Gestopt met werken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tam27, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik werkte sinds de zwangerschap al maar drie halve dagen in de week, ivm bekken en rugproblemen. Maar nu ben ik dus al helemaal gestopt.
    Afgelopen woensdagochtend op mijn werk kreeg ik om de 15 min last van harde buiken en een verkrampt gevoel in de rug. Die harde buiken werden ook steeds gevoeliger :( Na een telefoontje en daarna bij een bezoekje aan de verloskundige werd mij verteld dat ik het veel rustiger aan moet gaan doen, omdat die kleine toch minimaal nog 7 weken moet blijven zitten.
    Ik heb toen heel de week thuis gezeten, maar ik merk dat bij elk dingetje dat ik doe ik een harde buik krijg. Dus vandaag weer contact gehad met mijn werk en met hun afgesproken dat ik niet meer kom werken.
    Dus eigenlijk heb ik nu al een soort van verlof, ben daarom heel blij dat dit forum bestaat, anders had ik mij nu al rot verveeld, denk ik.
    Ik probeer het los te laten, maar af en toe merk ik echt aan mezelf dat ik in mijn schulpje kruip en heel stil wordt, gewoon de angst dat het te vroeg geboren wordt.
    Zo dat heb ik even lekker van mij af kunnen schrijven :D

    groetjes, tamara
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Schrijf hier maar lekker van je af hoor!!

    Vervelend dat je steeds harde buiken krijgt, die kleine moet nog een hele tijd blijven zitten.
    Pieker maar niet teveel dat het te vroeg komt, dat hoeft natuurlijk niet.

    Doe maar lekker rustig aan, dat is het allerbeste.

    Liefs
     
  3. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Dat gevoel herken ik, ik heb ook steeds harde buiken en soms ook echt pijn in mijn onderbuik. Deze week moet ik naar de verloskundige, dus ik ga maar even vragen hoe dat kan en of het erg is. Het kan bij mij niet echt komen van te druk zijn, want ik lig met ernstige bekkenklachten bijna de hele dag op bed. Maar ik merk wel dat de buiken steeds komen als ik schrik, me opwind om iets, iets op wil pakken van de grond of als ik nodig moet plassen.

    Ik hoop dat het bij jou nu minder wordt nu je niet meer werkt, we moeten de baby's nog wel een paar weken binnenhouden hahaha.

    Sterkte hoor!
    Groetjes Sas.
     
  4. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zo is het dames! Dus zorg goed voor jezelf en doe echt rustig aan. Die kleintjes moeten bij jullie allebei nog een week of 10 blijven zitten. Spreek ze maar streng toe!
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    denk dat die angst er toch bij iedereen wel een beetje in zit, bij mij toch ook wel.
    hoop dat je er niet teveel last meer van hebt en dat het je snel terug op je gemak bent.

    groetjes Talia
     
  6. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik hoop dat je nu wat rustiger aan kan doen en wat meer probeert te ontspannen nu je niet meer hoeft te werken. Dus geniet nog maar lekker, doe leuke dingen en pieker niet te veel!
     
  7. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Bedankt voor al jullie lieve reacties, ik heb vanmiddag lekker even een middagdutje gedaan en vanavond ga ik eens lekker uitgebreid koken voor mijn mannetje, heeft hij ook wel verdiend :D

    Maar wat jij schrijft Sas, herken ik idd ook. Als ik maar even buk of een volle blaas of zoiets heb, krijg ik een harde buik :(
     
  8. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Hai Tam,

    Heb je lekker gekookt? Niet te lang blijven staan achter elkaar he ;)

    Wel vervelend he die harde buiken, vooral als je er pijn bij krijgt in je rug of onderbuik.

    Ik heb vandaag ook een beroerde middag gehad. Dacht echt dat ik met (lichte) weeen begon.... nadat ik hier een berichtje had achtergelaten ben ik op bed gaan liggen en toen kwam er om de 10 minuten een harde buik met echte buikpijn vanuit mijn rug. Nu weet ik van de vorige twee bevallingen dat als het echt is het ook wel doorzet en dat deed het gelukkig niet, ik moet donderdag naar de verloskundige, maar als ik het vannacht of morgen nog heb ga ik wel even bellen.
    De baby schopt gelukkig nog behoorlijk dus dat stelt me gerust.

    Wel fijn om hier af en toe je ei kwijt te kunnen en te zien dat anderen soms precies hetzelfde voelen en zich net zo ongerust maken!! Mensen die niet zwanger zijn kunnen zo makkelijk tegen je zeggen: acht maak je niet zo druk....het begint vast nog niet.
     
  9. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik had een heerlijke spinazie ovenschotel gemaakt, belde meneer op dat hij in de file stond :( Een uur later was hij pas thuis. Maar hij heeft er gelukkig nog wel van genoten :D

    Hopelijk hebben de harde buiken niet doorgezet, sas!! Hoe gaat het nu?
    Wat vervelend zeg dat je hele dagen op bed moet liggen, vermaak je je nog een beetje?
    Wat ik wel een nadeel vind van thuiszitten, is dat je soms zoveel gaat piekeren, daarom is het idd heel fijn te lezen dat veel meiden hetzelfde doormaken.
     
  10. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Zul je altijd zien he, maak je je druk komen ze te laat thuis! maar ja, zelf kunnen ze er ook niets aan doen.

    Ik verveel me niet echt (heb een webwinkel), maar soms komen de muren wel op me af. Vooral 's morgens (zoals nu) dan gaan man en kids samen weg en blijf ik alleen achter, uit school hebben de kids nog een feestje waar ze samen met oma naar toe gaan en dan duurt zo'n dag wel lang. Maar ik ben wel blij dat mijn man de kids 's morgens kan brengen en dat oma ze 's middags weer ophaalt, is een zorg minder. Ik heb ook twee ochtenden in de week hulp en dat is ook gezellig.

    Het is nu af te zien, nog een goeie 10 weken en dan hoop ik weer op te knappen (ging bij de vorige ook zo, duurde wel lang, maar ging langzaam aan weer beter) Nu gaat het almaar slechter.

    De harde buiken zijn gelukkig afgezakt dus ik hoop dat dat zo blijft, af en toe eentje is niet zo erg denk ik.

    Is dit je eerste kindje Tam?
     
  11. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Dit is inderdaad ons eerste kindje, dus erg spannend allemaal. Gisterenavond was er de mogelijkheid om bij ons in het ziekenhuis een kijkje te nemen in de verloskamers. Wel leuk om te zien waar je dan terecht komt als je gaat bevallen, maar ik stond daar echt van; jee daar lig ik straks te bevallen, nog heel onwerkelijk allemaal.

    Ik ken het gevoel als iedereen de deur uitgaat s'morgens, ik kijk er altijd naar uit als mijn mannetje weer thuis komt s'avonds, heb ik tenminste weer wat aanspraak :)
     

Deel Deze Pagina