babykleertjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chantallie24, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Hallo!

Jaja, ik ben er vroeg bij :D. Ik vraag me af hoe jullie dat doen met de kleertjes wassen, heb verschillende kleuren en durf gewoon niks samen te wassen :S, ben veel te bang dat ik het verpest... anders moet ik alles apart wassen en dat is een beetje zonde... En de rompers... ik heb heel veel witte en een aantal met een klein opdrukje erop, kan ik die wel gewoon samen wassen?

Groetjes

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Chantallie,

ik heb de kleertjes met een extreem kleurtje even op de hand gewassen zodat het ergste alvast uit kon lopen daarna gewoon met ander gekleurd wasgoed mee gewassen.

Rompertjes met een klein afdrukje kun je wel gewoon samen wassen hoor. Dat loopt niet uit.

Sommige mensen doen een color catch ( schrijf je dat zo ;)) doekje in de wasmachine maar ik geloof daar niet zo in ( misschien werkt het wel hoor, nooit geprobeerd)

Ow en wel met een zeepvrije wasmiddel wassen en geen wasverzachter!
    Liefs Sassie

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik hen zelf alle witte rompers (en rompers met een printje), witte hydrofielluiers en flanellen luiers, spuugdoekjes, etc. Samen gewassen en hetzelfde met de donkere kleuren. De echte kleertjes heb ik gesorteerd op licht en donker en op 30 graden gewassen (niet te warm, anders krimpt het zo de eerste keer).

4. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    @sassie25: bedankt voor het snelle antwoord :D! oeehh.. ik was nu met Omo... maar gebruik geen wasverzachter had al begrepen dat dat niet handig is.. dat word opnieuw wassen denk ik :D.

Groetjes Chantallie

5. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    @ster27: Bedankt voor de tip! Was de kleertjes wel op 30... ze zijn toch niet vies haha. De lakentjes, hydrofiele luiers etc zitten nu in de was op 40 graden.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als er geen grote kans is op allergieen dan hoeft dat echt niet. Je kunt dan best je eigen wasmiddel gebruiken. Ik heb de kleding nooit gewassen met een speciaal wasmiddel, hier hebben ze er geen last van gekregen.

7. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Mijn man en ik zijn allebei nergens allergisch voor, dus hoop idd dat hij dat ook niet is hihi :D, maar zal wel niet.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Eigen wasmiddel is prima, gewoon niet te veel gebruiken en checken of het goed is uitgespoeld.

Als je op 30 of 40 graden wast, hoef je niet zo bang te zijn voor doorlopen van kleuren. Ik zou geen nieuwe knalrode hydrofiel tussen de witte rompers doen, maar voor de rest kun je gewoon rustig wassen.
    Ik deed wit en bijna wit bij elkaar en gekleurd. Heb één ongelukje gehad (jammer!!!), er zat per ongeluk toch een gekleurde nieuwe hydrofiel (groen) bij de witte was die ik op 60 graden deed. Alles kreeg toen een groenige zweem, zonde.

Veel plezier met wassen, strijken en opvouwen! (hahaha, nu is het nog leuk... dat wordt nog wel eens anders :D)

9. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Gewoon voor de zekerheid een colour catch doekje erbij in doen, gebruik het af en toe ook wel eens en werkt wel hoor!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb de was gewoon verdeeld over onze eigen was. Alles met kleur zet ik een nacht in koud water met azijn tegen verkleuren en krimpen. En daarna dus gewoon met ons spul mee in de was. Ik was altijd op 30 graden (behalve wit) en dit keer waren al onze kleren dus schoongewassen met Neutral :)
    Ik doe altijd witte was, donkere was, groen/beige was, en rood/paarse was. Gewoon opgespaard tot een volle trommel.

11. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Het zit in de droger! Ga zo maar even kijken wat ik aan kleertjes erin doe en die was ik gewoon op 30 graden. Omdat ik bang ben dat het ga krimpen haha.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Graag gedaan hoor :)

Op zich is het niet erg om met je eigen wasmiddel te wassen hoor. Ik heb de eerste keer alles gewassen met neutral, heb het pak netjes leeg gemaakt daarna en nu was ik Tycho zn dingen gewoon met onze was mee met gewoon wasmiddel. Gebruik alleeen nergens meer wasverzachter bij.

Wasverzachter is net ff en beetje actiever dan gewoon wasmiddel en het kan zijn dat je kindje hier op reageert, maar dat hoeft dus niet. Ik doe het daarom voor de zekerheid niet. Alleen soms als ik een handdoeken was heb voor ons dan doe ik het wel. Vind dat zo lekek rruiken als je je afdroogt hihihi.

Ik doe overigens alleen de hydrofiel luiers, spuugdoekjes en de slaapzakken in de droger, voor de rest hang ik alles uit. Ben zo bang dat het krimpt. En vind het zo schattig staan al die babydingetjes aan mn wasrek hihi. Alhoewel hij nu in wat grotere maten zit, ziet het er al midner baby achtig uit hihii.

Succes met wassen, vouwen en strijken !! Liefs

13. fafje

fafje Niet meer actief

haha ik was ook zo...heb helemaal colorcatch doekjes gekocht en echt alle kleuren apart...
    met rood moet je wel oppassen...maar je kan in feite alles bij elkaar gooien hoor...doe ik tenminste wel , maar dat merkte ik pas na de mn bevalling...
    ik heb nog nooit iets verkleurd gehad...natuurlijk kun je als je altijd je witte was apart doet, dat blijven doen..maar die opdrukken erop kan ehct gewoon..

als je twijfelt kun je altijd eerst ff als het nieuw is in ene emmer laten weken...je merkt het gauw genoeg1

ik heb alles de eerste x gewassen met neutral..maar bleek niet nodig...in de eerste kraamweek kon ik al gewone wasmiddel en verzachter gebuiken

14. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland

Goedemorgen!

manlief was zo lief om mij te helpen met uitzoeken wat bij elkaar kan, en heb tot nu toe geen kleuren gezien die uitgelopen zijn, behalve op 1 romper (maar dat betekend dan gewoon slechte kwaliteit) ik was nu alles op 30 graden. En hang het gewoon uit :D, anders kan hij straks niks meer aan hihih.

Fijne dag allemaal! En ik ga nog even door met wassen :D;)

Groetjes Chantallie

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja kraamzorg zei ook tegen me, alle dingen die voor het eerst gewassen moeten worden kunnen gewoon op snel programma met 30 graden, goed genoeg!

16. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn kraamverzorgster vond het ook onzin om alles eerst met Neutral te wassen (had ik overigens ook niet gedaan hoor). Het gaat allemaal gewoon met onze was mee. Mocht je kindje er toch op reageren kan je altijd nog snel de boel met Neutral wassen.

Volgens mijn kraamverzorgster hoefde ook niet alles gewassen hoor. Kleding dat rechtstreeks op het huidje komt (rompers, broekjes, maillots) wassen en de rest pas als het gedragen is. Scheelt veel werk. Heb het zo gedaan en niets aan het handje! Maar ja ieder zijn ding natuurlijk. Zo zonde al die leuke jurkjes meteen de was in... :D

Deel Deze Pagina