Babykleren wassen ...

Discussie in 'Verzorging' gestart door NikkiF, 5 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Haha nadeel van een forum,je kan het anders opvatten dan bedoeld!
    Sorry daarvoor meis ;)

2. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    ok, vergeven.... ;)

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat weet je nooit zeker, ook niet als je niet met wasverzachter wast, al is het alleen al omdat er zoveel verschillende reacties mogelijk zijn op zoveel verschillende soorten wasmiddel, of misschien wel gewoon op stoffen ;)

4. simalex

simalex Bekend lid

Of je laat het dan natuurlijk gewoon je kraamhulp doen!!! ;)

Groetjes Simone

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    haha das een hele goeie :D ;)

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik ga als het zover is zonder wasverzachter doen. ik kan helemaal niet tegen ook niet tegen robijn ik was nu met color reus en voor mijn kleintje straks ook.

7. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Las net een tip dat je ook een beetje azijn ipv wasverzachter kan gebruiken. Maar welk soort azijn dan?

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

gewoon huis-tuin en keuken azijn :)

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb tijdens deze zwangerschap een vreemde gewoonte ontwikkeld... ik ben een robijn-wasverzachter-snuiver... ja je leest het goed. Ik kan het niet laten dagelijks met mijn neus boven die fles te hangen. Zelfde geldt voor Jif en schoonmaakdoekjes... :rolleyes:
    Dus voor mij niks azijn, lekker aan de robijn.. :)

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    dank je wel voor je antwoord sweetangel100.

11. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik heb vanaf het begin met wasverzachter gewassen en gelukkig geen problemen hier. Ik gebruik nu allerlei soorten koop het meestal in de aanbieding.

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Mijn ervaring: ik krijg vooral jeuk van robijn en de kraamverzorgster heeft me dat ook afgeraden te gebruiken.
    Wasverzachter is ook te "scherp", daar kunnen de kinders ook een allergische reaktie van krijgen. (gebruik ik ook nooit)

Ik gebruik fijnwas middel van de aldi, daar heb ik geen last van en mijn zoon ook niet. Werkt perfect. Bijna alle dure wasmiddelen krijg ik binnen de kortste keren bultjes (en jeuk) van.

Als je je spullen lekker zacht wilt hebben, kan je t in de droger doen. De hydrofiele luiers heb ik tot voor kort altijd in de droger gedroogd, lekker zacht voor mn baby's huidje.
    OP etiketten staat vaak dat t niet in de droger kan, nou, vaak kan het wel hoor.

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    dat gebruik ik ook als extraatje als ik weer jeuk krijg van het wasmiddel wat ik op dat moment gebruik. Dan doe ik wasmiddel én azijn in de wasmachine en de jeuk vermindert.

Om nog es terug te komen op kleertjes. Ik was blijkbaar n beetje raar in mn zwangerschap, want ik heb de spulletjes al vaak gewassen en gestreken. Ik vond het steeds weer stoffig, haha en heb er veel plezier in gehad met vouwen en strijken. Nadat Giul geboren is heb ik niet vaak meer luiers gestreken en nu doe ik t helemaal niet meer. Ik heb vandaag n was gevouwen, omdat Giulian in kleding nood kwam. Dus de lol is daar ook wel aardig vanaf, hihi. (vind het niet erg trouwens hoor, vind het wel n gezellig werkje)

Deel Deze Pagina