Wat doe je aan sport en hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gaos, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb momenteel "alleen maar" een abonnement bij de sportschool waar ik heen kan rollen (zo dichtbij), maar bedenk me wel eens dat ik eigenlijk misschien nog wel een andere sport erbij wil doen. Alleen ik weet niet wat...

Ik doe nu zelf alleen maar groepslessen bij de sportschool. In ieder geval elke week minimaal 1 X bootcamp en 1 X gladiator van les mills en als ik zin heb ook nog bbb en pilates. Merk wel dat hoe vaker ik ga, hoe meer zin ik krijg om te sporten :)

Hierbij: wat doen jullie, waar doen jullie dit en hoe vaak?

2. Astre

Astre Niet meer actief

Yoga en hardlopen.

- 1x per week yoga in groepsverband en 1x per week yoga via yogatv
    - hardlopen 2 á 3 keer per week. Thuis op de hardloopband of buiten. Soms volg ik een hardloopclinic voor de gezelligheid.

Ik vind het belangrijk dat ik mijn sportmomenten zelf kan indelen en ook kan doen als de kinderen op bed liggen en man niet thuis is.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

7 dagen pw op de crosstrainer, 5 dagen kracht.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Normaliter twee keer per week Fitness (les/kracht/cardio)

Nu 1 a 2 keer zwemmen.

5. Astre

Astre Niet meer actief

Offtopic heb je zelf een crosstrainer? Zo ja wat voor merk/type en bevalt deze? Ik wil er graag één aanschaffen, maar er is zoveel keus.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb thuis een crosstrainer, ideaal! Sta hier minimaal 5x pw op. Daarnaast doe ik om de dag buikspieren en armen trainen :).

7. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik tennis en doe dit gemiddeld 3x per week.

8. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik loop vaak op mijn loopband voor mijn rug om de spieren sterk te houden, en daarnaast loop ik sinds de bevalling 2x per dag even een stukje, dit meer ook om extra conditie op te bouwen.

Wou dat ik naar de sportschool kon, maar dat is mij te zwaar voor de rug,
    Want ik heb een versleten tussen wervel en een lichte hernia.

9. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Sinds ik bezig ben met afvallen

3x pw hardlopen. Tussen de 3 en 6 km.

5 x p w met de hond wandelen 2,5 km.

En wil nog graag een crosstrainer thuis

Owja en touwtje springen werkt top

10. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    4x per week hardlopen(trainen voor lange afstand)
    1x per week teamsport training
    3x per week krachttraining thuis

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    1x per week tennis, 1x per week poweryoga en 1x per week pilates :)

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Heb er zelf eentje staan ja, van het merk life gear (vergelijkbaar met kettler) Ik weet niet of dit merk te koop is hier in nl.

Ik zou er zeker niet op besparen, eentje kiezen waarbij programma's aanwezig zijn ipv zelf te moeten draaien aan een knop.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ben weer begonnen met hardlopen, doe het nu om de dag.
    En de hond gaat gezellig mee:D

14. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik fiets 20km per dag, 10km heuvelopwaarts. Sta wel ingeschreven bij de sportschool maar zit al een paar weken met rugklachten thuis en begin binnenkort met fysio. Dus hoop dat ik dan weet wat ik wel en niet kan doen haha.

15. Gaos

Gaos Actief lid

16 jul 2014
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn zwangerschap deed ik naast bootcamp ook hardlopen, ong 10 km liep ik vrij makkelijk. Sinds ik 2,5 maand geleden bevallen ben heb ik 1 keer hard gelopen (3,5 km). Het ging goed, maar omdat ik van iedereen iets anders hoor wanneer het weer mag na bevalling merk ik dat ik hier heel voorzichtig in ben. Wanneer zijn jullie weer begonnen na je zwangerschap?

16. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Op het moment niet zo veel, afgelopen week voor het eerst sinds 3 jaar weer hardgelopen, ik hoop dat ik het vol blijf houden.
    In het seizoen (dus buiten de zomer ;) ) doe ik aan yoga en kung fu.
    Waarschijnlijk ga ik vanaf september een balfolk cursus van 10 lessen volgen. En vanaf november wil ik ongeveer eens per week gaan boogschieten :).

17. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Oh en hoe vaak staat er ook bij :p.
    Kung fu en yoga zijn beide een keer in de week (1,5 uur en 1 uur).
    Hardlopen wil ik 2 keer per week gaan doen (steeds ong 20-30 min).
    Boogschieten en balfolk zijn ong 2 uur per keer, maar als het goed is is de balfolk cursus bijna afgelopen zodra ik met boogschieten begin, anders is het wel erg veel per week naast werk ;).

18. Astre

Astre Niet meer actief

Na zes weken weer begonnen en dat zou ik niet aanraden. Volgens de gynaecoloog 'mocht' het dan weer. Ik was binnen twee weken geblesseerd ;).

De keer erna heb ik bijna 4 maanden gewacht en toen heb ik geen problemen gehad. Binnen een paar weken zat ik weer op 10 km zonder blessures.

19. Astre

Astre Niet meer actief

Dank je voor je antwoord. Ik ga denk ik ook even kijken in een goede sportzaak om het te kunnen vergelijken.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

na zwangerschap word 4/5 mnd aangeraden niet echt te sporten. Krakbeen is dan nog weker.

Deel Deze Pagina