Zo, ik ben eruit! Mijn loeizware mamafiets is verkocht en ik heb de knoop doorgehakt; ik wil een bakfiets! Handig met 2 koters, en gebrek aan rijbewijs (hoewel ook daar aan gewerkt wordt ). Maar waar moet ik nou op letten bij de aanschaf? Met welke bakfiets hebben jullie ervaring? En is het echt zo enorm eng in het begin, qua bochten nemen en drempels over crossen? Ik ga zaterdagproefrijden bij Babboe, maar ik dacht, misschien kunnen de ervaren bakfietsmama's vast de ins & outs van de bakfiets delen?
Ik was meteen gewend aan de bakfiets. Vind er niet veel verschil aan, maar ik heb geen grote hoge kist, maar zo'n lage bak, die iets schuin naar beneden loopt. Wel de verlengde versie en ik heb een normaal fiets stuur. Denk dat ik wel de makkelijkste versie heb. Overigens heb ik er eentje van de fietsfabriek. Met 7 versnellingen, achteruitkijkspiegels en bel.
ik heb een babboe en dat is heel erg wennen! Omdat je voor 2 wielen hebt merkte ik heel erg dat de weg soms een beetje scheef is waardoor ik dacht dat ik om zou gaan... Maar ik vind hem erg fijn nu ik gewend ben! Ik kan opstappen, gaan zitten en dan rustig opstarten. Dus niet opstappen zoals bij een normale fiets, dan kiept je stuur... Het is even wennen, maar bij mij was het waarschijnlijk vooral durven. Fiets eerst is een rondje zonder iets in de bak.
Dat ga ik zeker proberen! Ik ben nogal een bangerd met dit soort dingen, fietsen met een zitje voor vond ik ook al niet heel fijn, al was dat ook een kwestie van wennen. Vind je de Babboe zwaar fietsen?
Ik zit ook te denken om een bakfiets aan te schaffen. Maar ik heb ook een vraagje, dus plaats hem hier maar bij. Kun je een maxicosi meenemen in de baboe? En zo ja, waar plaats je die dan? Gewoon op dat bankje? En vanaf welke leeftijd kan een baby mee in de bakfiets?
dat kan inderdaad, er zijn speciale babyschalen te koop. zie ook de babboe website. Ook de maxi-cosi kan mee, op de babboe website staat een instructiefilmpje. Volgens mij mag je baby vanaf twee maanden mee in de bakfiets.
Ik heb een bakfiets, met voor 2 wielen en een 'bakfietsstuur'. En ik moet je eerlijk zeggen: ik vind 'm dóódeng! Rechtdoor fietsen gaat nu wel, maar ik durf er gewoon de bocht niet mee om. Moet nog heel veel oefenen dus! maxicosi erin zetten was hier geen succes, als je over een flinke hobbel rijdt stuitert dat stoeltje toch een eindje op en neer. kleine meid moest daar érg van huilen, dat stuiterde dus net ff te hard.
Ojee, zo klinkt het wel heel ingewikkeld en eng. welke bakfiets heb jij? Het schijnt ook per merk nogal te verschillen. ik lees trouwens regelmatig dat men een aankleedkussen oid onder de maxicosi plaatst, als een soort vering.
wij hebben twee weken geleden een driewieler bakfiets gekocht. vind het nu al ideaal om boodschappen mee te doen en ook vanmiddag toen het regende kon mijn dochter droog mee. ik heb ook begrepen dat baby's vanaf 2 maanden mee kunnen. of in de maxi cosi of in een babyschaal. wij gaan voor de babyschaal. ik vind de bakfiets nog erg wennen omdat wij midden in de stad wonen en er dus veel schuine straten zijn. met een driewieler gaat de bak schuin. ik durf er nog niet hard de bochten mee door. toen we gingen proefrijden bij babboe was dat op een vlak terrein, daar heb ik dat niet zo gemerkt. wij hebben een fiets van bakfietsweb en die fietst en stuurt heel licht. wat wil je nog meer weten?
