Geplande keizersnede nog even 'geheim' houden voor omgeving?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angeltje24, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Onze kleine meid ligt in een stuit. Omdat ik weinig vruchtwater heb, placenta voor ligt en een kleine buik heb is een draaipoging volgens de gyn niet verstandig. Tevens hebben wij al voor ions zelf besloten niet voor een stuitbevalling te gaan gezien de risico's voor de baby en mijn lichamelijke klachten (b.i en scoliose).

    A.s maandag hebben wij een gesprek bij de gyn om de mogelijkheden te bespreken. Gezien bovenstaande geen optie is zal het dus een keizersnede worden.

    Nou loop ik met de gedachte om de evt geplande datum voor een ks niet te vertellen aan onze omgeving. Met een normale bevalling weet de omgeving natuurlijk ook niet wanneer je kindje komt. Het lijkt mij gewoon niet fijn dat iedereen weet wanneer die kleine komt. Mensen gaan bellen, je (onbewust) zenuwachtig maken en zich 'bemoeien' met alles. Misschien een verkeerde gedachte. :rolleyes: Maar ik denk dat ik door het niet te vertellen wat meer rust heb voor ons zelf en dat wij er met zn tweeen rustig op voor kunnen bereiden en naar toe kunnen leven.
    Ik denk er dan over een dag van tevoren iedereen in te lichten of misschien zelfs op dezelfde dag. Ik heb dit gisteren met mn mannetje besproken en die begrijpt het. Hij had er nog niet zo over nagedacht maar snapt het wel.

    Is dit een rare gedachte? En zijn hier dames die hetzelfde hebben gedaan?

    Liefs Angeltje
     
  2. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Zeker geen rare gedachte. Mocht ik een geplande KZ krijgen zo ik de datum geheim houden. Mss dat ik het mijn ouders zou vertellen maar dara houd het wel mee op. Ik zit niet te wachten op allerlei telefoontjes etc.
    Gewoon doen wat je gevoel je zegt meid. Het is jullie keuze. Succes.
     
  3. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ik vind het helamaal geen rare gedachte hoor! ik zou het zelf denk ik ook niet vertellen. Alleen aan mijn tweelingzus wel, de rest zou ik zelfs pas na de keizersnede bellen. Dat doe je met een "gewone" bevalling toch ook.
     
  4. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ik heb het niet op die manier gedaan en wel verteld wanneer de geplande keizersnede zou zijn. Een paar dagen voor deze keizersnede is het een spoedkeizersnede geworden. Mijn schoonmoeder belde op het moment dat ze me aan het klaar maken waren voor de keizersnede en ik heb tegen haar gelogen dat alles goed was terwijl ik wist dat ik vrij snel daarna na de operatiekamer zou gaan. Wilde gewoon niet dat iedereen in de zorgen zat.

    Als het weer een geplande keizersnede zou worden, zouden wij het moeten vertellen vanwege de opvang van mijn zoontje. Maar het liefst zou ik het dan niet vertellen wanneer het gebeurt.

    Het is inderdaad om gek van te worden al die berichtjes en telefoontjes.
     
  5. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hebben het alleen aan de familie verteld. Iedereen dacht dat het pas 's middags zou zijn, maar ik werd al om 10 uur naar de operatiekamer gebracht (eerst infuus en dan wachten) en Anouk is toen om 11:51uur geboren. We hebben pas rond 15:00 de familie gebeld, zo hadden we ook even de tijd voor ons zelf.

    De enige tip die ik je echt kan geven is: zorg voor voldoende rust van te voren en in het ziekenhuis. Ikzelf heb in 3 dagen tijd denk ik maar 5 uur geslapen. Pas toen ik thuis kwam merkte ik hoe moe ik was, maar ik heb nog steeds niet helemaal bij kunnen slapen. Dus neem echt voldoende rust en als het bezoek je teveel wordt stuur ze dan maar weg. Jij en je baby zijn het allerbelangrijkste, de familie komt later wel.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  6. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Groot gelijk zou ik ook doen!
    Ik zou het alleen tegen mijn schoonmoeder en me vader vertellen denk ik
     
  7. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ik zou t niemand vertellen. Pas als t geboren is..
     
  8. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Geen gekke gedachte dus van mij als ik jullie reacties zo lees. ;)

    @Duveldraakje; Zo denk ik er dus echt over. Ik vind het zo belangrijk dat wij met zn tweeen die rust hebben voor de ks maar ook erna. Ik zou het niks vinden als iedereen al in de gang zit te wachten en gelijk die kleine willen zien als ze met papa de operatiekamer uitkomt terwijl ik haar misschien maar nog net een paar minuten heb gezien. Ik wil gewoon in ieder geval een paar uur met zn drietjes hebben voordat de visite komt.

