Wel pittig Joy dat je vriend vrachtwagen chauffeur is.. dan heb je straks wel je handen vol met de kleine thuis! Krijg je wel een beetje hulp van anderen? Kun je af en toe zelf ook ff uitrusten
Heb trouwens nog wel tips voor wat mooie filmpjes op Youtube: ff zoeken op "Inside the Womb" zooo mooi!
Ik heb alleen het idee dat alle boeken wel ongeveer op elkaar lijken .. of is die nog echt de moeite waard
Ik heb dat ook idd...regelmatig heb ik zoiets van ooohhjee..straks lukt t niet! Kan mezelf soms helemaal gek maken echt..of doemscenario's over 'mocht het uberhaupt niet lukken'..weet t, heel slecht, maar ik krijg t soms niet uit mn hoofd. Verzekering heb ik wel al enigzins aangepast..nog niet volledig up to date issie volgens mij. Zit bij Zilveren Kruis, 2 sterren. Iemand bekend daarmee? Ik wil als ik straks bevallen ben en weer aan t werk moet t liefst 3 dagen gaan werken. Daarnaast nog recht op ouderschapsverlof. Die wil ik gaan verdelen over 2jr. Mn man werkt tegen die tijd wss fulltime kantoordiensten. (vooralsnog continue diensten in de horeca). Mn moeder wil sowieso 1-2dgn in de week oppassen en mn schoonmoeder 1 dag in de week. Ideaal ! Ben soms al een beetje aan t rondspieken naar kinderwagens, babykamer enz..ohhh zo leuk allemaal kan niet wachten tot ik los mag! hahaah
Ja dat klopt, zal vast pittig zijn. Want dat betekend dat ik eigenlijk 'alleen' voor ons kindje zal zorgen, aangezien hij er dan alleen in het weekend is. En ik denk dat ik tijdens de zwangerschap ook veel momenten niet zal kunnen delen omdat ik dan alleen ben. Aan de andere kant straks wel gezelliger als het kindje er eenmaal is dat ik dan nooit meer alleen ben. En ik kan ook eigenlijk niet wachten met al die dingen kopen enz. lijkt me allemaal zo leuk! Daarom heb ik me nu voorgenomen extra hard te sparen des te meer ik mezelf straks kan uitleven haha.
Joy, wie is de auteur van 'gezond zwanger worden'? @ Joy, ik kan me voorstellen dat het een fijn gevoel is als je straks wat meer levendigheid om je heen hebt. Aan de andere kant is een man die gelukkig is het belangrijkst en daar hoort een baan bij die hij met veel plezier doet. Althans, dat is mijn ervaring. En als dat betekent dat hij veel weg is, dan nam ik dat ook voor lief. Mijn man werkt overigens twee dagen tot 21u. Is ook niet echt ideaal (zeker omdat hij dan 12u per dag werkt). Maar dat betekent wel dat hij 1 of zelfs 2 dagen niet hoeft te werken en toch een fulltime salaris kan hebben. Dus hierin valt misschien ook nog wel wat te schipperen. Maar ik weet niet of hij er gelukkig van wordt om 3x12 te werken. Ik denk dat als de baby er eenmaal is je snel genoeg aanvoelt welk ritme voor jullie gezinnetje werkt... dat komt wel goed. Om eerlijk te zijn... het eerste boek dat ik in januari heb besteld is het boek 'zwanger worden voor kinderwensers en twijfelaars'. En dan met name vanwege dat laatste woord. Ik zat namelijk met de vraag of ik het uberhaupt wel wilde. Mijn verwachtingen van dot boek waren (n.a.v. recencies) dat ik juist naar 'nee' zou zwichten. Maar naarmate ik vorderde in het boek merkte ik dat ik het toch wel heel graag wilde. En dat gevoel is in zeer rap tempo (zeker nadat ik in feb dacht zwanger te zijn) geworden tot een behoorlijke kinderwens. Onbewust heb ik altijd wel kinderen gewild, maar die twijfel is er ook altijd geweest (opgeven van vrijheid, etc.). Maar die is nu dus weg. @ Minimee, ervan uitgaande dan 90% van de vrouwen jonger dan 30 gewoon zwanger kan worden, is die kans heel groot. Maar doordat je m.n. hier op het forum zoveel verhalen leest over het niet op natuurlijke wijze