Ons kindje zal in de winter geboren worden. Wat voor kleding hebben jullie gekocht voor overdag en 's nachts? Welke maten? Rompertje lange of korte mouwen, broekje en truitje erover en verder? Sokjes en slofjes? etc En hoe kleden jullie je kindje aan als jullie naar buiten gaan? Graag tips gevraagd. Bedankt!
Hoi, Ik denk dat je qua kleding het beste kan kijken naar hoe je jezelf kleed. Als je kindje binnen is is het meestal toch warm (ik neem aan dat je verwarming in de winter aanstaat ) Dus een lange broek en een trui/shirtje met lange mouwen en sokjes moet voldoende zijn. Een rompertje met lange mouwen is wel lekker warm, maar ik vind ze onpraktisch. Een truitje eroverheen aantrekken is vrij lastig en staat ook rommelig. Ik heb zelf vrij veel rompertje met korte mouw of zonder mouw. Korte mouw is net wat warmer en doe ik vooral aan bij dunne shirts. Voor buiten kun je een jasje kopen. Maar je kunt ook een extra vest met capuchon een muts, sjaal en wantjes aantrekken. Verder liggen ze toch onder een dekentje. Voor in de maxi-cosi is een voetenzak ideaal. De maten ligt een beetje aan het kind.. Rick is begonnen in maat 56, terwijl het kindje van mijn collega maatje 44 heeft (maar 2 weken te vroeg geboren). Hij heeft nu met 4 mnd al maat 68! Je kan de meeste kleding wel in mt 56 kopen. En doe het vestje dan een maat groter (gaat wat makkelijker aan)
Ik heb nu gewoon alles gekocht wat ik kon vinden, want dat is niet zoveel in maatje 44. Ik heb dikke kleren, dunne kleren, rompertjes met en zonder mouwen. Florine ligt hier de hele dag in een deken gewikkeld, dus warm heeft ze het wel. Ik denk dat je beter kan kijken naar een lekker dik dekentje. Linda
Ik heb zeker wel rompertjes met lange mouwen gebruikt. Vond ze ideaal. Verder qua kleding binnen gewoon wat je zelf ook aan hebt. Dus romper (meestal met lange mouwen in het begin) broek en truitje met sokjes. Verder heb ik erg veel plezier van mn Bunker van Lodger. Maar welke warme wikkeldoek ook zal je in de winter goed van pas komen. Ik heb wel een jasje gekocht toen ik zwanger was maar die heeft ze maar 2 keer aangehad. Een lekkere wikkeldoek/Bunker/voetenzak is veel praktischer.
Rompertjes met korte mouw. Lange mouw doe ik alleen onder echt dunne truitjes aan. Zolang ze overdag bijna net zoveel slapen als 's nachts doe ik 's nachts geen andere kleertjes aan. Alle kleertjes moeten voor mij de eerste 2 of 3 maanden lekker slaapbaar zijn (soepel en zacht). Voor naar buiten een vestje of dun jasje met rekbare mouwtjes wat je makkelijk aantrekt (ik heb een heel lief jasje, maar daar krijg ik de armen niet in gewurmd). Mijn vestje is velours met tricot voering. Een los mutsje op en lekker onder een dekentje naar buiten. Gewoon sokjes aan, geen slofjes. Ik wist dat ons kindje niet zo klein zou zijn en heb alleen maatjes 62/68 gekocht en een 1e pakje maat 56. Broekjes/truitjes maat 50/56 zijn langer bruikbaar dan pakjes (als je kindje groot is). Let er bij pakjes op dat je ze aan de onderkant makkelijk los kan maken om een luier te verschonen, zeker bij een eerste kindje zit je nogal te prutsen de eerste dagen Oja en als je een dikkertje krijgt zoals ik, is het erg handig als je makkelijk elastiek in broekjes kan vervangen. Ik kwam erachter dat overal het elastiek in vastgestikt zat en ik de hele banden los moest halen. Voor 's nachts vind ik een slaapzakje met lange mouw er lekker met dit weer. Gebruik ik sinds hij 3 weken is. Ik doe er alleen een dun dekentje en lakentje overheen. Marsja
Zoals hier al eerder staat, let er bij kleding op dat het rekbare mouwtjes zijn, dat kleed een heel stuk beter aan Wij hebben hier zowel rompertjes met lange mouw als met korte mouw en die laatste vind ik zelf ook veel handiger met aankleden. Verder trek je bij het naar buiten gaan 1 kledingstuk meer aan dan je zelf aan hebt. In de wandelwagen hebben wij een dik fleecedeken en een dunner dekentje daarover heen. Die laatste kregen wij bij de wagen kado, maar het is maar een dun dekentje. En daar weer over zit natuurlijk de kap van de wagen, dus heerlijk warm.
