babykleertjes wassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Felicia1986, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

16 jan 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Bedankt voor jullie antwoorden ben een stuk wijzer geworden :D;) kan niet wachten om te beginnen met wassen :$

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hihi, geniet er van! Pas wel op dat je niet te veel in één keer wast, het viel mij tegen hoeveel plek die kleine kleertjes op het wasrek innemen. Er passen er natuurlijk heel veel in een trommel. :D Kon echt maar één was tegelijkertijd drogen.

3. Marone

Marone Lid

14 feb 2008
    29
    0
    0
    Amersfoort
    Ik heb ook alles gewassen....pff wat een werk zeg. Zag er best tegen op. Had toch meer verzameld dan ik dacht. Mn moeder is nu bezig met het laatste deel strijk (ja ik weet het, heel luxe :-D). Maar als je er eenmaal mee bezig bent, is het ook wel weer een leuk en speciaal gevoel, althans dat vond ik.

Ik heb alles gewassen met Ariel Sensitive, vond ik een fijn idee en heb geen wasverzachter gebruikt. Dat kan later wel weer, als het kindje minder kwetsbaar is.

Succes met wassen en strijken :)

4. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hier ook ineens iemand die wil beginnen....eigenlijk nog niks voorbereid is wel erg maar had er gewoon geen behoefte aan en sinds gister ineens zoiets van NU moeten we beginnen
    dus al de dozen kleertjes gepakt, een luiertas bijgekocht en wat nieuwe kleertjes
    en dan morgen wassen wassen wassen en de babykamer eens leegruimen haha

echt ineens zo een gevoel van het moet NU
    pff hormonen he

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb ook alles maar dan ook echt alles gewassen

ik gebruikte ariel pure ofzo heerlijk spul zonder wasverzachter

zelfs spullentjes die in de verpakking zitten heb ik gewassen je weet maar nooit

daarna alles gedroogt en gestreken

6. Klaproosje

Klaproosje Actief lid

5 nov 2007
    144
    0
    0
    Mamma
    Oranjestad
    Je hebt hier op het eiland speciale Dreft voor baby's, ik weet niet of ze dat in NL ook verkopen...
    Dit ruikt ontzettend lekker en wordt aangeraden door kinderartsen...

Het is een witte fles met roze label met een baby erop.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben er vandaag mee begonnen,maar ik was alles ( ja ook de boxkleden enzo )
    Sowieso voor de geur, dat het stugge eraf gaat,maar ook omdat tig mensen de kleertjes hebben aangeraakt, of tig keer op de grond is gevallen in de winkel.

Heb 2 draaien witte was gedaan met Neutral ( had proefzakjes in de babydoos ) en heb de rest gewassen met mijn eigen wasmiddel. ga straks toch ook niet alles met aparte wasmiddelen wassen.

8. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Nog nooit gezien hier, lijkt me ook wel wat :D

Ik heb twee shirtjes uitgewassen tot nu toe. In Persil sensitive. Natuurlijk zonder wasverzachter en op het rekje laten drogen...
    Nou, ik vind ze stug aanvoelen, niet lekker zacht i.i.g.
    Denk niet dat ik daar de hele babywas mee gaan doen.
    Ik zag laatst dat er ook wasverachter bestaat van Neutral, kan denk ik ook wel. :)
    En bij Ariel is er wasmiddel met "een vleugje wasverzachter" toegevoegd.
    Dan zal het ook wel wat zachter uit de machine komen; lijkt me. Maar dan is die wasverzachter niet aan het laatste spoelwater toegevoegd. Dus kan geen kwaad.

9. Klaproosje

Klaproosje Actief lid

5 nov 2007
    144
    0
    0
    Mamma
    Oranjestad
    Klopt, die wasverzachter van Neutral heb ik ook in huis gehaald, daar zit helaas geen geurtje aan. Heb 't niet gebruikt omdat ik vlak daarna die Dreft vond...

Dat wasmiddel van Dreft ruikt overigens echt naar babyzeep, heerlijk! Zou wel lekker zijn als ze dat in NL ook hebben... Heb inmiddels even gekeken op Dreft.com, maar denk dat je het alleen via de US kan krijgen... Je kunt het wel online bestellen, maar is misschien iets te duur ;)

Heb al even een vraagje gepost op Dreft.nl over de beschikbaarheid van het wasmiddel. Zou het straks namelijk wel erg prettig vinden om in NL ook weer met dit wasmiddel te kunnen wassen! Wordt vervolgd...[/img]

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Als straks het kamertje klaar is, ga ik alles wassen en in de kast leggen. Ik vind het namelijk al een vervelend idee om 'vieze' kleertjes in een schone kast te leggen :p Laat staan dat de baby in zo'n 'vies' dekentje of pakje komt te liggen bluhh. Ik ga wle Neutral gebruiken, allergieen komen veel voor in onze families, dus vandaar. En ik heb ook zoveel kleertjes, dat het geen moeite is om alleen babykleertjes te wassen haha.

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik had ook alles gewassen, zelfs kleertjes die ik nog had van de oudste en die ook nog schoon waren heb ik gewoon gewassen en gewoon met wasverzachter. En nu nog, dus gewoon lekker alles wassen. heerlijk

12. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ben vandaag ook begonnen met mijn wasronde's voor ons beebje. Ik was gewoon alles. Dan weet ik zeker dat ik mijn best heb gedaan enne op die manier heb je meteen weer wat omhanden. Niet dat ik me zo ontzettend verveel hoor, maar het houdt je lekker bezig.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

'k Heb in totaal 3 volle wassen gedraaid :confused: Morgen de commode en het kastje schoonmaken (zijn al eerder gebruikt) en dan inruimen die handel !

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oke, dus toch alles wassen :) Wat een leuk klusje zeg ;)

Ik ga denk ik ook maar gewoon met onze eigen wasmiddel wassen. Want inderdaad: je gaat straks toch ook niet alles apart wassen? Dan moet ik eerst bergen met kleren opsparen voordat ik een was kan draaien :(

15. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik heb ook alles gewassen! maar dan wel met le chat wasmiddel!

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

ik ben niet zo'n waswonder dus mijn witte badstof rompertjes hebben nu een heel lichtblauw waasje gekregen :)

Ik heb waspoeder van Ecover, daar zit geen chemische troep in dus gelukkig kon ik lekker alles samen wassen. Gebruik dat standaard als wasmiddel. Heb zelf een eczeemplekje op m'n been dus dacht dat dit waspoeder wat beter zou zijn.

17. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook alles gewassen, en wél apart dus, met neutral! Was idd onze eigen kleding er ook mee sinds ik neutral in huis gehaald heb. Doe ik straks ook! Hoeft er maar zo weinig van te gebruiken, dus liever het zekere voor het onzekere voor ons meisje :)
    Wel wasverzachter erbij gedaan trouwens, robijn puur & zacht, hypo-allergeen (speciaal voor baby's!) en alle kleertjes ruiken superfris en zijn zacht :D

18. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Deze vond ik ook erg lekker, er zijn meerdere merken met een sensitive variant, is net wat lekkerder dan neutral, want dat ruikt helemaal nergens naar.

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien en je eigen was met het middel wassen dat je voor het kindje gebruikt. Dat wast als het goed is net zo schoon! ;)

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    maar je kan ook eerst af wachten of je kleinte alergies is. want dat komt maar zelde voor

Deel Deze Pagina