Nou dames, de titel zegt het al.. Is zo'n ding nou echt nodig? Ow ja, en kunnen fopspenen in een magnetronsterilisator?
Nee hoor, het is niet echt nodig, maar wel superhandig. Je kunt ze ook uitkoken in gekookt water, maar daar moet je dus erg bij opletten. De sterilisator zet je gewoon in de magnetron, 7 minuten op 700 watt en je hoeft er verder niet meer naar te kijken. Fopspenen kunnen ook in de sterilisator. Volgens mij heeft prenatal er nu 1 in de aanbieding.
ik kolf volledig waardoor ik veel flessen heb ik kan er niet zonder elke weer staan uitkoken in een pan nee bedankt
Ik heb een nieuwe over, die niemand wil kopen. Als je hem wil hebben pb me maar even, ik hoef alleen de verzendkosten terug.
Superhandige dingen! Ben blij dat ik niet iedere keer een pannetje met water op hoef te zetten. En voor 10,- heb je er al 1 bij de prenatal. Groetjes Inge
Ik heb er niet een, nooit gehad ook. Gewoon ouderwets uitgekookt in een pannetje water. Hoor wel dat hij best handig is, ik heb hem niet gemist...
Nooit gehad en nooit gemist... maar wij hebben dan ook geen magentron. Ook zoiets wat voor mij echt niet hoeft.
Ik heb ook een sterilisator, handig hoor! Ookal hoef ik de flesjes nu eigenlijk niet meer elke dag te steriliseren, toch blijft het handig. Ik gooi 1x per dag alle flesjes en spenen erin, 5 minuten in de magnetron en klaar! En het voordeel van die sterilisator is dat je flesjes mooier blijven dan in een pan uitkoken. Ze krijgen dan zo'n doffe waas.
stomme vraag misschien maar ik ben dan ook een newbie op babygebied: waarom is dat steriliseren precies noodzakelijk? Kun je niet gewoon het flesje omspoelen met warm water onder de kraan? Groetjes, Baby4me
Is geen stomme vraag hoor, ik wist dit ook niet. Maar steriliseren moet om alle bacterien in het flesje te doden, omdat een baby sneller ziek wordt hiervan. Ik weet het niet precies hoor, maar volgens mij hoeft dit ook maar tot 3 maanden en daarna mag je ze ook in de vaatwasser doen of alleen met een sopje schoonmaken.
Hier ook gewoon een pannetje water en lekker uitkoken. Net zo makkelijk. Mis de sterilisator dus echt niet.