Ik was ook alles. Lekker met robijn en wasverzachter. Ik doe gewoon alles op 40 graden in een snelwasje.
Hoi annika, Ik ben zelf kraamverzorgster en als mensen kleertjes kado krijgen en het komt uit een winkel vandaan hoeven ze het niet eerst te wassen. Het ligt er ook aan waar je het koopt. Maar als je de tijd ervoor hebt zou ik het wel wassen. Gebruik dan geen wasverzachter. Wat je wel kan gebruiken is het was verzachter van neutral. gr linda
Juist geen wasverzachter gebruiken, dat werkt heel vaak irriterend voor een babyhuidje, doordat wasverzachter heel vaak extra geparfumeerd is... Ook vind ik het onzin om ervan uit te gaan dat kleertjes uit een bepaalde winkel minder "vies" zijn......Zelfs hele dure kleertjes worden chemisch gekleurd/behandeld. Het gebeurd ook nog heel vaak dat dure kleding in dezelfde fabriek geproduceerd word als goedkopere kleding. Dus ga er maar gewoon vanuit dat je àl je kleertjes moet wassen...
ik vind het eigenlijk heel logisch. ik ben nu ook begonnen met mijn babywas, en het is toch ook leuk om je zo voor te bereiden op je kindje
Ik heb die sensitive wasverzachter van Robijn gebruikt. Mag die ook niet? Anders moet ik snel alles overnieuw wassen.
Ik was ook alle kleertjes van de kleine, maar ook voor mezelf en mijn man hoor. Je weet maar nooit wie de broek/t-shirt heeft aangepast. Bovendien, als je de kleertjes eerst wast, heb je minder kans dat de kleuren dan afgeeft op je andere kleren. Bijv. rood hemd, wit shirt.
je trekt de baby toch pas kleertjes aan NADAT hij/zij is gewassen (dus dat bedoelde ik, ik weet ook wel dat pas geboren baby's niet schoon zijn )
Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld. En sensitive klinkt wel alsof er dus juist geen extra parfum in is verwerkt enzo.
als je baby geboren word, is het niet helemaal schoon hoor![/quote] je trekt de baby toch pas kleertjes aan NADAT hij/zij is gewassen (dus dat bedoelde ik, ik weet ook wel dat pas geboren baby's niet schoon zijn )[/quote] nou sorry, maar mijn 2 kinderen zijn na de geboorte helemaal niet gewassen, alleen droog gedept en toen gingen de kleertjes aan . een dag later werden ze pas gewassen. zo bedoelde ik dat.
ooooh joh waarom werden jou kindjes niet gewassen als ik mag vragen? dat had ik niet eerder gehoord, ik DACHT dat alle baby's werden gewassen direct na de geboorte (mijn kinderen wel iig)
Mijn kinderen zijn ook niet gelijk gewassen hoor! Het huidsmeer dat ze nog op hun huidje hebben is hartstikke goede voor de huid, dus eraf wassen is onzinnig. Lekker er helemaal in laten trekken! Volgende dag badje is vroeg genoeg
Ik ben blij met dit onderwerp! Ik wist wel dat ik de kleertjes eerst moest wassen, maar wist eigenlijk nooit waarom dit was!
Ik had per ongeluk een keer wasverzachter gebruikt tijdens een babywas toen mijn zoontje een maandje of 3 à 4 was, met als resultaat allemaal rode bultjes Gewoon niet doen, als je de kleertjes gewoon binnen laat drogen worden ze helemaal niet hard en is wasverzachter niet eens nodig...