Leuk! Prima, toch?! Ik heb afgeteld naar de eerste dag van mijn volgende menstruatie. Ik bedenk me net dat mijn eisprong waarschijnlijk 1 of 2 mei is, dus dan komt de vrije dag met koninginnedag wel heel goed uit!
@lotje: jaa hahah heb m maar gelijk ff aangepast ! Ben ook wel benieuwd of de theorieen kloppen en t een meisje wordt haha we zullen t zien! Gaan jullie trouwens eerder voor de eerste ronde?? Zie ineens bij jou ook n andere banner ! 27 daagjes schiet al op! @Elf: gecondoleerd meis Ik vind die kinderwagen ook wel gaaaff! Maar ik ben niet zo lang (net 1.60m) dus wordt wss een compactere kleine wagen anders zie je mij dr niet meer achter Krijg nu al shopneigingen bij de Prenatal whahah! Nog maar heel ff inhouden
Nee, wij starten gewoon eind april, maar dat is al over 27 dagen! Mijn vorige banner telde nog af tot aan de vakantie. Ben heel benieuwd! Willen jullie het geslacht weten? Hoe reageerde je man? Prenatal leeg shoppen, ik ga mee!! Hahahaha!!
Hey! Wat betreft kinderwagen; hier zijn we in januari al voor geweest (even lekker rondgekeken bij BabyDump en Prenatal in Beverwijk), en omdat ik echt heel klein ben (net niet 1.50) en hij juist tegen de 2 meter zit (ja hoe verzin je t ook) hebben we al lekker wat wagens getest. Zelf was ik er al uit welke ik zou willen maar dat weet je nooit tot je erachter staat! We gaan, als het dadelijk zover is, voor de Quinny Moodd! Het was trouwens een super gezicht mijn vriend achter die wagen te zien!! Ja mijn menstruatie mag ook snel komen, want daarna gaan we het proberen!! En ohja, mn examens eind april komen tegelijkertijd heel dichtbij (MBO4). Ik heb nog wel een vraagje, waar ik over na begin te denken; mijn zus had bij haar eerste "raak" na een aantal weken een miskraam. Betekend dit dat de kans bij mij ook iets groter is? Nou schelen we wel dag en nacht qua lichamelijke werking, en ik weet dat ik nu wel gezonder leef dan zij toen deed.
BB, lijkt me inderdaad wel apart om de 'aanstaande vader' achter zo'n wagen te zien. De Quinny Moodd lijkt een beetje de supersonische versie van de Inglesina Classica. Wij zijn laatst ook eens door zo'n gigantische winkel gelopen. Maar we vonden zowel de kamers als de wagens niet echt ons ding. Wat ook wel weer handig is, want als je eenmaal verkocht bent... Aan de andere kant hebben we ook niet mega goed gekeken ofzo. We gingen meer kijken wat zoiets nou allemaal kost. Examens, spannend! Dit zijn dan ook gelijk de laatste? M.a.w. daarna ben je klaar met je opleiding? Volgens mij zijn miskramen niet erfelijk. Alleen als je baarmoeder een afwijkende vorm heeft of je een stollingsafwijking hebt (trombose/beroerte/embolie). Maar bij iedereen is de kans op een miskraam aanwezig. De alarmbelletjes gaan volgens mij pas rinkelen als dit herhaaldelijk gebeurd. Mijn oma heeft bijvoorbeeld 3 miskramen gehad (naast 9 kinderen) en mijn moeder heeft er ook 1 gehad. Dit wil niet zeggen dat bij mij de kans verhoogd is volgens mij. Die dingen gebeuren gewoon.
Het is echt een showwagen voor in en om het huis zeg maar. Hij is nagenoeg niet inklapbaar waardoor ie niet in je auto past en op de meeste wagens kun je je maxi cosi klikken en dat is erg handig. Dat kan op deze niet.
@Lotje: Ik doe een MBO opleiding dus ja daarna ben ik dan helemaal klaar!! ben in augustus van 2009 ermee begonnen, heb 3 stages gelopen dus ik kijk wel uit naar het einde (en toch ook niet, het is altijd wel gezellig in de klas). Bedankt voor de info over miskramen =) mijn moeder heeft nooit een miskraam gehad (3 kids)en mijn zus (2 kids) een.
Tnx!! Dat klinkt inderdaad niet helemaal handig. Vooral dat hij niet in de auto past. Ik weet wel dat er ook een sport-onderstel van is (die zag er wel inklapbaar uit). Dus dan zou je al een extra onderstel moeten kopen (we hebben in onze hal wel een mooie opbergkast daarvoor) wil je een wagen hebben die voor alle doeleinden ingezet kan worden... Het is in elk geval iets om eens over na te denken. Ik vind die klassieke modellen wel veel mooier en dat past ook beter bij ons dan zo'n hypermoderne wagen. Maar goed, als er iets is wat praktisch moet zijn is het toch wel je kinderwagen... oooh, wat kriebelt het vandaag toch weer!
