Ik vind dat zelf kleding uitkiezen ook echt niet nodig. Ze mag prima mee beslissen uit kleding die ik ook mooi vind, maar als ik iets echt niet mooi vind, koop ik het niet omdat mijn dochter het graag wilt. Zelf werk ik met kinderen, als ik soms Kids zie lopen met zelf verzonnen combinaties snap ik dat heel eerlijk gezegd echt niet.
Ik vind het geen probleem als een kind een zelfverzonnen combinatie draagt. Mijn nichtje van 7 droeg laatst een roze maillot , blauwe ballerina's met strikjes, een spijkerrokje met steentjes, en daarop een fel geel shirt met een Disney princess erop. Heerlijk! Kinderen zijn kinderen en geen kleine volwassenen vind ik. Baby's met spijkerbroekjes vind ik dan weer niet leuk. Laat zo'n hummeltje lekker baby zijn in een pyjamaatje ipv een tutu met frutsels. Maar ach, zo is iedereen anders en niets is fout
Waarom snap je dat niet? Omdat het een kind is, heeft het geen recht op eigen smaak en mening? Mijn dochter is 4,5 jaar en kiest ook veel zelf. Ik adviseer en trek soms een lijn bij kledij die niet geschikt is voor het weer, maar ik stimuleer haar individualiteit daarin. Ze ziet er steeds heel vrolijk en kleurrijk uit, en eigenlijk is iedereen anders daar ook steeds heel enthousiast over.
Ik koop de kleding voor mijn oudste en hij trekt het aan. Ik laat hem echt nooit kiezen, haha! Disney prints komen er hier ook niet in, tenzij het op een hemd en onderbroek is.
Hier zoveel mogelijk tweedehands. Beter voor het milieu, stukken goedkoper en eigenlijk net zo leuk of zelfs leuker Dan nieuw. We hebben altijd redelijk veel gekregen. Als het echt afgedragen is, gaat het weg, en als het echt onze smaak niet is, geven we het door. Maar veel kleding is goed gedrag hoor! Er zijn hier ook erg leuke tweedehands kledingwinkels vol met kleding in alle kleuren en maten die in goede staat verkeert. Een schat aan keuze, en goedkoop genoeg om mijn favoriete Noordamerikaanse merk kinderkleding (Oshkosh) betaalbaar te maken. Ook voor mezelf koop ik vrijwel altijd tweedehands. Door de jaren been is het nut en het plezier van nieuwe kleding mij eigenlijk steeds minder duidelijk geworden.
Wij hadden/hebben 2de handskleding gehad, Wij hebben niet zo een grote budget voor kleding. 1x in zoveel tijd kopen we nieuwe kleding.
Ik heb alles nieuw gekocht, vind het veel te leuk om zelf kleding te kopen. Ook heeft mijn dochtertje geen kleding aan van haar broer, maar ook gewoon helemaal nieuw. Heb dan ook eigenlijk geen uniseks kleding. Voor een volgend kind, ongeacht wat het geslacht zou zijn, koop ik ook weer zijn of haar eigen garderobe. Ik zou het zelf niet leuk vinden om alleen maar kleding terug te zien van zijn/haar oudere broer/zus. Kleding doe ik gewoon weg, naar de kringloop of gratis in pakketten via Mp, hoef er ook geen geld voor te hebben.
ik ga gewoon alles nieuw halen. Of nieuw krijgen , heb al meerdere malen aangegeven dat ik geen tweedehandsspul wil. Neem aan dat mensen dat wel onthouden haha. En neeee geen pooh of woezel en pip hier .. En als ze ouder zijn geen zelf verzonnen creaties . Toen ik klein was mocht in het wel , ik wil mijn kind dat pesten besparen..
Wij hebben nieuwe kleertjes gekregen en verder altijd alles zelf gekocht. Zolang wij het kunnen betalen wil ik graag nieuwe kleertjes kunnen kopen naar eigen smaak. Mijn schoonzusje heeft nu een heleboel uit onze bakken uitgezocht voor hun eerste kindje en wil zelf niet zoveel kopen, ook prima