Hi! Mijn vriend en ik willen zwanger worden. Ik ben deze week gestopt met mijn medicijnen voor reumatoïde artritis. Nu maar hopen dat ik niet te veel last van mijn gewrichten krijg! Ik mag nu 3 maanden niet zwanger worden, maar daarna hopen we zwanger te worden! Nu las ik dat het belangrijk is dat je vroeger ingeënt bent tegen rodehond. Of je moet de ziekte gehad hebben. Nu heb ik deze vaccinatie niet gehad, omdat de dokter destijds dacht dat ik rodehond gehad heb. Vanmorgen heb ik hierover een afspraak gehad bij mijn huidige huisarts. Die zegt dat ik me hier niet druk over hoef te maken, omdat ieder meisje vanaf 1974 deze vaccinatie heeft gehad. Wie heeft hier ervaring mee? Moet ik toch even bloed laten prikken om er zeker van te zijn dat ik antistoffen in mijn bloed heb tegen rodehond? Groetjes!
Ik heb begrepen dat het goed is als je bent ingeent maar dat je toch de eerste 3 maanden moet oppassen. Zou het navragen bij de huisarts/verloskundige.
Bedankt! Vaccinatieboekje gevonden van vroeger, heb gewoon 2 vaccinaties gehad tegen BMR.. Dat moet voldoende zijn, toch?
Wanneer je zwanger bent wordt er ook dmv bloedprikken onderzocht of je antistoffen heb tegen rode hond. Zelf bouw ik geen antistoffen op voor rode hond, maar gelukkig zijn meeste mensen goed ingeënt.