Kennen jullie dit topic= http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/180628-genante-memorabele-bevallingsverhalen.html
Elf, ik vind het ook reuze interessant wat mijn lichaam doet. En dat heeft niet eens met zwanger willen worden te maken. Mijn man weet dat en kent me goed, haha, dus hij snapt ook dat ik het bij hou voor mezelf en niet voor een kindje. Ik ben het zelfs op advies van mijn huisarts gaan doen toen ik nog geen kinderwens had. Ik hou het bij op mijn app en val hem er niet mee lastig. Hij krijgt het ook niet mee. Daarnaast heb ik bijna altijd wel zin in seks, alleen houden we nu rekening met mijn mans gezondheid. En dan is dat helaas het minst vruchtbare standje, dat geeft niet. We zien wel. Ik ben al lang blij dat we op een lijn zitten en er samen voor gaan. Mijn gevoel zegt: mijn officiele eerste ronde is gewoon vanaf onze vakantie in juni zoals we dat in gedachten hadden. En de drie (of vier?) rondes ervoor kunnen we al oefenen. Mocht het raak zijn, ben ik daar blij mee, maar het zorgt ook voor onnodige onrust doordat het dan gelijk loopt met eventuele behandeling/revalidatie van manlief. Ik geloof niet in toeval. Het is raak wanneer het ons gegeven wordt en dat ligt al lang ergens vast. Klinkt misschien raar, maar dat is mijn geloof. Ik heb bovendien altijd het hardst geroepen geen decemberkindje te willen. Dus mocht het nu al raak zijn, heeft daarboven echt iemand een mooi spelletje,met me gespeeld, haha.
Ik wil even zeggen dat ik niet 'vergeleken' wil worden met een obsessie. Want dat is totaal niet aan de orde. En teleurstelling ook niet (misschien na de zomer eens). Mijn beweegredenen om te testen en tempen zijn anders, dus het gevoel daarbij ook. Als ik het niet interessant vond, zou ik het niet zo gauw doen voor een kindje. (ik heb niet voor niets een hbo-studie in de biologische richting gevolgd) Het zou zelfs gunstiger zijn als het pas over een tijdje raak zou zijn. Zowel qua gezondheid als financieel. De enige reden waarom we nu al een poging hebben gewaagd is omdat ik het gevoelsmatig heb kunnen loslaten en andere dingen belangrijker zijn dan financien, een decemberkindje, zwanger op vakantie... Al die dingen waren eerst nog big deal. Wat dat aangaat heb ik echt alles losgelaten.
Sorry, niet aanvallend bedoeld. Maar ik krijg het idee dat er niet wordt begrepen waarom ik test en temp. En dat is om andere redenen dan de meeste vrouwen op zp. Geeft verder niet, maar ik voel me er niet fijn bij dat mijn redenen daarmee worden vergeleken. Tuurlijk is het gaaf dat ik eindelijk een knaller had. Maar mijn gedachte was vooral: 'Yes, mijn lichaam kan dit ook!' En dat vind ik gewoon gaaf. Of daar nu een kindje uit rolt of niet. Dat is voor mij nu nog niet het belangrijkst. Over een half jaar misschien wel. Dat denk ik wel overigens. Ik denk ook wel dat ik tzt met een minder gezonde (lees: obsessievere) gedachtengang ernaar kijk. En dan wordt ik graag op de vingers getikt door jullie. Maar dat is nu zeker nog niet aan de orde.
Ik begrijp jouw beweegredenen heel goed hoor. Ik vind het ook interessant. Daarom ben ik nu ook soort van zenuwachtig! Het woord 'obsessie' heb ik gebruikt voor mijn eigen situatie, niet voor die van jou. Iedereen gaat er anders mee om en dat moet iedereen voor zichzelf bepalen Ik wil niet oordelen over de situatie van een ander.
Dan moet je het ook zeker niet doen. Of een enkele keer ter bevestiging ofzo. Je moet gewoon doen wat goed voelt. Ik denk dat als ik me er niet goed bij zou voelen dat ik de boel ook weg zou gooien/doen. Moet zeggen dat ik van september tot december die app netjes heb bijgehouden en er achteraf wel veel aan heb gehad toen ik beter naar mijn cyclus ging kijken. Die app gebruik ik nu niet meer. Maar doordat ik veel last van spotting had, dacht ik eerst dat ik 10-12 dagen menstrueerde en cycli van 25-30 had. Toen ik beter ging kijken bleek dat niet zo te zijn en was er een duidelijke lijn in te trekken. Dus ik heb er tijdens het ontpillen veel aan gehad. Als mijn huisarts dat niet had gezegd, had ik waarschijnlijk alleen een O in mijn agenda gezet en had ik verder geen idee meer gehad. Dus met die tip ben ik achteraf wel heel blij.
Dankjewel. Ik kan je die Woman Log app van harte aanbevelen. Sommige dagen valt er niks op te schrijven, maar soms ook wel. Dat is in een minuut gebeurd en zo heb je een klein naslagwerkje. Maar alleen als je je daar prettig bij voelt.