De begrafenis was van de (schoon)moeder van vrienden. Ik kende haar zelf niet, maar wilde er graag voor onze vrienden zijn. Het hoort natuurlijk niet dat iemand van 28 zn moeder verliest en dat is altijd moeilijk.... Het babyshoppen lijkt me echt zoooo leuk. Heb me er momenteel nog helemaal niet mee bezig gehouden (om paniek bij mn vriend te voorkomen), maar dat komt vanzelf wel Wij zijn allebei lang, allebei 1.80m, dus dat is ook weer handig bij t uitzoeken van een kinderwagen en andere spullen Succes met de laatste loodjes BB, altijd fijn als je helemaal klaar bent met een opleiding. Ik ben nu bijna 4jr afgestudeerd en verlang nog weleens naar de schoolbanken hoor... die gezelligheid en 'onbezorgdheid' Wat de miskramen betreft denk ik er tzelfde van als Lotje.
Heerlijk! Het is een bijzonder moment in je leven vind ik. Je sluit een periode af die waarschijnlijk heel waardevol en leuk is geweest. En ook voor veel mensen het laatste stukje van de tijd bij je ouders of de tijd van 'lang leve de lol'. Voor mij was mijn afstuderen in elk geval een bijzonder moment. Ookal is de studententijd nog zo leuk, de tijd erna vond ik nog veel leuker. De financiele onafhankelijkheid (geen stufi meer, etc.) en de keuzevrijheid. De mogelijkheden en vrijheid die dit met zich mee brengt, heerlijk!
Heel moeilijk inderdaad. Vrienden kunnen je steun goed gebruiken op zo'n moment, ookal voel je je machteloos. Alleen al je aanwezigheid geeft steun. Wij hadden toevallig twee weken geleden een crematie van de moeder van vrienden. Ik vind het zo treurig dat zij haar jongens niet volledig heeft kunnen zien opgroeien (25 & 27). Ze kent niet eens hun toekomstige partners, is nooit oma mogen worden of 'mama van de bruidegom'. Ik vind het zo triest. Maar ik ben wel heel blij om te zien dat haar man al zo snel verder gaat. Dat is ook wel het voordeel van een dorp, steun is er van iedereen. Respect hoor als je zo positief in het leven staat nadat je de liefde van je leven bent verloren...
Die bak is een enorm gesjouw en na 6 maandan max past je mind er niet meer in en heb je dus een andere wagen nodig. En je zult zien dat het in de praktijk echt super makkelijk is als je een wagenonderstel hebt waar je je maxi cosi op kunt klikken.
Oh leuk om jullie ervaring qua afstuderen te lezen! Ik ben eigenlijk in de eerste week van mijn opleiding al bij mn vriend ingetrokken, hahaha! dus we wonen ook al 3,5 jaar samen. Qua financiën weet ik dus al goed hoe t allemaal gaat. Vinden jullie de Bugaboo ook niet wat laag? Ik bedoel, ik ben dus 1.50 en voor mij zou hij perfect zijn maar voor mensen van dus 1.80 lijkt hij me echt laag!! De Quinny Moodd is dus wel wat hoger (reiswieg) en voor mij dus ideaal want ik hoef helemaal niet te bukken en voor mijn vriend dus ook wat prettiger. Het babyshoppen vind ik wel al moeilijk (ook al is het nog niet zo ver), maar ik heb dit al aan mijn moeder laten weten en die helpt me er graag bij straks! Met mijn schoonmoeder zou ik dit ook willen maar we zijn twee totaal verschillende personen dus dat wordt sowieso lastiger... maarja het wordt ook haar kleinkind dus ik hoop dat het straks van twee kanten komt. Mensen kunnen zomaar bijdraaien als er een kindje op komst is he!
Dan kan ik de Bugaboo dus al vergeten Heb net al eventjes stiekem rond gekeken...Ik vind die van Stokke ook wel erg mooi!!
Ik vond de Stokke ook prachtig. Maar ik mijn tante vertelde dat ze al twee verhalen gehoord had van mensen die ermee over de kop geslagen waren omdat ie zo hoog is en ze tegen de stoeprand bleven hangen.
Maar hoe doe je dat dan met een gewone kinderwagen met reiswieg? Daar groeit ie toch ook uit? Ik moet zeggen, ik ben erg blij met een ervaren mama hier! Evi, je buik ziet er inderdaad heel goed uit nu! Het is enorm weggetrokken. Erg fijn, bedankt voor je openhartige foto's. Ik kom net terug van een babyborrel... Zwijmel, zwijmel. Ik wil ook!
Klopt, maar een gewone kinderwagen komt met een buggyzit zeg maar, daar koop je de reiswieg los bij. Zal even een foto laten zien van die van ons met buggydeel en reiswieg deel en met maxi cosi Bovenste is de mura 3 (3 wielen) en wij hebben de onderste met 4 wielen in de bovenste kleur.