Mijn zoontje van bijna 8 maand wil bijna geen fles meer drinken, alleen de eerste fles die drinkt hij wel 180/6. De 2e fles zijn maar een paar slokjes, en de 3e fles hebben we pap van gemaakt en wil die alleen eten als het van een lepeltje komt dus niet in een papfles. Het gaat hier dus alleen om de 2e fles wat hij volgens het CB zeker moest hebben i.v.m. zijn vocht/melkproduct. Hij moest ca 600 ml binnen krijgen aan melkproduct. Ik heb al meerdere malen gevraagd aan het CB wat nu te doen, de ene vrouw zij dat hij vol zat dat de tijden te veel op elkaar zaten(de andere vond dit weer onzin), de andere wist er geen antwoord op, en weer een andere die zij dat ik de voeding maar eens moest omgooien door de fles en avondeten maar te ruilen met elkaar, wat dus ook niet werkt. Ik heb hem al geprobeerd om in zo'n beker die hij vast kan houden daar zijn drinken in te doen, maar daar kan hij nog niet uit drinken en word kwaad. Baby liga door het flesje voor de smaak, lijkt hem ook niets te interesseren. Hij heeft een echte afkeer van de fles, zelfs met water drinken of thee dan neemt hij een slokje en word kwaad op de fles Dit is overigens niet iets van een week, maar het gaat zo al een maand of 2 zo.. Zijn tijden zijn: 7:00 Fles 1 180/6 9:00 Fruit (half potje) 11:00 fles 2 180-6 13o brood met beleg, en de rest van het potje fruit. 15:00 Avondeten potje. 17:00 Toetje 19:00 laatste pap.180/6 met rijstebloem. (de arts van de CB vond dit schema heel erg goed) Kan ik deze fles ook vervangen door er een pap van te maken? Of kan ik over stappen op 2 flessen per dag, de eerste en de laatste een papje van maken. En daarnaast wat melk geven of zoiets?? Het Cb wil ik liever niet meer bellen, wand die vertrouw ik niet meer met het advies wat ze me zullen geven, vandaar ik het hier maar vraag Oja en wat geven/gaven jullie je kind zo rond de 8 maand aan tussendoortjes? Soepstengel/ rijstwafel vind ik te gevaarlijk omdat hij nog niet echt goed kauwd of sabbelt aan eten, maar gelijk vaak door wil slikken.
Heb nog geen verstand van kindjes boven de 5 maanden maar denk met je mee. Het klinkt in ieder geval als of iemand echt helemaal klaar is met de flesvoeding. Ik heb gelezen dat ze op die leeftijd 500 ml nodig hebben aan melkproducten. De eerste en laatste fles wil hij wel en heeft hij al 400 binnen. Misschien bij de boterham wat melk in een tuitbeker. Hij krijgt ook een toetje dus ik denk dat je er wel aan komt. Als tussendoortje misschien zelf gemaakte appelmoes of compote? Ik lees ook dat ze cracotte geven maar misschien nog te vroeg voor je kindje
Ik dacht eerst, misschien de 2e fles in 2 keer geven. Heb je al eens een rietjesbeker geprobeerd? Die had mijn dochter al snel door. Gewoon een goedkope van Prenatal, die zijn goed te hanteren. En vooral geen antilek bekers, die zijn waardeloos is mijn ervaring.( of je een tennisbal door een gaatje moet zuigen)
Hier ook een die al vroeg klaar was met de fles! Met heel veel pijn en moeite tot 11 maanden kunnen volhouden en toen gauw gestopt met de flessen. Ze wilde gewoon van de lepel eten. Ik heb toen dr Brown tuitbekertje gekocht dat vondt ze wel goed. En s' morgens pap van de lepel was ook ok.
Mijn jongste en oudste verschilden nogal. De oudste wilde liefst de max drinken. Maar de jongste ging snel zijn flessen minderen. Hij begon pas met 7 maand met zijn bijvoeding. Maar ging toen direct naar 3x180/6. En met 8 maand weigerde hij de middelste daarvan ook. We hebben die toen terug gebracht naar 90/3, en ook al snel uit een bekertje, dat vond hij interessanter. Dan kreeg hij 500cc over de dag. Eigenlijk vanaf 9 maand het advies, maar hij at verder prima, en dronk water/thee ernaast.. Hij is de flessen daarna ook sneller gaan minderen dan voorgeschreven, rond de 11 maand kreeg hij die lunchfles van 90/3, en in de ochtend en avond flessen van 150/5, waar hij ongeveer 100-130 van dronk. Maar als ik er niet meer inkrijg, de bijvoeding goed gaat, en hij goed groeit, wie ben ik dan om er extra melk in te proppen
Ja mijn zoon is gek op vast voedsel en zegt dan ook volop mmmmm de hele tijd Wij zijn met 4 maand met bijvoeding begonnen maar sinds hij avondeten potjes kreeg begon het steeds minder te worden met de fles en met 6 maand werd het steeds erger. Bekertje heb ik al geprobeerd, maar kan er nog niet uit drinken, rietjes heb ik ook geprobeerd, maar het besef dat hij daar aan moet zuigen is er ook nog niet zo, hij ziet het meer als spelen met de tong en het rietje haha en zelfs met spuitjes die van de apotheek gaat op zich wel maar hij hoeft dan geen enkele moeite ervoor te doen en om dat vol te blijven houden lijkt mij ook niet erg goed., maar hij wil ook gewoon die melk niet meer hebben na een paar slokken. Nu mist hij dus deze fles wel, maar hij blijft wel goed groeien en zit nog steeds boven het gemiddelde van alle kinderen met zijn lengte en gewicht dus misschien niet zo druk maken als hij de fles niet wil Appelmoes en compote zit daar niet heel veel suiker in? en dat telt toch ook als fruit?
En van die fles een papbordje maken? Dat deden wij met de eerste fles. Hij krijgt dan toch zijn melk/vocht binnen want dat maak je gewoon klaar, het word alleen dikker omdat je pap eraan toevoegt. Maar je ontneemt zijn melk niet dus zou dit geen probleem moeten zijn.
Als je de appelmoes en compote zelf maakt dan zitten er alleen fruitsuikers in en geen onnodige toevoegingen. Altijd nog gezonder dan babykoekjes.
Je kunt een appel ook even in de magnetron doen, worden ze ook zachter. En dan laten afkoelen en uit het knuistje geven.. Of prakken en als compote geven. Zolang je niks toevoegd, dan is het toch gewoon fruit (met misschien iets minder voedingsstoffen door het verwarmen)
Jamila weigerde de fles en melk toen ze 7 maanden was. Ik heb het nog een tijdje aangeboden maar ze wilde echt niet dus vanaf toen helemaal over op vast eten en water. Ze kreeg vanaf toen tot 3 weken geleden wel bijna elke avond dromerig papje, daar zit ook nog melkpoeder in.