Dat is wel een goede tip, om er een aankleedkussen onder te leggen. M'n vriend vindt mij een miepje hoor, hij fietst er heel makkelijk op. Ik geloof dat ik er ook een van bakfietsweb heb, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
hoi, Ik heb ook een bakfiets gehad en heb hem snel wer verkocht vond het doodeng. Ik had er een met 2 wielen voor en inderdaad rechtdoor rijden gaa prima maar bochten en drempels nemen ppff vond het een drama en ben geregeld in de berm beland gelukkig zonder kids want was om te oefenen. Maar zo snel als ik hem gekocht had zo snel was hij ook weer weg
ik moet zeggen dat ik juist over fietsen van bakfietsweb niets dan slechts lees. Ze zouden instabiel zijn, snel roesten en kipen gauw om. Maar goed, ik heb er zelf dus geen ervaring mee maar ik denk dat ik maar wel iets meer ga uitgeven.
Ik vind de babboe niet heel erg zwaar fietsen! Er zitten genoeg versnellingen op, maar ik hoef nooit echt steile hellingen te nemen. Kan er niet heel erg snel mee fietsen, maar dat lukt toch niet in de stad Ga er alleen nooit echt de stad mee in, veels te druk op de weg met al die auto's die in ene gaan parkeren, stilstaan etc Zolang het over een fietspad gaat vind ik het te doen! Ik heb de maxicosi gewoon zo los in de bak staan. Vond het ook weer zo wat om voor een paar maanden zo'n schaal aan te schaffen. Ik heb mensen gezien die de maxi cosi houder (die voor achterop de fiets) in de bak hadden bevestigd. Is misschien een idee?! Staat de maxi cosi wat schokbestendiger en vast.
tja, wij hebben m nog maar 2 weken dus over roesten ed kan ik niets zeggen. hij voelt niet gammel. wat ik voor slechte dingen heb gelezen is van mensen die m als bouwpakket gekocht hebben en m zelf in elkaar gezet hebben.
ik vind die van bakfietsweb ook niet gammel. we hebben 'm ook niet zelf in elkaar gezet. met roesten heb ik geen ervaring, maar bij ons staat hij meestal binnen. wel minder: de trapondersteuning (met accu) deed het al heel snel niet meer. maar goed, ik heb wel een beetje spijt dat ik niet eerst wat proefritjes op verschillende modellen heb gemaakt.
Ik ga zaterdag op een babboe fietsen, en vrienden van ons hebben er één van bakfiets.nl, die ga ik ook uitpoberen. Ze zeiden al; als je op die van ons hebt gereden wil je geen Babboe mee. Maar ja, die van bakfiets.nl zijn nieuw wel een stukkie boven mijn budget, dus die zou ik dan 2e hands moeten kopen. Ik heb ook mijn oog laten vallen op MyZigo, De ideale bakfiets!. Ik vind hem eigenlijk heel erg lelijk, tis net een vouwfiets en ik verfoei die dingen als treinreiziger, maar hij is wel erg praktisch aangezien je die bak los kan koppelen als buggy.
