
Ik vind een box ook een onding. Bij de eerste nauwelijks gebruikt. Bij de tweede tegen beter weten in toch opgezet en op zes maand alweer weggehaald omdat hij er maar nutteloos stond te wezen. Dus wieg lijkt me prima, in combinatie met een draagdoek, wipper, speelmat etc...
Ik lees even mee, had namelijk dezelfde vraag. Wordt voor ons de eerste en hoor zoveel verschillende dingen. De een zweert erbij, de andere gebruikt hem niet. Dus wel of niet aanschaffen? Ik weet het op dit moment even niet meer
Dat hangt van jezelf en je baby en je omgeving af... Als je huisdieren hebt, vind ik een box cruciaal voor veiligheid en rust. Als je een baby hebt die heerlijk op zijn eentje slaapt en speelt, is een box handig voor de ouders. Als je zoals ik baby's hebt die belachelijk vroeg én vol overgave gaan rollen, staan en stappen, is een box vooral een risico op vastzitten en vallen. Ik heb geen kinderen die lang op dezelfde plaats blijven slapen, of spelen. Ik heb onrustige kinderen die zo veel mogelijk willen ontdekken. En ik had er geen problemen mee om mijn baby's gewoon op de grond te laten rollen en spelen, terwijl anderen dat (misschien terecht) te koud, te vuil, te gevaarlijk vinden. Dus helaas voor jou: het is niet te voorspellen
Ik heb huisdieren en een ondernemend mannetje van 4 die soms niet zo zachtzinnig met zijn broertje om gaat (hij begint het gelukkig wel te leren), dus hier zeker wel een box voor de veiligheid. Broerlief ging ook vrij snel dingen ontdekken en wilde toen niet meer in de box. Ik heb hem destijds dan ook niet erg lang gebruikt, maar hij is hier ook zo weer uit elkaar gehaald.
Je kan ook een playpen neer zetten en dan van die foam tegels. De kleine kan daar dan ook lekker liggen in een babynestje of op een dik speelkleed. Overigens kan het per kind verschillen. Bij een kennis was het bij kind 1 ook drama. De jongste van 15 maanden zit nog in de box.
Bij beide kids box tot na hun 2e jaar gebruikt.. Wat konden ze heerlijk spelen in een beperkte ruimte.. Gewoon gewenning en geen strafpleiter. En daarbij was het voor m'n jongste een veilige plek. Aan het begin stond zijn reiswieg erin, omdat de kinderwagen gewoon niet vertrouwd was met een 2 jarige zus die daar de hele dag aan wou hangen om te kijKen.. Ik zou hem dus zeker bij een volgende wss weer 2 jaar in huis hebben staan..
Wij hebben drie honden en twee katten, dus hier was en is de box niet iets wat ik kan missen. Hij lag er in het begin heel veel in, ook voor slaapjes tussendoor. Nu ligt hij er nog in als ik even gauw iets moet doen, of als hij begint te jengelen en dan begint te kloten. Of als we smorgens wakker zijn, en hij even moet wachten op ons ontbijt. De vloer is dan nog te vies om op te tijgeren. Dan dus ook in de box.
Hier in het begin een wiegje in de woonkamer gehad. Na 2,5 maand ofzo de box neergezet. Ze ligt er eigenlijk nooit in maar ik laat m wel staan. Misschien als ze wat groter is en echt kan spelen, dat ze er wel in wil
Ik heb de box bij beide veel gebruikt. Al had ik bij de jongste ook wel de kinderwagen waar hij dan in lag omdat hij in het begin zijn warmte niet goed vast kon houden. Als ik nu om mij heen kijk dan zou ik niet eens weten waar ik dat ding kwijt moet in de huiskamer