Prognose zelf zwanger worden is goed, 57% kans binnen een jaar. Geen gekke dingen gevonden. Nog inwendig onderzoek gehad, ook niks geks. Nu mag ik zelf kiezen of ik een kijkoperatie wil. Maar even over denken.
Die 57%, hoe staat dat tegenover het "gemiddelde"? Je klinkt wel enigszins positief, hopelijk is dat ook zo. Elf, wat fijn dat je iig langs de huisarts gaat. Hopelijk begrijpt hij/zij je verhaal en kan je geholpen worden. Vanochtend voor het eerst met F. ouder en kind zwemmen gedaan! (babyzwemmen dus). Was fantastisch. Hij deed het zo goed, ik was bang dat hij zou gaan huilen of iets maar het beviel ons beiden erg goed. Ik denk dat ik dit dus wel wekelijks ga doen (elke dinsdag van 09.00 - 09.30). Nadeel is dat het nu net 3 uur is en ik al gebroken ben Draagmama's (of papa's) zijn ouders die hun kindje vooral dragen in een draagdoek of (bij voorkeur) ergonomische draagzak! Zo noemen "we" "ons" gewoon, haha! Op aanraden van de fysio ligt F. nu weer in het zijligkussen, sinds gisteren. Hij slaapt hierdoor iets korter en moeilijker, maar als hij hiermee geholpen is op een iets latere leeftijd is het het helemaal waard. Natuurlijk let ik erop dat hij genoeg slaapt hoor! Heb het met mijn moeder nog over gezonde voeding gehad voor F., en dat hij tot zijn 2e jaar geen suiker / patatjes mag, en ze begrijpt het niet echt... Nu ben ik weer de rare snuiter! Draagdoek, gezond eten, etc etc. Ach, zo zie je maar weer waar je tegenaan kunt lopen! Ze is trouwens niet het type "stiekem wel doen" dus dat scheelt wel.
Ik ben een beetje neutraal. Ben blij da er niks geks is gevobden, maar waarom duurt het dan zo lang.... En ik wilde zo graag verder onderzoek maar nu twijfel ik. Vrouwen...... Hoe die 57% in verhouding staat weet ik niet precies, ik weet dat minimaal 80% van de vrouwen binnen twee jaar zwanger is. M'n gewicht zal wel een stukje meespelen en ik ben natuurlijk ook 'ál' 31.
Gelukkig evi dat ze niks geks hebben gevonden! Wat zou een kijkoperatie kunnen toevoegen aan de uitslagen? Goed over nadenken idd! BB, leuk van het zwemmen. Leuke foto ook Jammer dat je moeder jouw standpunt niet helemaal snapt. Vind sowieso dat je nog wat langer suikervrij mag (alleen al om gaatjes te voorkomen, hihi) of iig suikermomenten beperken, dus ook drankjes enzo
Ml is gister trouwens vertrokken, komende 3 weken dus niet in NL. Deze ronde dus ook geen zwangerschapskans. Misschien ook wel goed voor me.. Zit weer eventjes met mezelf in de knoop... beetje te druk gehad dus morgen staat in het teken van ontspanning.
Endometriose kan ervoor zorgen dat we moeilijer zwanger worden. Dit kunnen ze alleen zien met een kijkoperatie en als er wat zit kunnen ze dat gelijk behandelen.
Wordt dat weefsel dan verwijderd? Heb je dan geen kans op littekenweefsel of verklevingen? Raar dat dat niet op een andere manier te zien is eigenlijk
Ze branden het weg. Geen littekenweefsel, kan wel weer terugkomen. Is in erge gevallen wel op echo te zien of soms bij inwendig onderzoek. En mri kan ook maa doen ze niet omdat dat tien keer zo duur is.
Het klinkt in elk geval niet als iets met grote risico"s. Het is natuurlijk wel een ingreep, moet je ook niet onderschatten... Succes met het maken van je keuze! Of weet je het al?
Voor risico's ben ik niet bang. Is meer dat het toch een operatie is, helemaal onder zeil en je bent er zo een dag of 5-6 zoet mee. Ze blazen je buik op met gas om er beter bij te kunnen en dat gaat daarna je lijf in en kan pijn veroorzaken door de druk bij je schouders en borst. En je kunt ook een tik van de marcose krijgen, da je daar even niet lekker van bent. Ik moet me gewoon even over m'n angst heenzetten. Maar ja, nu wilken ze kijken, dan moet ik die kans eigenljk ook maar pakken. Maar goed, ze belt ver twee weken en dan mag ik zeggen wat ik wil. M'n pendel van een paar maanden terug zei trouwens positief in juni....
