Het lijkt mij wel handig om direct na de bevalling al voedingsbh's te gaan gebruiken, maar nu zegt de vrouw in de lingeriezaak dat ik het beter erna kan kopen. Maar dit lijkt mij persoonlijk erg onhandig. Ik weet dat borsten nog erg gaan groeien na de bevalling, dus hoe weet ik dan wat ik nu het beste kan kopen. Hoe pakken jullie dit aan?
de eerste paar dagen zwellen je borsten nog enorm op. ze worden veel groter dan dat ze nu zijn! ik heb de eerste dag geen bh gedragen. lag toch in het ziekenhuis en manlief op pad gestuurd om een bh te gaan kopen. de eerste dagen lekken je borsten nog niet echt en je bent toch om de haverklap aan het voeden. ik heb nu 1 maat groter dan voor mn zwangerschap.
Ik had ze tijdens de zwangerschap gekocht en nog op de groei ook Maar na de bevalling stonden ze echt op ploffen! Dus paste geen enkele bh meer. Maar ik droeg eigenlijk ook helemaal geen bh in de kraamweek. Vond ik vreselijk oncomfortabel. Nu koop ik er helemaal geen een, zoveel handiger vind ik een voedingsbh niet, trek gewoon mijn bh omlaag
ik twijfel ook om het nu al te kopen of om te wachten tot na de bevalling, ik heb er eentje vd kids nog maar dat is eentje zonder al te veel steun in
Ik heb er wel wat gekocht. Ze waren niet zo duur en kan ze ook daarna nog wel gebruiken. Noppies - voedingsbh Honolulu? Bestel nu bij wehkamp.nl Deze rekken ook nog wat mee
ik heb toevallig gisteren er 1 gekocht in onze borstvoedingswinkel. Wel eentje waar veel rek nog in zit, niet het meest charmant, maar deze kun je eventueel ook 's nachts aanhouden. Is van Medela en is gewoon in de maten s,m, l etc. Vorige keer had ik mijn moeder gestuurd, maar moest nog weer terug omdat het echt niet paste.
Wat ik heb gedaan is een week voor de uitgerekende datum 2 gekocht, toen ik bevallen ben heeft een vriendin de bh die niet goed pastte gewoon teruggebracht. Zo kun je passen op het moment dat je je huis niet uit wil!
ik heb 2 van die ahhbra's gekocht op het moment, vooral ook omdat ik lek als ik geen bh aanheb en ik neit elke ochtend mijn bed wil verschonen. Die dingen zitten trouwens heerlijk! ze komen van de markt en kostten me iets van 5 euro per stuk ofzo. Als ik strakkies bevallen ben en de stuwing heb gehad ga ik 2 goede laten aanmeten in een goede lingeriewinkel, ik heb nu al maatje megamega, dat zal straks alleen maar erger worden en dan wil ik wel goede steun enzo hebben.
Ik ben het helemaal eens met die dame in de lingeriezaak: nu nog niet kopen. Je hebt gewoon geen idee hoe groot je borsten (en je omvang) precies zullen zijn na de bevalling, dat is namelijk bij iedereen anders. Ik had meegroeibh's tijdens de zwangerschap, en mega-rekbare bustiers voor de eerste tijd erna (en die droeg ik nog een poos 's nachts, met compressen erin, tegen het lekken). Na 2-3 weken ben ik samen met de baby naar een borstvoedingswinkel gegaan om mij een goede voedingsbeha te laten aanpassen. Mijn matenverloop (als voorbeeld; zoals gezegd het is voor iedereen anders): - voor zwangerschap 80D - tijdens zwangerschap doorgegroeid naar 90/95 E - week na bevalling: 85 megamega (geen idee van cup, maar door stuwing waren ze gigantisch) - vanaf 2-3 weken na bevalling tot einde BV (1 jaar bij mij): 80/85F En dan zat het ene model mij prima, maar het andere model in dezelfde maat zat helemaal niet goed. Je moet dus gewoon gaan passen wanneer je maat een beetje gestabiliseerd is. Anders is het al gauw heel erg zonde van je geld.
Oke, dus toch even wachten. Bedankt voor alle tips. De tip van Meander vind ik ook wel een slimme! Maar dan moet ik niet te vroeg bevallen en anders stuur ik wel iemand op pad in de kraamweek En ik wist nog niet van het bestaan van borstvoedingswinkels!!! Daar kan ik tegen die tijd even een kijkje gaan nemen!
Ik heb er eentje in week 37 ofzo van de zwangerschap gekocht, bij beide zwangerschappen, ik had absoluut geen behoefte om na de bevalling te gaan winkelen de eerste tijd en ik wil bh's niet online kopen of iemand er op af sturen, ik wil ze gewoon zelf passen. Bij mij pasten ze daarna ook nog prima. Oh ja, en mocht je er eentje van tevoren willen kopen, houd er ook rekening mee dat er straks nog van die Senseopadjes in moeten passen .
Ik zou inderdaad wachten. Ik had er ook twee een maat groter dan normaal gekocht en deze pastten absoluut niet meer na de bevalling. Ik ging dan ook van 75A naar 80D en daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik heb de eerste week ook geen beha gedragen.
Je kan ook van tevoren 1 of 2 voedingsbh's bij de Hema kopen. En dan een maatje groter dan je nu hebt. Ik vind de hema bh's echt heel fijn zitten en ze zijn niet zo duur. Dus als ze niet passen is heb je niet heel veel geld weggegooid. Of je koopt inderdaad meerdere maten en ruilt er dan 1 na je bevalling. Ook handig met hema bh's, want de hema zit altijd wel in de buurt.
Ik heb ze gewoon in mijn eigen maat. Na de bevalling is het toch niet handig, al die BH's, tenzij je ze gebruikt voor wat steun tijdens de stuwing enzo. Dan is een strakke (sport)BH juist wel fijn. Ik heb daarna (bij de vorige zwangerschap) gewoon mijn eigen maat weer gekregen, alhoewel het altijd wat wisselt als je voedt. Een volle borst is nu eenmaal groter dan een hele lege borst! Als je het fijn vindt om er eentje alvast in huis te hebben, dan zou ik een goedkopere kopen (die van de Hema zijn wel fijn) in de maat die je normaal (buiten zwangerschap etc. om) hebt. Meestal zit dat wel goed. Eventueel kun je tijdelijk een tussenstukje gebruiken als hij iets te klein is (dat zijn 3/4 cm lange stukjes band met haakjes er aan, die je aan de achterkant er tussen kunt doen), totdat je je eigen maatje weer terug hebt.
Ik had in de opruiming een goedkope bij de Hema gekocht in de maat die ik tijdens de zwangerschap droeg (1 groter dan normaal). M'n zusje heeft er later 1 bijgehaald en na een paar maand heb ik een duurdere gekocht.
Heb vorige week met 30% korting 2 voedingsbh's gekocht. Ben van 70D naar 75D gegaan en nu begint deze normale bh wat te strak te zitten en heb ik de voedingsbh's in 80D gekocht. Deze zijn nu nog net wat te ruim in hun cup maar straks na de bevalling hopelijk wel beter. Ze waren nu dus 8,40 euro per stuk dus niet echt de moeite om te wachten en mochten ze toch te klein zijn dan is het niet heel veel geld weg gegooid (en ik maak er nu ook al gebruik van).
Ik zat van de week bij de vk en daar las ik in een boek dat ze adviseren om in week 39 een voedingsbh te kopen. Maar ja, voor hetzelfde geld ben ik dan al bevallen. Maar zo niet, dan ga ik t.z.t. wel even bij de Hema langs denk ik