ik heb rompertjes zonder mouw, met korte mouw en lange mouw. zo kan ik altijd de onderkleding aanpassen op de overkleding en de temperatuursomstandigheden. verder shirtjes en broekjes en sokjes. voor buiten heb ik een compleet dik pakje dat makkelijk openknoopt. jasjes zijn op zich wel leuk, maar voor hele kleintjes nog neit echt handig. ik zou sowieso geen jas met een vaste muts nemen, dat ligt namelijk niet lekker als je de muts niet op hebt. liever een hoog kraagje en een losse muts.
Wij geven haar een jasje aan en dan gaat ze lekker de wagen in of in de maxi cosi met voetenzak. Onder haar jasje krijgt ze ook altijd een vestje aan. Oowja nog een tip: sokjes van de hema blijven hier als enige goed zitten.
Ik zou niet teveel maatjes 50 halen, want als je een groot kindje hebt, dan zal hij hier niet lang gebruik van kunnen maken. Ik zou 2 setjes in maat 50 halen, mocht je een klein kindje krijgen, dan is de rest zo bijgehaald door opa's en oma's. Van maatje 56 kun je alvast wat meer halen, bijvoorbeeld 4 setjes. Ons zoontje was 51 cm bij de geboorte en sinds een week worden de maatjes 50 te krap, dus wij hebben wel wat kleine maatjes moeten bijkopen. En je kleed je kindje als jezelf, dus overdag een broek met shirt met lange mouwen en sokjes en 's nachts een pyjamapak. Bedenk wel dat je een baby veel moet verschonen, dus het is erg handig om kleding te kopen die makkelijk aan en uit te trekken zijn. Pakjes die alleen bij de schouders open kunnen zijn niet aan te bevelen! Een pakje met drukknopen tussen de benen is dan handiger. En persoonlijk vind ik een los broekje nog het beste. Ik heb alleen rompertjes zonder mouw en met korte mouwen. Een baby werkt nog niet echt mee met aankleden en het is dan erg moeilijk om een armpje door strakke lange mouwen te krijgen. Sokjes zijn wel handig, want babyvoetjes moeten wel warmgehouden worden. Ik heb newborn sokken van de Hema, die vind ik zelf het fijnste zitten. Andere sokken zitten erg strak bij de enkels en dan heb je soms een rand in het huidje zitten. Groetjes Saskia
idd laagjes en een dekentje ipv jasje. Toch altijd best een gefrummel om een jasje aan zo'n klein lijfje te krijgen, zolang het nog zo klein is, is een dekentje veel makkelijker. Pakjes met voetjes zijn lekker warm, maar vaak zijn de voetjes veel te groot! even goed zoeken dus. Wij zitten deze x met een baby die begin mei wordt geboren. Geen idee wat ik daar nou weer voor moet gaan zoeken, 't kan heel warm zijn maar ook nog erg fris? leuk dat nederlandse weer! hi hi. ik haal maar een paar basis dingetjes te voorschijn en pas het later aan
We zitten ook met een baby die eind mei/begin juni wordt geboren en ik vraag me ook af wat ik moet kopen? Groetjes Nazli
In die periode zou ik rompertjes met korte mouw kopen. En verder setjes/pakjes met lange mouwen en pijpen/voetjes. Als het heel mooi weer is, gebruik je dan gewoon geen dekentje. Als het erg guur is, juist een dubbel geslagen deken. Zo is je baby altijd warm genoeg.