Babykleertjes bewaren of verkopen na eerste kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Van de oudste eerst bewaard. De middelste bleek een meisje te zijn, dus alles weggegeven.
    Van onze middelste alles weggedaan (inclusief ledikant, kinderwagen etc), omdat we geen derde wilden.

Nu is er toch een derde, maar weer een jongen. Dus had er toch niks aan gehad. Meubeltjes hebben we weer van vrienden overgenomen. Alle kleertjes in maat 50 en 56 inmiddels ook weer weggedaan. Heb ook geen eerste pakje bewaard. Ik heb daar helemaal niks mee. Heb ook geen idee meer wat se eerste pakjes waren eigenlijk.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb tot maat 68 alles bewaard. Daarna was het de moeite niet meer echt want zoontje had dan weer een vlek die er niet uit ging , dan een kapot broekje etc.

Toevallig van de week alles uitgezocht. En hoewel ik heus ook dingen nieuw heb gekocht of nog ga kopen ga ik zeker veel hergebruiken.

Ik kon ook echt geen afstand van de kleertjes nemen. Daarbij is het eigenlijk allemaal duur merk spul en vond ik het zonde om het zo weg te gooien.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik bewaar tot nu toe alles maar denk dat dit het laatste maatje is dat ik bewaar (68)
    Wij willen nog een 2e en als dat een jongen is dan gaat het meeste gewoon op Mp of op de verkoophoek van fb.

4. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Vind het zonde om dingen weg te gooien waar ik toch geld aan uit heb gegeven. Ook als we een meisje krijgen ga ik ene heleboel hergebruiken. Natuurlijk koop ik nieuwe dingen voor het tweede kindje maar vind het klinkklare onzin om iets weg te doen omdat je het zat bent. Een verwassen slaapzakje slaapt hij of zij even lekker in als in een nieuwe.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

+1. Ik denk ook niet dat liefde te meten is aan de hoeveelheid nieuwe kleren die je koopt voor de tweede of derde... Als de kleding niet mooi meer is dan is het een ander verhaal. Maar dan vind ik het ook niet netjes om het te verkopen.

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij houden de babykleertjes in de familie. Vooral aan de kant van mijn vriend. Wij krijgen veel kleertjes van mijn schoonzusje en zij kreeg weer veel kleertjes van hun nichtje. Als onze dochter haar kleertjes niet meer past gaan ze weer allemaal in dozen terug naar mijn schoonzusje. Zij zet alles op zolder. Ook wat ander baby en kinderspulletjes bewaren voor eventueel een tweede bij een van ons, of voor eventueel een baby van mijn jongste schoonzusje.
    Wij vinden het met zijn alle zonde om de kleren weg te doen omdat ze niet altijd goedkoop zijn en relatief weinig gedragen worden.
    Wij wisten niet of we een meisje of jongen zouden krijgen dus we hebben ook veel unisex kleertjes opgeslagen.

7. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Heb alles bewaard van onze oudste dochter. Onze jongste dochter is nu in het voorjaar geboren (andere dochter in najaar), maar ze is zo'n stevige tante dat ze toch nog heel veel babykleding aan kan van de oudste ;). Zou het dus zeker bewaren; verkopen kan altijd nog.

Deel Deze Pagina