Lijkt me toch lastig Evi, die keuze maken... Zon operatie is niet niets natuurlijk. Heb je niet al eens verteld dat je een lichte vorm van iets hebt? Dat wat ook zwaardere menstruaties inhoud? Was dat ook endometriose? Elf, wanneer heb je je sabattical ingepland? maar even serieus: je klinkt alsof je het veel te druk hebt gehad met alles , jammer dat je nu moet overslaan maar misschien kun je deze maand dan benutten om tot rust te komen? Heb het al eens gezegd maar echt respect voor jullie roosters en relatie. Zo vaak van elkaar gescheiden zijn, daar is niet iedere relatie tegen bestand! Ik mis ml al als ik een paar nachtjes met mijn moeder kerstwinkelen ben Enfin: hier alles best, tuintje doet het uitstekend en heb al wat vroege items kunnen oogsten Gisteren een dagje uit met mijn moeder geweest, heel gezellig maar icm zwanger zijn erg vermoeiend vanavond maar vroeg naar bed! De klachten zijn nog prima te handelen, sneller moe, vlaagjes van misselikheid, pijnlijke en groeiende borsten en savonds een darmenbuik
Hmpf nou gewoon je poot stijf houden hoor F. Is jullie zoon en jullie mogen zijn opvoeding vormgeven zoals jullie dat het beste lijkt. Dat hebben jullie ouders ook met jullie gedaan *hoppa recordgebruik van het woord jullie maar ben te moe om het anders te verwoorden hoor...
Bijna goed. Ik heb eerde aangegeven dat het vermoeden al eens uitgesproken is ja. Zeker weten doen z het alleen dmv een kijkoperatie. Het maakt de menstruatie heviger en de pijn erger. Ik weet niet wat normal pijn is, maar om een idee te geven: afgelopen kee gng ik bijna onderuit van de pijn.
Dat klopt helemaal Cosy... veel te druk... Komende weken ga ik zeker proberen alles weer op een rijtje te zetten zodat ik weer wat lekkerder in mn vel zit. Ik mis ml nu ook al, vooral omdat ik m nu extra goed kan gebruiken. Gelukkig hebben we wel contact Fijn dat jij niet zoveel last hebt van klachtjes! Lekker slapen straks
Goede morgen! *doet een voorzichtig 8 weken dansje* Heerlijk geslapen van 21.30-7.15 en nu al een wasje opgehangen Strakjes naar de geraniummarkt in het centrum, ben benieuwd! Jullie nog plannen voor deze feestdag? Hoe is het met de buikpijn etc Elf, was deze nacht wat lichter? Evi, pfew! Ik had het toch redelijk goed onthouden! Menstruatiepijn is er in alle vormen en maten, ik had ook dagen dat ik niets kon van de kramp als op het toilet zitten en met een kruik in bed liggen maar dat was dan altijd maar één dag. Bij jou is het zo te lezen erger. Wat vind je man van de kijkoperatie?
Gefeliciteerd! Ja klopt, ik heb zeker 3-4 dagen pijn, wasrvan ik de eerste twee niet zonder pijnstilling door kan komen. Meestal neemt de pijnstilling ook alleen de scherpe pijn maar weg. Ook heb ik in die tijd altijd last van mijn stoelgang. Meiden, ik ga weer aan de bruidstaart. Morgen gaat m'n zusje trouwen!!!
Heb deze cyclus weer heel veel pijn gehad, beetje zoals evi beschreef eigenlijk... dwars door de pijnstillers heen waardoor ik heel slecht heb geslapen. Overdag ook veel last en dat is met mn werk niet prettig. Was ook echt chagrijnig... Maar vandaag cd 4 en dat betekent dat het einde bijna in zicht is! Heb dit nu 2x gehad, zo'n heftige menstruatie. Toevallig ook 2 rondes waarin ik echt hoopvol was en een zwangerschapskans realistisch vond. Zet t even op mn lijstje voor de huisarts