Welk fietstoeltje (voorop) is een aanrader? (Niet te prijzig).

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bougainville, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

#1 Bougainville, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2012
    Hallo allemaal,

Het mooie weer komt er weer aan en het begint nu al bij mij te kriebelen...Want over ongeveer ander halve maand kan ik lekker fietsen met mijn kleine meisje (Als het weer het toelaat). Ik kan niet wachten! Daar verheug ik me al een hele poos op.

Ik ben nu dus opzoek naar een fietsstoeltje.
    Nu is mijn vraag wat nou een goed stoeltje is voor niet al te veel geld (Ik heb geen idee wat het ongeveer kost zolang het maar onder de 100 euro is voor een fietsstoeltje + windscherm).

Alvast bedankt! ;)

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    stoeltje + windscherm van bobike zijn erg fijn en met een extra bevestigingsblok zo over te zetten van de ene naar de andere fiets (handig als je wilt afwisselen met je man) maar als je geen problemen hebt met 2e hands kijk dan eens op marktplaats daar worden er genoeg voor weinig aangeboden;)

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb de Yepp stoeltjes. Voor gebruik ik al even niet meer, maa rhij was erg prettig!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    bobike, wij hebben er 1 van marktplaats afgehaald.

5. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Als je het geld hebt, YEPP..! Fantastische stoeltjes! :D

6. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij hebben er een van Qibbel, die vinden wij ook erg fijn! En ook goed betaalbaar.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook stoeltjes van Yepp. Met paar extra blokken voor de stuurpen, om het makkelijk over te zetten van mijn fiets, naar papa of opa/oma.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een Yepp, een lekker zacht stoeltje met een wat hogere rugleuning dus meer steun voor kleine kindjes. Was wel aan de prijzige kant ( 150 compleet geloof ik ) maar via internet leuker geprijst te vinden.

Je weet dat de grens niet 9 maanden is, maar wanneer je kindje zelfstandig kan (gaan!) zitten? Dus niet wanneer je je kindje op haar billen zet en ze dan niet omvalt, want dan heeft ze nog niet genoeg kracht in haar rug om te corrigeren op de fiets. Maar het is zo geweldig leuk om met je kleine te fietsen! ( Volgend jaar nog meer, want dan gaan ze blij gillen bij eendjes, hondjes enzo... )

9. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen

Als ik N op dr billetjes zet, kan ze zo langer dan een kwartier zitten..
    Ik leg haar altijd weer neer omdat ik wil dat ze zelf leert om te gaan zitten..
    Maar ze mogen tòch pas in een fietsstoeltje als ze helemaal zelf gaan zitten?
    Ik ben er nu ook echt aan toe met dit heerlijke weer!
    Maar haar rugje is 100000000x belangrijker voor me natuurlijk!!

10. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Er staat toch ook dat ze eerst moeten kunnen gaan zitten ;)

Wat ook belangrijk is dat je de ruggengraat niet meer voelt als ze gaan zitten (althans zo hebben ze het mij geleerd bij mijn oudste)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook geleerd kunnen gaan zitten. Maar ik moet wel toegeven dat ik dat toen nog niet wist en ik ben gaan fietsen toen ze kon blijven zitten. Maar ik heb toen dus nog wel een paar keer moeten stoppen tussendoor omdat ze scheef ging hangen, zit-moe was en ze echt niet meer goed zat. Dus bij volgende baby wacht ik geduldig tot hij kan gaan zitten.

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    tja, ik ben absoluut niet voor dingen overhaasten, maar met 10 maanden zat mijn luie dondertje nog niet. Daar komt bij dat ik zelf pas met anderhalf ofzo zelfstandig ging zitten, daar wilde ik niet op wachten. Ze kon toen al wel heel lang zelf blijven zitten, én als ik haar een duwtje gaf, corrigeerde ze zichzelf. Ik had begrepen van het cb dat het toen ook kon... Ze is uit eindelijk met ruim 11 maanden gaan optrekken tot staan, en een dag later ging ze zitten.... Ik zou dus ook even kijken naar het hele kind. Mijn meisie is nog een beetje liever lui dan moe zal ik maar zeggen...:):)

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb een moederfiets gekocht met zitjes van Qibbel. Deze zijn heel betaalbaar. Volgens mij verkoopt Halfords deze ook. Ik kan je niet vertellen wat de voor-en/of nadelen zijn t.o.v. andere zitjes, maar de verkoper in de winkel vast wel ;).

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Bedankt dames! Ik heb mijn keuze gemaakt. :D
    En heb de bobike mini gekocht met bijpassend winsdscherm!

Dit is hem geworden:

Bekijk bijlage 232431

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier een bijna nieuwe (nieuw model ook) Bobike met windscherm en extra bevestigingsblok gekocht voor 45 euro via MP.

Voor mijn ouders een oud model voor 15 euro.

Ze zitten toch maar een poos in het voorstoeltje en wij fietsen alleen voor de lol niet voor de moet dus wilde er geen 150 euro aan uitgeven. Prima zo voor ons dus, en misschien voor jou ook een idee?

Hier trouwens met 9,5 maand gaan fietsen, toen kon ze ook (net) zelf gaan zitten (blijven zitten kon ze al 2 maanden eerder stevig trouwens)

Deel Deze Pagina