Hallo meiden, Ik heb een vraagje.. Ik weet dat het wordt afgeraden om te gaan tuinieren als je in verwachting bent, maar mijn tuiniershanden beginnen te jeuken.. Bij ons is het ook nog eens zo dat er een stuk of 3 zwerfkatten rondlopen, dus die poepen en plassen natuurlijk ook in onze tuin.. Nu heb ik vandaag met mijn moeder planten gekocht en wil ik ze morgen gaan planten.. Maar nu vraag ik me af als ik handschoenen aan doe, is het dan wel veilig of niet? Of blijft het risico, ook met handschoenen aan, te hoog?? Alvast bedankt voor de reacties!
Handschoenen dragen en daarna goed je handen wassen. Kan volgens mij dan geen kwaad. Laat ik het zo zeggen zo doe ik het hier ook.
Met handschoenen aan heb ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook in de tuin gewerkt Daarna goed handen wassen en zorgen dat je niet in je gezicht komt met je vuile handen
ik doe ook handschoentjes aan vind het er wel lullig uitzien haha maar ach we weten waarvoor we het doen!
Ik heb speciaal lieveheerstbeestjeshandschoenen* gehaald omdat als ik niets in de tuin doe die er deze zomer uitziet als een totale rimboe Goed handen wassen daarna en niets aan de hand! * IN het kader van: "als het dan toch moet, dan goed"
Handschoenen aan en dan kan het geen kwaad. Desnoods doe je van die latexhandschoenen en dan nog tuiniershandschoenen erover. Daarna handen wassen. Dan is het driedubbel zekerheid Ik woon alleen met m'n zoontje en ben zodoende degene die de kattenbak moet verschonen. Dan doe ik wegwerphandschoenen aan en daarna was ik m'n handen heel goed.
Ik vind het heerlijk om in de tuin werken en inderdaad met goede handschoenen (de goedkope stoffen handschoenen vind ik geen succes) en handen wassen geen probleem. De kattenbak daarentegen laat ik wel door Treesman doen. Hoe bedoel je selectief ....