    Ik heb nou al zo sterk die (beschermende) moedergevoelens :D
     
  9. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja ik ben dan ingeleid, maar dat is dus op den duur ook een geplande datum en ik heb het wel gewoon verteld, amar ja wij hebben niet zo'n bemoeizuchtige omgeving dus verder geen "last" mee gehad..
    Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt, iedereen is anders, reageert anders etcetc
     
  10. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Ons kindje heeft tot vorige week in een onvolkomen stuit gelegen, dus wij hadden ook al wat nagedacht over een keizesnede. En wij zouden het dan alleen aan directe familie vertellen, zoals ouders en broers. Dit zijn namelijk ook de mensen aan wie we ons kindje als eerste willen laten zien. Andere belangrijke mensen (zoals mijn oma en onze goede vrienden) zouden we pas bellen als de kleine er is. En de overige mensen merken het wel als het geboortekaartje binnenkomt.

    Jij moet doen waar jij je prettig bij voelt, het is erg belangrijk voor je herstel dat jij niet teveel stress hebt. Zoals je zelf al zegt denk je dat je meer rust voor jezelf hebt als niemand het weet, dus eigenlijk weet je al wel wat je wilt ;)

    Groetjes Saskia
     
  11. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zou het wel aan de naaste familie vertellen maar verder niet, ik geef je groot gelijk. Ze zien/horen het vanzelf wel en het brengt voor jou meer rust.
     
  12. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik vind dat een ontzettend goede gedachte! En als jullie je er goed bij voelen, nou dan is het toch verder ook goed.

    Ik zou het zelf aan onze beide ouders vertellen, maar dat heeft te maken met de immobiliteit van mijn moeder. Dan kunnen ze startklaar zitten zeg maar. En dan vertel ik het natuurlijk ook gelijk aan mijn mans ouders. Gelijke monikken, gelijke kappen.

    Maar even; Waarom zou het eigenlijk raar zijn. Als je gewoon gaat bevallen, ga je toch ook niet iedereen bellen: Hallo, de weeën zijn nu begonnen/m'n vliezen zijn gebroken?

    Linda
     
  13. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dat je die moedergevoelens hebt is niet zo vreemd hoor! Das alleen maar goed ;) . Je hebt straks de rust echt nodig en je kan het beste eerst met zn 3tjes lekker genieten dan meteen met de hele familie erom heen. Vooral naar je eigen gevoel luisteren en doen wat jij het beste vind.

    Succes met je KS in ieder geval!

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  14. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Zoals je zelf al aangeeft weet men bij een natuurlijke bevalling toch ook niet wanneer het gaat gebeuren? Als jij/jullie je er prettiger bij voelen om het niet te vertellen dan is er niemand die je dat verplicht.

    Bij ons is de kans op een geplande kz ook zeker aanwezig ivm dwarsligging van ons meisje. Wij gaan, als dit het geval is, verder ook niemand vertellen wanneer deze plaats vindt..
     
  15. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb het alleen aan mn ouders en schoonouders verteld....op de dag zelf. Vind het absoluut geen rare gedachte!
    Enne het is al gezegd....rust van te voren zoveel als je kan!
    Succes meid!
     
  16. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor. Lekker voor jullie saampjes houden. Extra spanningen van andere mensen om je heen heb je helemaal niet nodig.
    Sterkte en succes!
     
  17. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Vind het helemaal niet raar. Wij hebben het wel gelijk verteld maar ik kan goed begrijpen als je het niet wil.
     
  18. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ben blij met jullie reacties! ;) Geeft me een rustiger gevoel. Had eerst even het gevoel/idee dat ik misschien egoistisch bezig was/dacht :D

    @Wendy1611; Wanneer krijg je te horen of het een ks wordt ja of nee? En hebben ze een draaipoging gedaan of in de planning? Sterkte alvast!
     
  19. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou het wel mijn ouders vertellen, maar verder idd niemand hoor. Mijn ouders zouden er normaal mee om kunnen gaan. Ik zou ook zitten te wachten op succes telefoontjes e.d.
     
  20. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Wij hebben onze ouders gebeld vlak voor we naar het ziekenhuis gingen met de mededeling dat als er meer nieuws zou zijn zij de eersten zouden zijn die er van zouden horen. Ook daar hadden zij niet genoeg aan, ze belden meerdere malen naar de verloskamersbalie om mij te spreken te krijgen, ik was niet in voor een gesprekje dus zei nee. Maar ze bleven bellen, de zuster werd er gek van en vroeg steeds of ik alsjeblieft aan de telefoon wilde komen. Maar ik wilde echt niet, uiteindelijk heeft mijn man ze afgepoeierd. Ik had dit rare gedoe van niemand verwacht soms kan je het niet voorspellen hoe iemand gaat reageren, maar als je de bui ziet hangen zou ik zeggen vertel ze niks! Ik zal er werederom aan vast zitten dat ik het toch iemand zal moeten vertellen i.v.b.m oppas voor onze zoon. Maar... ik druk ze wel op het hart dat ze niet moeten bellen, wij bellen hun! eerder is er nog geen nieuws en word ik alleen maar erg kwaad! :evil: wie mij waagt te bellen in de verloskamer krijgt pas als allerlaatste bericht! :evil:
     

Deel Deze Pagina