Ik heb een enorme doos jongenskleding gekregen van een kennis. Staat al een half jaar op zolder (ik had op het moment van de kleding ophalen een mk) maar zij was zwanger en het stond daar enorm in de weg. Heb gisteravond de doos even van zolder geplukt, aangezien ik nu (bijna 8 weken ben) als het eventueel een jongen gaat worden dan houd ik het, mocht het een meisje zijn geef ik het aan iemand die het goed kan gebruiken. Zitten enorm veel schattige dingen tussen! Verder is zelf kopen natuurlijk ook super leuk. Maar is maar net of je daar centjes voor hebt. (Winnie de pooh vind ik trouwens zelf echt verschrikkelijk haha, maar smaken verschillen gelukkig)
Ik heb ook weleens een paar dozen oude kleding gekregen en daar was ik dan heel dankbaar voor maar toen ik de kleding zag dacht ik echt jemig wat rotspul. Allemaal verwassen en totaal niet mijn smaak. Ik heb toen bijna alles in de zak van max gedaan.
Ik ben een beetje allergisch geworden voor mensen die maar roepen "ik heb dit nog in huis en ik heb dat nog in huis". Ik bedank overal voor, ik vind het leuk om zelf dingen te kopen,en dan heb ik geen probleem met dingen tweedehands te kopen hoor. Maar ik vind het fijner zelf iets uit te zoeken dan dat ik een zak met spullen krijg. Toen ik 14 weken zwanger was kreeg ik zelfs kleding aangeboden voor als de beeb pas 2 jaar is, dan denk ik echt van " dat ga ik echt niet 2 jaar bewaren"! Dus nee, ik koop het liever zelf( nieuw of tweedehands) dan dat ik dingen krijg.
Ik had heel veel gekrefen maar heb dat ook weer naar de kringloop gebracht. Lief bedoeld maar totaal niet onze smaak. En onze eerste wonder dus ook leuk om zelf lekker een leuke stijl te ontdekken enzo. Hier deels hergebruik, gekregen van familiekindjes en nooit gedragen (kaartje er nog aan zelfs! En deel zelf aan het rondkijken in winkels
Hier best wel wat gekregen tijdens de zwangerschap en net daarna. De stroom droogt nu aardig op, moet ook zeggen dat de meeste kleding die ik kreeg ook niet mijn smaak was of idd niet erg mooi meer. Maar die doen prima dienst als reservekleding op de opvang, bij oma en in de luiertas. Of bij een dagje speeltuin nu hij wat groter is. De rest gaat of naar de kringloop, of naar een nichtje of gebruik het op een kledingruilbeurs. Zelf shop ik graag tweedehands, vind het echt een kick om mooie (vaak merk-)stukken voor een fractie van de nieuwprijs te scoren. Als het dan stuk gaat of niet meer schoon wordt vind ik dat minder pijnlijk dan als ik er het volle pond voor heb betaald. Ze groeien tenslotte ook heel snel... Ook qua spullen veel tweedehands, kinderwagen is wel nieuw, maxicosi ook maar kamertje grotendeels gekregen of tweedehands. Voldoet prima en gaat zo weer op MP als het niet meer nodig is!
Hier veel van schoonzus gekregen. Vooral rompers van bijv petit bateau. Blijven erg mooi. Nichtje had dit wel gedragen. Dochter ook en as dochter denk ik ook zolang t mooi is. Ze schelen straks maar 14 maanden dus erg zonde om alles nieuw te kopen. Maar natuurlijk ga ik wel wat nieuwe pakjes aanschaffen. Ze hoeft niet alles van haar zus aan straks Zal gewoon wat je leuk vind houden en de rest nieuw kopen. Is toch leuk als je portemonnee dat toe laat.
Hier bij de eerste wel wat gekregen maar ook veel gekocht. En eigenlijk kreeg ze alleen de dingen aan. Die we zelf kochten. Ik koop pas duurdere merken als ze langer met 1 maat kan doen. Ik koop veel bij de zara mango h&m prenatal (baby) hema, zeeman en wibra. 1 grote combi daar van. Af en tie koop ik dan merkspul bij de prenatal in de uitverkoop. Koop nooit disney, winny, en al dir andere kinderdingen als kleding. Ze kan een pyama, dekbedovertrek tas enzo er van hebben maar geen kleding. Vind ik zo lelijk. Heb nu een jurkje can nijntje gekregen. Opzich wel een leuke maar weet nu al als ze in die maat zit ik het amper aan zal doen.
