babykleertjes..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tulip, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Omdat hier vooral mama's met oudere kindjes zitten...wat doen jullie met de babykleertjes??

Ik heb alles t/m maatje 68 bewaard. Ik weet nog niet of deze baby een jongen of meisje wordt, maar eigenlijk maakt dat ook niet uit. Bij een meisje zal ik een aantal dingen nog wel gebruiken, tis nog heel netjes allemaal. Maar bij een jongen uiteraard niet.
    Ik weet niet of wij nog meer kindjes willen, maar als dat zo is zal er wel weer een aanzienlijk leeftijdsverschil zijn, dus na een jaar of 7/8 trek ik dat bij een evt. meisje niet meer aan.

Maar eigenlijk kan ik het ook helemaal niet wegdoen, ook al weet ik dat het nooit meer gebruikt wordt...

Nog meer van die sentimentele dozen als ik??

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb inmiddels 6 boxen op zilder staan t/m maat 86. :D En dat terwijl wij geen tweede kindje meer wilen. Ik ben nu wel zover dat ik een deel heb weggegeven aan een kennisje maar zij krijgt een meisje dus ze heeft er niet heel veel uitgehaald. Weggooien kan ik nog niet. Lol

3. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja hier nog één! Een tijd terug heb ik wel eens een paar pakketjes babykleertjes op MP gezet. Daar is alleen een pakketje mt 50 van verkocht. En een spijt dat ik gehad heb! Er zat toch wel een dierbaar pakje bij. De zolder slibt hier dicht dus ik moet er echt wat mee nu. Maar ik heb onlangs bedacht wat ik er mee ga doen. Ik ga er een patchwork deken van maken. Voor allebei 1 van hun eigen kleertjes.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wauw da's een gaaf idee! Ideaal voor mams die geen afstand kan doen van de spullen hihi

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Voor de geboorte van mijn zoontje ben ik begonnen om de kleding van mijn dochter uit te zoeken (leek wel een kleding winkel, zoveel had ik). Uitgezocht wat ik wil bewaren voor mijn zusje, als ze zwanger mag worden en een dochter verwacht, en wat ik voor mezelf wil bewaren en wat naar de kringloop mocht.
    De enigste doos die ik niet aangeraakt heb is maatje 44 t/m 56. Dit vind ik wel erg emotioneel, dus die blijft dicht.

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hebben na de jongste eigenlijk alle babykleertje weg gedaan/verkocht niet wetende dat er nog een 3e kindje zou komen:D

Maar goed, tussen mijn dochter en nr. 3 zit 5 jaar dus ben aan de andere kant ook wel blij dat ik niet alles bewaard heb:)

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Idem hier :D:D:D

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier gaan alleen vieze of verwassen dingen weg. De rest zit in dozen op zolder (tm maat 110 nu). Vind het heerlijk om de jongste weer in dingen te hijsen van de oudste en dan terug te denken aan wanneer ze het oa aanhad etc. Ook de derde krijgt wat knap is gewoon weer aan en daarna gaat het weer terug op zolder haha.
    Had er hier later een kindje gekomen had die het ook gewoon nog aan gehad. Heb niet zoveel echte modegevoelige kleding en anders interesseert dat me niet zoveel: trek aan wat ik leuk vind voor ze of dat nu nieuw is, gedragen door een zus of zelfs pakjes die ik nog aan gehad heb.. Vind ik alleen maar leuk! :)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij hebben simpelweg geen plek om veel te bewaren.
    Heb van beide meisjes het "eerste pakje" bewaard in hun herinneringskist. En nog 1 of 2 kledingstukjes. Verder heeft nummer twee veel aangehad van nummer 1 en dat maakt het al wat anders.

Heb veel al weggedaan. Het deed minder zeer omdat het naar een goed doel is gegaan! Dan weet je zeker dat de andere mama er haast net zo blij mee is als jij.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde.

Ik geef kleertjes aan een Pools gezin waarvan kindje bij mijn dochter op kdv zit of breng het naar de voedselbank. Dure dingen verkoop ik op markplaats.

11. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb heel veel kleren gekregen van mijn tante. Haar jongste is nu 4 en alles wat haar zoontje te klein werd heb ik gekregen. Op zolder staat t/m maat 128 al klaar. De kleertjes t/m maat 86 zijn naar een vriendin van mij gegaan. De kleertjes voor mijn dochter komen allemaal van mijn schoonzus en die gaan gewoon weer terug. Uiteraard heb ik bij sommige kleertjes een sentimenteel gevoel en die blijven dan gewoon ook lekker hier;)

12. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen echte moeite om afstand van kleding te doen, kan het ook niet blijven bewaren. Ik heb de beste dingen uitgezocht en probeer die op MP te zetten. Wordt dat niets dan gaan ze net als de rest (wat overigens ook nog goed uitziet, niet verwassen of zo) naar een goed doel. Er zit hier in de buurt een stichting die mensen in Roemenië helpt.

13. Maia

Maia Niet meer actief

ik had alles bewaard maar aangezien dit kindje een jongetje is en wij toch geen derde meer willen, heb ik alle meisjeskleding uitgezocht, wat unisex is (of kan zijn ;)) heb ik bewaard en de rest weggegeven.

14. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik maak er later 3 memoryquilts van.
    Alle (babykleertjes) knip ik in viekantjes en maak er voor alledre een sprei van.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb van Thirza alles bewaard, dus dat krijgt deze tweede dame gewoon aan en dan hoef ik maar weinig bij te kopen. Tegen de tijd dat nieuwe kleren kopen dan haar ding wordt, zien we wel hoe we dat dan doen :)
    Van beiden wil ik wel het eerste pakje bewaren voor ze, maar de rest gaat straks allemaal weg hoor :) Marktplaats, kringloop of kliko: net hoe het eraan toe is.
    Als het toch niet meer gedragen wordt.... kunnen we de ruimte wel beter gebruiken ;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier eerst van alles bewaard, toen duidelijk werd dat de laatste ook een jongen werd heb ik alles van mijn dochter weggegeven en in zo'n kledingbak gegooid. Nu ook alle baby jongenskleding die mijn jongste niet meer past aan het weggeven.

17. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hmm, ik heb alles bewaard van de oudste, en omat ikw eer ene jongen kreeg is alles opnieuw gebruitk ( dingen die qua seizoen niet konden, heb ik weggegeven en verkocht)

Inmiddels zit de jongste al een tijd in 62...en de mooie dingen waar ik waarde aan hecht heb ik bewaard, voor een vriendinnetje van me..
    En veel was natuurlijk al van de oudste dus dat is gewoon "op"...dus doe ik weg..

maar wil eigenlijk nog wel een 3e ooit, dus geef niet alles weg

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In eerste instantie heb ik de kleren op zolder gezet. Toen de jongste kwam heb ik alles geselecteerd:
    -vuilnisbak
    -marktplaats
    -2e dochter
    -bewaren

Over een tijdje ga ik die bewaar spullen nog eens nakijken en kijken hoe ik er dan tegenaan kijk. Maar ik moet zeggen dat ik vooral het hele kleine spul bewaar, bij beiden. Daar hecht ik meer waarde aan dan aan de maatjes 80+ . Hoewel héle schattige jurkjes, wel wat moeilijker zijn om weg te doen ;) . Maar ach, die bewaar ik dus voorlopig nog.

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier zijn de kleren van de oudste in een grote doos richting Afrika gegaan. Een kennis van ons gaat daar elk jaar heen en werkt daar met kindjes die de kleertjes hard nodig hebben.

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier veel kleertjes weggegeven aan schoonzusje, vorig jaar al eaan een vriendin en poosje terug aan nog een vriendin. Eerste 2 hebben dochters van een jaar, andere vriendin is volgende week uitgerekend van een meid. En wij houden het bij 2 kids.

Sentimentele dingen als eerste pakje en kerst outfits heb ik wel bewaard.

Deel Deze Pagina