fiat seicento, babywagen en autostoel

Discussion in 'De babyuitzet' started by Minous91, Dec 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minous91

Minous91 Actief lid

Nov 22, 2014
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wij zitten een beetje in de knoop :D wij hebben een hele kleine auto, namelijk een fiat seicento.
    Mijn vriend heeft lange benen, er moet altijd 1 stoel helemaal naar achter, waardoor er eigenlijk al nooit beenruimte over is achter die stoel en er niemand kan zitten.
    Heeft er iemand een fiat seicento en een goede autostoel gevonden die daarin past?

Dan komt het volgende;)
    Als wij dan dus met de kleine weg willen naar familie ofzo, dan willen we onze hond ook altijd meenemen. Hij ligt in de achterbak en er is dus geen ruimte om nog meer in de achterbak kwijt te kunnen.

De achterbank mag helemaal gebruikt worden voor rotzooi, behalve dan de plek waar de kleine zit;) Heeft er iemand ervaring met een fiat seicento en een inklapbare babywagen die op de achterbank past?

Het is allemaal even onhandig, maar op dit moment hebben wij geen budget voor een nieuwe auto... Dus tot 1 jaar zal het waarschijnlijk toch even behelpen worden en moeten we handige manieren vinden.

Ik hoop op reacties en tips en/of ervaringen!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik zou naar een babywinkel gaan om te passen.. Maar ik ben bang dat het erg krap gaat worden
    Een maxi cosi heeft al best wat ruimte nodig. Met gordel al wel minder dan op een isofixbasis. Maar dat zul je echt zelf moeten gaan passen.

Je zou je eens kunnen verdiepen in een draagdoek.. Dat past altijd namelijk. Haha.
    Als je de achterbak niet kunt gebruiken en het onderstel plus reiswieg nog op de achterbank kwijt moet zal het echt proppen worden. Een buggy zou nog wel lukken, maar dan moeten ze toch al zelf kunnen zitten.

Gewoon eens gaan passen, babywinkels doen daar niet moeilijk over.. Dan kun je het zelf zien:)

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Zou een draagdoek aanschaffen in jullie geval of een voorgevormde. Let wel op dat hij ergonomisch is. Hier een Tula duur maar elke cent waard want tegenwoordig kan zl lekker op mn rug. Ook als ik het huishouden doe en hij niet in de box wil.
    Verder zijn er een paar buggy's die de mc er op kunnen. Quinny zapp2.0 kan plat en naar je toe of de mc er op.

Ik heb een bugaboo cameleon en die past met een beetje duwen en trekken in de achterbak van een fiat 500 cabrio. Als je de wielen er af haalt dan past hij denk ik ook wel op de grond achter de stoelen van jullie. Blijft niks van over alleen een plat rekje.
    Ik zou niet teveel zooi naast je baby zetten. Dit kan in geval van een uitwijk manoeuvre of een aanrijding desastreuste gevolgen hebben voor de kleine.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik zou de wandelwagen thuis laten en een draagzak/doek meenemen. Juist helemaal geen rotzooi en zeker geen wandelwagen naast je kleine op de bank zetten. Als je een aanrijding krijgt, hoeft niet eens super hard maar dan krijgt je kleine alles op zich. Of jullie alles in je nek. Dat komt echt met een klap naar voren zetten. Heb je een hondenrek voor de achterbak waar je hond zit? Dat zou ik zeker aanraden. I.i.g. als je hond los in de achterbak zit. Hetzelfde verhaal als met de rotzooi. Met een aanrijding heeft je kleine hem op schoot zitten. Of jullie in je nek. Bij een aanrijding met ong 40 km per uur veranderd een hond van zo'n 30 kg in een projectiel met het gewicht van een paard!!

Verder zou ik gewoon kijken voor een groep 0 autostoel van bijv maxicosi. En die achter de stoel zetten die het verste naar voren staat. Zal alsnog krap worden denk ik....

Ik zou zeker niet voor een onderstel gaan waar de maxicosi op geklikt kan worden. Superslecht voor je kleintje om zo rond gereden te worden. Opgepropt en vast gesnoerd. groep 0 babystoel is niet bepaald gezond voor rug en heupjes en er zijn ademhalingsmoeilijkheden gemeld door de slechtd houding. Zou dan dus eerder kiezen voor een ergonomische draagzak. Bij mij paste de wandelwagenbak niet in de auto. Had wel een zitting die plat kon maar dat vond ik nog te vroeg. Te koud en te veel indrukken. Had dus de draagzak. Zwiep je zo om, kleine erin en klaar.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Eerlijk het past niet. Hier kon er geen autostoel op de achterbank van de seicento als stond de stoel helemaal naar voren. Dus de stoel helemaal naar achter en ik achterin. Maar overdwars met de benen op de bank omdat er geen beenruimte meer was(en ben ik maar 1.60)

Als je dan ook nog een wagen mee wil nemen met een wagen bak en een hond zou ik een aanhanger mee nemen of een dakkoffer anders past het nooit

Share This Page