Vrouw allergische voor bevallen..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tiepmiep, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
  2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo wat heftig zeg. En zelfs in coma gehouden worden en je spraak kwijt.

Had er nog nooit van gehoord.

Las je titel en dacht: tja welke vrouw is niet allergisch voro bevallen (doet het liever niet bedoel ik dan)
    Wist nie tdat het bestond en zo heftig was

3. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Ja ik dacht dus precies het Zelfde bizar hoor.

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik geloof het niet.

Wel dat ze een hartaanval en/of cva heeft gehad maar niet dat ze allergisch is voor bevallingen.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    tja allergisch weet ik niet misschien heeft het wel gewoon met haar geestelijke gesteldheid of pijngrens

wel schrikken hoor zou je maar gebeuren :$

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Daar dacht ik ook aan;)

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.727
    113
    #7 MadeInUSA, 25 apr 2012
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
    Je weet te weinig van de casus, maar kan me eventueel voorstellen dat bij een hematologische aandoening, denk aan iets in de richting van een sikkelcelanemie, er massaal stolsels ontstaan, bijvoorbeeld in het hart, die deze twee ziekten kunnen verklaren. Of je dat een allergie moet noemen, wat een immunologische reactie suggereert, is een tweede. Ook kan ze massale vaatkrampen hebben gekregen: een allergie geeft juist vaatverwijding. Overigens komt elke hoogzwangere en kraamvrouw in ee protrombotische toestand, wat ook nodig is om te zorgen dat je niet doodbloedt, maar verantwoordelijk is voor je risico op problemen in de aders zoals trombosebenen, longembolieen en kraamvrouwenhoofd.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, klinkt héél logisch dat je van je geestelijke gesteldheid of pijngrens 4 hartaanvallen en een beroerte krijgt ;) Al die mensen die een hartaanval en beroerte kregen hadden zich gewoon niet zo druk moeten maken, psychische hulp moeten zoeken of net even iets harder op hun tanden moeten bijten. Het is al erg genoeg voor deze vrouw en haar gezin dat het zo moest lopen, zonder dat leken gaan bedenken dat het vast tussen haar oren zat.

Ik ga mee met MadeinUSA, lijkt mij een plausibele mogelijkheid. Maar we kennen idd niet voldoende van de situatie. Ik ben blij dat ze het inmiddels goed maakt.

9. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam

Dit dus :$:(;):D

10. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Zo, ik moet spontaan ineens aan die LOI reclames denken.. hihi

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb hereditair angio oedeem en als ik een stress situatie meemaak zoals bijv een tandartscontrole of een bevalling, dan zwel ik vaak op met als gevolg dat mijn keel dichtknijpt en ik geen lucht meer krijg en daardoor stik. ook zwellen inwendig een aantal organen op zoals de maag/slokdarm/darmen, en ook mijn ogen/lippen/oren, etc. als ik thuis zo'n aanval krijg moet ik ook mezelf injecteren met m'n epi pen en daarna de ambulance bellen of direct naar het ziekenhuis rijden voor een andere injectie

mede daarvoor moet ik ook bevallen in het ziekenhuis en ligt er overal waar ik bijv opgenomen lig een aantal injecties klaar zodat ze me kunnen injecteren als het weer zover is. heb al best veel ziekenhuisopnames gehad waarbij ik nog net op de bel kon drukken en geïnjecteerd kon worden. ik heb ook altijd een epi pen bij me.

mijn lichaam reageert ''allergisch'' op stress. op een gegeven moment slikte ik 10 tabletten per dag en ondanks dat kreeg ik de aanvallen toch. vooral tijdens de zwangerschap heb ik er veel last van gehad, want onder invloed van bepaalde hormonen speelt het angio oedeem ook erger op. mijn moeder heeft het overigens ook. ben hiervoor onder behandeling geweest in zowat alle academische ziekenhuizen van ons land, maar ze hebben er geen behandeling voor, alleen injecties op het moment dat het zo ver is. het is ook redelijk zeldzaam, maar 1500 mensen in NL hebben het

ik denk dat dit bij deze vrouw ook zoiets moet zijn. geen allergie voor bevallen, maar ''allergisch'' voor hevige stress situaties en daardoor bepaalde aanvallen krijgt, want bij een bevalling schiet je hartslag door de weeën ook omhoog en neemt het stress level in je bloed toch toe

12. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Jeetje wat een verhaal en wat eng eigenlijk dus als jij te laat in het ziekenhuis bent kan het helemaal four aflopen.. Hoeveel tijd heb je voor die tweede injectie dan ? Pfff sterkte !!

13. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Dat is ook wat zeg. 4 hartaanvallen en een beroerte. Gelukkig leeft ze nog!

14. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Deel Deze Pagina