hoi met kitty79 ik heb een vraagje,ik heb sinds gister licht bruinbloedverlies gehad,daarna tijdens mij ontlasting rood bloed alleen als ik afveeg en nu heb ik donkerbruin/roodachtig bloed met klontjes en sliertjes (donkerroodsliertjes en klontjes) als ik na het plassen mijn muts afveeg ,ik heb het alleen als ik het afveeg het komt er niet uitlopen,en ik heb geen last van buikpijn of kramp ofzo,en ik voel mijn buik borrelen sinds gisteravond kan het kwaad dat het een miskraam is of is het gewoon een beetje bloedverlies oud bloedverlies ik weet het niet,ik heb het niet bij mij eerst kind gehad groetjes kitty79 p.s. mijn VK zeg dat ik het aan moet kijken
Hoi Kitty, in de eerste 10-12 weken kan het zijn dat er door het innestelen van de vrucht wat (donker)bruin, soms zelfs rood bloedverlies komt. Ook is je baarmoedermond meer doorbloed dan wanneer je niet zwanger bent en kan er eerder een vaatje knappen waar ook bloedverlies van kan komen. Door de zwangerschapshormonen kun je ook meer last krijgen van slijmerige afscheiding, dat is op zich heel normaal. Dat je nu geen krampen hebt is wel een goed teken. Probeer het rustig af te wachten en bel je verloskundige als je toch buikkrampen krijgt of meer helderrood bloed gaat verliezen. Succes. Groetjes Brigitte
ik heb nu af en toe heel licht zeurig gevoel in mijn buik,en mijn bloed wisselt van kleur,dan weer rood met stolsels enzo dan weer bruin daarom snap ik op dit moment niet wat er is en ik heb het alleen als ik afveeg groetjes hopelose kitty79
Hoi Kitty, ik snap dat het heel vervelend is. Elk pijntje neem je nu waar. Dat het alleen bij afvegen is, is relatief gunstig. Als het namelijk een miskraam zou zijn, is ook je onderbroek helderrood en heb je krampen als dat je ongesteld zou raken. Dat gevoel zou dan ook erger moeten worden. Een zeurderig gevoel is in de meeste gevallen gewoon de baarmoeder zijn die groeit. Heb je al je echo gehad? Die stelt toch vaak erg gerust, vooral omdat je nog geen leven voelt. Ga straks met een lekkere kruik op de bank liggen, dat helpt vaak tegen dat zeurderige gevoel. Wacht toch gewoon rustig af en bij twijfel of toch erger wordende klachten bel je de verloskundige. Groetjes Brigitte