Hallo dames, Ik heb bij de dump een kamertje besteld waar ik naderhand een juniornedje van kan maken (140 x 70) Nu heb ik daar tevens een duodeken bij gekocht (135 x 100) Nu weet ik niet goed hoe en waarmee ik het bedje dan moet opmaken. Met een lakentje voor onder het dekentje? of een dekbedovertrek voor het dekendtje in te doen? : Ik heb inmiddels al gekocht: dekbedovertrekset van 135 x 100 ledikantlaken van 150 x 120 nog een ledikantlaken van 170 x 115 Heb ik wel het juiste aangeschaft? ik zie door de bomen het bos niet meer, en weet niet goed hoe en wat Liefs, Florida
Je mag het dekentje in de overtrek doen. Je kunt ook het dekentje met een lakentje gebruiken. Ik zou dan drie lakentjes aanschaffen, in het kader van 1 in het bedje, 1 in de was en 1 in de kast. Dat tweede lakentje van jou lijkt me erg groot trouwens.
Je maakt het bedje op met een hoeslaken op het matras, en 1 lakentje en 1 dekentje er op. Dus: matras, molton, hoeslaken, baby, lakentje, dekentje. Of je kiest voor een dekbedovertrekje met een deken er in. Dan krijg je matras, molton, hoeslaken, baby, deken in overtrekje.
bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht eigenlijk dat je geen dekbedovertrek gebruiken mocht. Maar dat geldt dus alleen voor het dekbed zelf begrijp ik nu... Ik ga idd nog een lakentje bij halen. Heb ook pas 1 hoeslaken (jersey), dus moet daar ook nog van bij halen. Wist ook niet wat ik daarvoor gebruiken moest: jersey of badstof...? Ligt natuurlijk wat je zelf wilt. Heb ook 1 molton gekocht, maar ook daar zal ik nog van bij halen...
het is net wat je zelf prettig vind. Ik heb voor de wandelwagen ( eerste dagen gebruik ik die als wieg ) 2 moltons, 2 hoeslakens, 1 deken en 2 lakens. 1 deken omdat ik met een rode begin en als ik weet wat het word kan ik er altijd een leuke roze of blauwe deken bijhalen. die wiegdekens kun je later ook heel fijn gebruiken voor in de box ff warm. Precies hetzelfde geld voor het ledikant. Je mag idd geen dekbed gebruiken, maar wel de overtrek in de deken als je dat leuk vind, ik heb dus gekozen voor lakens.