Hoi Kan iemand mij vertellen wanneer (met hoeveel weken/maanden) een gemiddelde baby maatje 62 aan kan en hoelang doet een baby met maatje 62? Alvast bedankt!
Dat is per baby verschillend, ik heb flinke kindjes. met 3 weken zaten ze in 62, de oudste heeft er heel lang in gezeten en 68 bijna overgeslagen en de jongste ging gewoon rustig door naar 68!
Ik denk maar zo...dat merk je vanzelf wel.. Mijn eerste was een klein kindje..47 cm 2655 gram. Dus die zat bijv lang in maat 50 en 56..en heeft ook wel ff gedaan met maat 62... Dit kindje schijnt een flinkerd te worden..zit nu al boven het gemiddelde....maar uiteindelijk blijft het een schatting en zie ik het na de bevalling wel.. Ik zou me nog niet zo druk maken om maat 62
Volgens mij is het gemiddelde 6 weken wanneer een baby in 62 past. Mijn dochter heeft er ook wel ff in gepast. De rompertjes van 62/68 past ze de meeste nog van. Maar het ligt ook heel erg aan het merk, de zeeman valt heel klein bijvoorbeeld, dat paste ze met 56 al. Terwijl sommige kleertjes vallen heel groot uit. Broekjes passen vaak langer dan truitjes en shirtjes en boxpakjes, vooral die met voetjes eraan, die paste mijn dochter maar heeel ff maar dat ligt denk ik ook aan de bouw. Veel kindjes hebben in de broek een maat kleiner. Weet niet hoelang ze het gepast heeft maar toch wel een paar maandjes. Zie dat je vandaag bent uitgerekend, spannend! Succes
Oke, het ging mij er meer om omdat ik 3 hele gave pakjes heb gezien en zonde vind om die in maat 56 te kopen en hij ze maar heel kort aan kan dan koop ik ze dus liever in m 62, en dacht misschien slaan veel kindjes 62 over of zo haha heb geen idee ben nog een groentje wat dat betreft!
Blijft altijd lastig maar dan zou ik voor 62 gaan idd. Een prematuurtje zal hij niet meer worden en je schrijft dat hij waarschijnlijk groot is. Nadeel is dan wel dat bij 2 of 3delige pakjes dat soms niet alles tegelijk past. Valt het ook leuk te combineren met een ander broekje of truitje eventueel? Of zijn het pakjes uit 1 deel?
Ik vind het heel lastig omdat overal de maten anders zijn... Volgens mij was het hier vanaf een week of 7,8 ... Terwijl mijn zoontje een flinke vent was. En Hij was 53 cm maar kon maat 50 prima hebben.
Het zijn onesie's dus echt een 1 delig pakje zonder voetjes. Heb ze in maat 62 besteld vind het toch zonde als hij ze maar heel kort aan kan, ik neem de gok. En nog een maat groter (68) vind ik persoonlijk weer dat een baby denk ik te groot is voor 1 delige pakjes. Dan wordt het tijd voor stoere spijkerbroekjes
Mijn knul heeft nu 62 en is 4 maanden, dysmatuur geboren (4 pond). Mijn dochter was 6.5 pond bij de geboorte en die zat er met 3 maanden in, ook maar een week of 2-3 geloof ik.
Ze ging bij 12 weken in maat 62..... en ze zit er nog steeds in. Haar lengte is gemiddeld Enn gewicht op +1... nu dus al 11 weken... De eerste shirtjes worden wat kort. Maar de rest nog origami!!! Zo te lezen dus erg verschillend.
Onze zoon is nu ruim 3 maanden ( gecorrigeerd 1,5 maand) en zit nu in 62... Dus hoelang hij daar inzit durf ik niet te zeggen...
Beetje lastig in te schatten. Ik dacht dat mijn zoontje ook nooit in 50 zou passen maar uiteindelijk heeft hij daar 6 weken in gezeten en zit hij nu net in 56. Al denk ik wel dat 56 sneller gaat en hij binnenkort richting 62 kan...
Onze zoon is gemiddeld geboren en nog steeds gemiddeld (om en nabij de p50 lijn). Hij ging met 4 maanden in maat 62 en past het nu met 5 maanden nog steeds. Denk wel dat we met 6 maanden alweer in 68 zitten (vooral qua (been)lengte).
Indd heel verschillend mijn meisje is 8.5 maand en zit nu pas in 68 zij blijft heel lang in een maatje zitten en ging pas met een maand of 5/6 naar 62
Mijn zoontje zat pas met 5 maanden in 62. Heeft ie ook maar een paar weken ingezeten terwijl hij heel lang in 50/56 zat en in 68 enz ook weer. Ligt echt aan de grootte van je kindje en hoe snel ie groeit.
Als ik dit zo lees krijg ik erg het gevoel dat mijn dochtertje wat dik is Die begon met 6 weken al in 62 en droeg met 6,5 maand al voornamelijk 74. En 1 broekje maat 74 is ze ook al uitgegroeid want de elastiekjes bij de broekspijpen knelden een beetje. Van rompertjes past ze wel 62/68 nog. Ze was kleiner en lichter dan gemiddeld bij de geboorte en nu wel gemiddeld qua lengte, qua gewicht beetje meer dan gemiddeld.
het is zo verschillend lees ik, het ligt denk ik echt aan de groei van het kindje en van welk merk of winkel de kleding komt en of je niet de kleding te heet wast dat kan ook nog. ik dacht altijd alle babykleding op 60 graden te wassen. kwam ik er dus laatst achter dat in eigenlijk alle labels van zijn baby kleertjes 30 of 40 graden staat gelukkig had ik ze dus nog niet op 60 graden gewassen.
Met vier maanden past onze zoon 62, en nu met zes maanden nog steeds. De algemene richtlijn is dat een kind drie maanden in een maat zit, maar ja als hij ergens een groeispurt maakt dan gaat het niet op. Er zit ook veel verschil tussen de merken. Noppies is redelijk normaal, name iT valt klein, babyface weer erg groot, prenatal normaal, maar zijn de shirtjes vaak kort terwijl de broeken weer erg lang zijn. Op 40 graden wassen is voldoende, warmer dan krimpt het echt! Ook van de droger krijg je veel krimp.