Thx voor de tip! Heb al meerdere apps gezien en geprobeerd... Momenteel gebruik ik de Period Tracker. Als die me niet meer bevalt, stap ik weer over
Pffffff hier even dikke stress...had nog 1 testje liggen..dus dacht ach waarom niet. Is t streepje gewoon net zo licht als toen ik 3dgn voor NOD testte (wel.goed zichtbaar..maar gewoon...licht). Vorige week een knaltest van MvM. Ik meteen in paniek..huilen..niet zulke.goede ervaringen met lichter wordende testen gelezen. Meteen de VK gebeld en kan over n uurtje terecht voor een echo. Ben als.de dood...ze kon me niet beloven dat ze al.hartactie zou zien maar t valt te proberen.. Pfffff K-U-T!!!!
Das schrikken Mini! succes straks, hoop dat het in orde is. Zal zo eens gaan bijlezen, ik zie dat er heel wat gekletst is op de vroege morgen!
Mini, maak je nog niet te veel ongerust!! Dat wil helemaal niets zeggen. Kan ook aan de test liggen. Gelukkig kun je al snel bij de vk terecht! Hoe gaat het tot nu toe met MvM? Ben je al aan het plassen?
@ Trouwen, Ik had eigenlijk dezelfde reden als Lotje en Evi om te trouwen, het voelde voor mij persoonlijk als een natuurlijke stap in het volwassen worden. We hadden als een samenlevingscontract en een eigen huis gekocht maar toch, trouwen is net wat extra's. Vind het heel fijn om getrouwd te zijn en het geeft (zelfs na bijna 3 jaar) nog een kick om Mijn man als mijn Man voor te kunnen stellen . Heel fijn om officieel bij elkaar te horen voor de buitenwereld. Ik heb wel mijn eigen achternaam gehouden want aan die van hem kan ik niet wennen Niks mis mee hoor maar niet eigen. Als we een kind krijgen zal dat wel mijn mans naam krijgen denk ik. Onhandig vind ik wel mee vallen, mijn moeder heeft ook haar eigen naam aangehouden en ik ben eigenlijk niets anders gewend. Wij zijn heel klein getrouwd en het werd ook een sport om het zo low budget mogelijk te houden en toch heel gezellig en goed aangekleed te hebben @cyclus bijhouden. Ik ben er ook vroeg mee begonnen, net als Lotje. Zelfs voor de kinderwens, dit omdat ik in mijn overgewicht periode heel onregelmatig ongesteld werd en ik wilde weten of afvallen zou helpen het wat meer op een lijn te krijgen. Nu is dat dus gelukt en nu zit het bijhouden al in mijn routine wel wat uitgebreider omdat ik ook op de symptomen van de eisprong let. Persoonlijk word ik er juist rustig van maar ik kan me voorstellen (zeker als er ovu-testen en temp-kaartjes aan te pas komen) dat het een wel heel wetenschappelijk iets word. Je moet gewoon doen wat voor jou het beste aanvoelt. Manlief weet overigens dat ik het bijhoud en vind dat ook fijn: dan weet hij wanneer het veilig is Als we eenmaal echt gaan starten denk ik dat ik er niet zo veel over hoef te zeggen, hij is er nu al aan gewend dat ik het bijhoud. Ik heb altijd al extra zin rond mijn eisprong dus dat is handig dus met moeten zal het wel meevallen voor hem. @zon: ik ben ook wit-af! @BB: al wat minder misselijk? @Lotje: ik zag je pb! zal de taarten ze gaan bekijken. @Evi: heb je het mailtje kunnen negeren? Hoop het wel, anders heb je achteraf zo'n spijt (tenminste das mijn ervaring)
Cosy, ik zit nog in de negeerfase Mini, ik hoop heel erg dat het goed zit meis. En stiekem ben ik wel erg benieuwd of je pendel klopt en het er twee zijn....
Cosy, zo gaaf low-budget trouwen! Dat was ook eerst ons plan omdat we het niet breed hadden moest dat ook wel (en onze huwelijksreis vonden wij toen nog belangrijker). Dus we zijn met Do It Yourself-en begonnen. Totdat mijn man (inderdaad zo'n kick om dat te zeggen!) opeens 1000 netto per maand meer ging verdienen en dat geld toch ook in de bruiloft verdween. Het had toch geen andere bestemming. Knap hoor! Wat goed dat je cyclus beter is geworden door het afvallen! En heel begrijpelijk dat je er daardoor ook meer op let. Echt goed! Vergt toch aardig wat discipline of niet? Ik kan er in zoverre niet over mee praten, maar het afvallen op zich vind ik altijd lastig en zonder doel lukt het mij dan ook niet echt. Hadden jullie witte/ivoren jurken?
Als je je pb gelezen hebt dan weet je inmiddels van niet Ik had een grijs/groen/gouden jurk Wij zijn voor zo'n 17000 euro getrouwd. Niet bepaald low budget, maar hadden in totaal zo'n 150 gasten, dus denk dat we het netjes gedaan hebben.