Babykleertjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nieko, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ben ook benieuwd of ik nu alles opnieuw moet wassen (hoop ik toch echt net, hebben al best veel), of de wasverzachter tegen de tijd dat ons kindje er is al uit de kleertjes is en of ik straks als de kleine er is de babykleertjes zonder wasverzachter moet wassen.

2. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik heb voor de vorige twee en voor deze baby vast ook weer, apart wasmiddel + wasverzachter (lenor baby of le chat), daar was ik de kleertjes dan ook echt apart mee, ook na de geboorte. En als het echt maar een klein wasje is, snel met de hand of kort programma....
    (en mijn wasmachine 'weegt' eerst de was voor, dus als het weinig is, verkort die automatisch het programma)

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Is wel zonde om de babykleertjes allemaal apart te wassen, stelt qua hoeveelheid vaak niet zoveel voor. Blijf ze wel samen met onze kleren wassen, maar zal dan toch maar zonder wasverzachter doen vanaf nu. Maar moet ik alles dat ik tot nu toe gewassen heb dan allemaal opnieuw wassen?

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Gewoon met de normale was, alleen zonder wasverzachter.
    Bij mijn dochter ook zo gedaan, geen probleem.

Overigens vanaf maat 62 was ik alleen de rompertjes voor eerste gebruik.

5. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja lastig! Wasverzachter bevat geur- en kleurstoffen die irritatie van het huidje van de baby kan opwekken (gelezen op internet). Het wordt afgeraden om de eerste maanden wasverzachter te gebruiken, maar het is niet meer dan een advies/richtlijn. Jij als ouder besluit natuurlijk uiteindelijk...
    Je weet natuurlijk niet hoe gevoelig jouw kindje reageert. Je zou kunnen afwachten tot na de geboorte of nu a het zekere voor het onzekere nemen.

Aangezien ik zelf dus ook nog een beetje zoekende ben, kan ik je helaas niet adviseren!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb de babykleertjes met neutral gewassen en ook met neutral wasverzachter. Nadat ze geboren was heb ik die flessen opgemaakt en daarna met ons eigen wasmiddel en wasverzachter gewassen.

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb de babykleertjes op 30 graden gewassen, hetzelfde als onzexeigen kleren.
    Zelfde wasmiddel ook, alleen zonder wasverzachter.

8. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik kleurdoekjes voor de gekleurde babykleertjes, zodat die zoveel mogelijk bij elkaar in een machine kunnen. Ik ben na een maand of twee voorzichtig overgestapt naar ons eigen wasmiddel en wasverzachter. Ik gebruikte eerst wel de extra spoelen stand van de wasmachine zodat er zo weinig mogelijk restjes achter zouden blijven, toen dat goed ging is de boel gewoon lekker met onze eigen was meegegaan.

Voor nieuwe dingen vind ik een kort wasje op 30 graden echt wel genoeg. Bacteriën doden lijkt me echt overdreven, ja voor vaatdoeken wel nodig natuurlijk, maar voor nieuwe babykleertjes niet. Ik denk dat er veel meer bacteriën op je handen zitten dan op een babypakje dat net uit de was komt. Wassen is wel belangrijk om verfresten uit de kleren te spoelen, die kunnen namelijk wel schadelijk zijn.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier gewoon bij onze was in. Sorteren op licht of donker, 40 graden en wassen maar. Ik doe altijd alles met kleurwasmiddel, geen apart wasmiddel voor wit. Babykleertjes wel opgehangen, maar ik weer zeker dat ik die na 1 week ook meedraai in de droger, veel teveel gedoe anders.

Wat je al hebt gewassen met wasverzachter zou ik niet opnieuw doen hoor. Zonde.

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dan zal ik vanaf nu gewoon zonder wasverzachter wassen als er dingen van voor de kleine gewassen bij zitten en inderdaad niet opnieuw wassen wat ik al gewassen heb.

Werken die kleurendoekjes trouwens echt? Durf het echt niet aan, geloof gewoon echt niet dat de kleuren ineens niet meer doorlopen door er een doekje bij te doen. Wat is jullie ervaring hiermee voor zover jullie die hebben?

Deel Deze Pagina