Hoi hoi, Ik heb nu een paar maanden een bakfiets van bakfiets.nl, cargo long met 7 versnellingen. Vrienden van ons hadden hem en ik heb een keertje geprobeerd. Hij schijnt iets lichter te zijn dan die van fietsfabriek, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen. Ik vind hem erg fijn fietsen. Btw, ik hou helemaal niet van fietsen en ben een enorme kluns op de fiets. Vond het doodeng op een gewone fiets met een kindje voor en achter. Maar dit vind ik nu erg goed gaan. Het fietsen met de bakfiets was wel even wennen hoor. Vooral de bochten. Je moet niet te veel op de bak letten maar wat verder kijken, beetje moeilijk uit te leggen. Ik heb eerst even zonder kinderen gefietst en de versnellingen heb ik haast niet nodig. Als ik een bruggetje op moet is het wel handig. Van de week is een vriendin komen proefrijden en die wil er ook een aanschaffen, het verbaasde haar dat hij zo licht fietst, ook met kinderen in de bak. Ik heb een zoontje van 3 en een dochtertje van 1jr en 5mnd en ze vinden het echt GEWELDIG! en willen steeds met de bakfiets, ook als het regent, hahaha, ja zij zitten lekker droog. Als we het bruggetje af gaan gooien ze hun armpjes in de lucht en willen nog een keer Voor mijn dochtertje heb ik een bobike fietszitje op het plankje gemonteerd zodat ze wat steviger zit. Voor mijn zoontje heb ik kussentjes gemaakt van tafelzeil zodat hij niet op een harde plank hoeft te zitten. Je kunt inderdaad een babyschaal of babymee (maxicosi past daar in) in monteren voor een baby. Dan kan de kleine gewoon mee. Ik heb daar geen ervaring mee maar heb wel al veel gezien die dat doen. We wonen in de stad en het is super handig, zo hoeven we niet de auto te pakken als we boodschappen willen doen. Ik heb de bakfiets aangeschaft met regenkap en dekzeil. Ook heb ik een snelsluiter laten plaatsen, dan kan je het zadel snel in hoogte verstellen. Zo kunnen mijn man en ik snel de bakfiets gebruiken. Ik heb hem via het fietsplan van mijn werk en heb dus alleen nog maar de accessoires hoeven te betalen (daar kreeg ik 50% korting op). Ik betaal hem de komende 3 jaar af, het wordt automatisch ingehouden van mijn salaris en merk er eigenlijk niet veel van. (ongeveer 45 euro p/m, misschien ook een optie) Het is een heel verhaal geworden. Ik raad je aan om inderdaad gewoon te gaan proefrijden. Ze zijn niet goedkoop dus dan moet je echt achter je keuze staan. Een paar jaar geleden heeft kassa ook bakfietsen getest, misschien leuk om even te kijken. Succes en als je nog vragen heb dan hoor ik het wel
Ah dus jij hebt een tweewieler? Die schijnen lekkerder te fietsen, hoewel ze er op het oog minder stabiel uitzien. Vind je 'm niet erg lang? ik zag er gisteren bij de supermarkt eentje staan en ik vind hem wel mooi. Is het in- en uitklappen van de standaard zwaar of lastig? En bijvoorbeeld wegrijden bij een stoplicht, is dat lastig? Leuk om te horen dat jouw kids zo enthousiast zijn, ik denk dat mijn zoontje ook gaat gillen van plezier. Ik heb helaas vorig jaar al meegedaan aan het fietsplan van mijn werk, ivm de aanschaf van een moederfiets, die dus niet bevalt..
Yep, het is een tweewieler en ik vind het wel een gevaarte om te zien ja, maar zo fietst het dus niet. Er is ook een korte versie maar die is niet heel veel korter en de extra ruimte is zeer handig voor de boodschappen. Bij de korte past er volgens mij niet heel veel bij. Vraag met trouwens af of er een maxi cosi én nog een kindje in past .... maar dat zal toch wel. Bij het stoplicht hou ik de fietst gewoon vast, dus niet op de standaard, maar ik kan gewoon wegrijden. Op en af het standaard gaat heel makkelijk hoor. Als hij op het standaard zit dan rij je de fiets iets naar voren, het standaard is dan los en dan klik je de standaard met je voet vast aan de bak, er zit een magneet onder. Trouwens, de bakfiets.nl was best getest bij kassa.
oh, jammer dat je je fietsplan al gebruikt hebt ..... Tweedehands bakfietsen zijn echt zeer gewild, daar moet je echt heel snel bij zijn. Daar hebben we eerst voor gekeken maar ze waren echt heel snel weg. Dus toen besloten het op deze manier te doen.