Babykleertjes strijken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Heb even een vraagje over babykleertjes... heb nu alles gewassen en ben van plan om in elk geval de hydrofielluiers en navelbandjes enzo te gaan strijken, maar is het ook nodig om alle kleertjes te strijken? Ik hoor om me heen dat dat goed zou zijn voor de hygiene, maar volgens mij worden ze daar niet mooier van :( En hoe zit dat dan met bijv. een badstoffen waskussenomtrek?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Doen wat je zelf wilt! Wel strijken, geen strijken, maakt nix uit hoor ;)

3. Niet meer actief

Ik heb alles alleen gestreken toen ik het voor het eerst had gewassen, dus hydrofielluiers, kleertjes enz..
    Dat was eenmalig :) Nu vouw ik het gewoon op..er is nu echt niet tegenaan te strijken..

Heb nooit iets gehoord over dat het juist wel of juist niet moet..

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik ga ze niet strijken.Dan kan je bezig blijven! (en strijken is al niet m'n hobby)
    En hydrofieldoeken is beter als je ze niet strijkt, dan nemen ze meer vocht op.

5. Niet meer actief

Dat valt wel mee hoor..mijn kraamverzorgster streek ze en ze namen net zoveel vocht op als nu..

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik strijk alleen kleertjes die echt gestreken moeten worden, zoals een overhempje ofzo. Maar dat is ok het enige. De rest echt niet! Gewoon geen tijd voor.

7. Niet meer actief

Ik ben errug blij met jullie antwoorden... als je ziet hoe groot die stapel hier is :confused: :)

8. Niet meer actief

ik vouw meestal vanuit de droger meteen op!

wel staat het gewoon net ff netter wanneer de kleertjes gestreken zijn, maar ik vind het echt verschrikkelijk!

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De eerste babywas heb ik wel gestreken, mij is verteld dat het bacterie dodend zou werken.

Ik strijk nu alleen die kleertjes die er echt niet uitzien als ze ongestreken blijven..

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zelf ga ik niet strijken, heb er echt een pesthekel aan. Tenzij er echt kleertje zijn die er zonder strijken niet uit zien. b.v. overhemden ofzo, maar ja die zal ik mijn pasgeboren baby wel niet aantrekken.

Ik meende ook dat je luiers beter niet kon strijken omdat ze dan minder vocht opnemen.

11. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik ben ook geen hobbystrijker, maar kleertjes die gestreken moeten worden (shirtjes e.d.) deed ik ook, maar zoals die luiers, dat heb ik alleen de eerste keer gedaan, om alles mooi op een plekje te leggen en het zag mooier uit als mensen de kamer kwamen bewonderen.

12. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Eerste babywas is gestreken, door mijn moeder :) :) :) . Ik strijk mijn eigen kleren ook nooit. En je hebt echt veel was hoor, ik waste voor dat Sven er was alleen in het weekend. Nou dat red ik echt niet meer hoor. Heb elke dag wel een was en soms twee. Dus geen strijkwerk voor mij. Zo van de lijn de kast in 8)

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Strijken is ook niet bepaald mijn hobby, maar ik kan echt niet tegen kreukels in kleren. Ik strijk dus toch bijna alles!

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet niet eens of we nog wel een strijkijzer in huis hebben :oops:
    Ben dus ook zeker niet van plan om te gaan strijken.

15. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Kleertjes strijk ik wel ! Hydrofiele luiers niet omdat de kraamverzorgster zei dat ze dan minder vocht gaan opnemen op den duur.

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik strijk echt verder nooit wat, behalve overhemden.

Deel Deze Pagina