Wij hebben eigenlijk geen familie met kleine kinderen dus hebben weinig tweedehans gekregen, bij de eerste 1 jumbo tas van een collega (ik vond alleen bijna niets leuk) en bij de tweede een jas van z8 van mijn schoonzus. Verder alles nieuw gekregen of gekocht (vooral gekocht) moet eerlijk zeggen dat mijn man liever geen tweedehans kleding wil hebben dus heb nooit iets tweedehans gekocht.
Hier ook veel van schoonzus gekregen. Die is echt super zuinig op haar spullen en is vooral van merken. Mijzelf maakt het niet heel erg veel uit, ik vind sommige merken nog eerder lelijk worden dan van hema of prenatal. Ik ben er alleen maar blij mee met de spulletjes die ik krijg. Als ik zie hoe weinig mijn zoon bepaalde maatjes heeft aangehad vind ik het zonde alle nieuw te kopen.
Wij hebben niks tweedehands gekregen tot nu toe. Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik daar niet op zit te wachten aangezien ik nogal een uitgesproken smaak heb en veel niet leuk vind en m'n kind niet aan zou trekken. Dingen als Winnie the Pooh, Nijntje etc. hou ik zelf helemaal niet van. Als iemand het aanbiedt hou ik dus ook maar een beetje de boot af... Heb trouwens niks tegen tweedehands op zich.
Hoe bevalt dat via Facebook groep? Ik wil eigenlijk de kleine kleertjes verkopen maar ik vind via marktplaats heel veel gedoe ik heb het idee dat daar de merkjes die ik heb niet zo hard lopen...
Bevalt mij heel goed. Heb zelf een Facebookgroep en via daar verkoop ik de kleertjes van mijn meisjes. Eigenlijk raak ik tot nu toe alles wel kwijt aan hele goede prijzen. Werk met veilingen met een start bod.
Heb je een linkje ( in Pb) jij houdt ook van Tartine Mayoral Kate mack Monnalisa enz toch? Of vergis ik me dan
Klopt! Maar ik woon in Engeland, dus denk niet dat dat voor jou handig is ivm verzendkosten haha. Heb wel linkjes van leuke groepjes uit NL als je wilt?
Hier rouleren kleren de halve familie en vriendinnengroep door. Zo kreeg ik vaak meisjeskleding voor mijn dochter. Wat ik leuk vond deed ik dochter aan, maar alle disney shirts gingen op de stapel 'oud'. En dochter was dolblij als ze die aan mocht Ondertussen schelen nichtje en zij amper qua maat, dus nu koop en naai ik zelf alles voor haar. De oudste kreeg lange tijd kleding van een neefje, en nog steeds krijg ik daar wel eens wat van, bijna altijd merkkleding, vooral veel truien en voor elk seizoen wel een of twee jassen. Voor jongens ben ik erg makkelijk, ze krijgen geen blousjes aan, dat vind ik verschrikkelijk, maar ik vind eigenlijk alle shirts en truien leuk (behalve van Disney, maar die krijg ik nooit, blijkbaar houden mijn tante en schoonzus er ook niet van ) De jongste heb ik pas in maat 80 voor het eerst kleren gekocht. Ik kreeg stapels kleding voor hem, van mijn zus. En zij kreeg het weer van buurvrouwen. Soms dus 3e hands, soms 2e hands omdat mijn zus zoveel kreeg dat ze het direct naar mij door deed. Ik had 2 planken in een hele diepe inbouwkast vol met kleding per maat gesorteerd tot maat 98. Maar maat 80 ontbrak, en maat 92 waar hij nu net in groeit ook. Dus nu heb ik wat kleding gekocht voor hem. Alles wat mijn dochter en jongste zoon te klein worden gaat weer door als het nog mooi is, zo zie ik regelmatig de dochter en zoon van mijn vriendin in kleren die mijn kinderen droegen.
Meeste wat ik heb is nieuw maar kleding die ik krijg zoek ik uit op wat ik leuk vind en of het er nog netjes uit ziet. Heb ook nog aardig wat kleding van mijn dochter dus die gebruik ik straks voor de 2e.
Ik vind het wel leuk om wat te krijgen, maar ook net van wie, ik zou zelf bv nooit Disney figuren/beertjes kleding kopen. En zelf vind ik het ook veel te leuk om de kast vol te shoppen.