zwanger worden, is het niet zo gek dat je zelf zoiets hebt van: 'eerst zien, dan geloven'. Maar onthou die 90%!! Hahaha! Jullie snuffelen gewoon lekker rond... ik moet zeggen dat ik alleen eens naar foto's van babykamers op internet heb gezocht, maar verder nog niks. Babykleertjes zijn wel altijd leuk, maar ook zeer seizoensgebonden. Dus die verleiding is er niet. En met babykleertjes bedoel ik vooral rokjes, jurkjes, etc... op de een of andere manier wordt ik nooit naar de jongensafdeling getrokken. Het enige waar ik wel over nadenk is hoe ik het mijn man en onze families zou willen vertellen. Ik denk dat ik wel de testen in mijn eentje ga doen. En ik wil hem dan een pakketje maken met een aantal leuke cadeautjes. Misschien laat ik zo'n luchtballon met een mand en een enorme heliumballon maken. En die dan inpakken in een doos of inpakpapier en hem laten uitpakken. In de mand doe ik dan de cadeautjes. Toen hij mij ten huwelijk vroeg, heeft hij onze hele woonkamer vol met ballonnen gestopt met allemaal aanwijzingen en uiteindelijk vond ik de ring! Dus ik vind het wel leuk om hem nu een oor aan te naaien met iets van ballonnen... Maar misschien ontdek ik wel op vakantie dat ik zwanger ben (mijn nod zou rond onze eerste trouwdag zijn!) en dan ga ik dat echt niet voor me houden.
Ik ga eens even de beschrijving lezen en wat recencies opzoeken. Nieuwe titels zijn altijd welkom. Tja, en zijn ze niet allemaal hetzelfde? Wat betreft informatieve boeken hoef je er denk ik geen twee te lezen, staat toch hetzelfde in. Maar chicklits hebben toch allemaal wel een beetje een ander verhaal, dus dat vind ik altijd wel leuk. Zeker op vakantie. Ik ben nu begonnen in een boek dat heet 'een beetje zwanger'. Gaat over een meisje dat net doet alsof ze zwanger is en niet meer terug kan. Maar ze is dus niet zwanger. Als de schrijfstijl maar leuk is.
Het boek is van Eric Steegers en Anjo Geluk. Ja hij is gelukkig in zijn werk en dat is inderdaad belangrijk. Als ik straks in de toekomst ook werk dan is er meer ruimte om te kijken of hij minder gaat werken en bijvoorbeeld alleen binnenland. Over hoe we het zouden vertellen denken wij ook wel eens na haha! Maar hoe jou man dat heeft gedaan met die balonnen is echt super en Jou eventuele idee ook! Als ik pas richting augustus of september zwanger wordt dan vertel ik het aan mijn ouders zusje en broertje op vakantie aangezien we nog voor de laatste keer met zijn alle gaan in oktober! Ook gaan wij maandag naar Rome met zijn twee, echt een raar idee dat het zomaar zou kunnen zijn dat dat de laatste keer met zijn twee is!
@Lotje: Nee kan me voorstellen dat je dan niet kan wachten met het te vertellen als je NOD op jullie trouwdag is en je hebt een posi test!! Dat idee met die ballonnen is wel super leuk!! Ik heb ook allerlei dingen in mn hoofd hoe ik het eventueel zou kunnen gaan brengen bij mn man en bij mn ouders/schoonouders..Denk dat ik de test idd ook wel alleen wil doen. Maar weet niet in hoeverre ik mezelf dan kan inhouden om niet METEEN manlief te bellen en door t dolle heen hysterisch te gillen aan de telefoon dat ik zwanger ben .. waarschijnlijk zou ik ook meteen mn moeder willen bellen.. maar vond het wel een leuk idee om gwn 2 Kruidvat testjes te halen en die dan nog even te doen en het tesje in te pakken in cadeaupapier. En dan mn ouders en mn schoonouders allebei dat cadeautje te geven . Hihi! Even kijken of het muntje dan valt.. hoop dat ik me in kan houden! Overigens zei mn man vandaag voor t eerst; "ik denk dat ik wel heel erg enthousiast ga zijn als ik het nieuws te horen krijg...en bij de echo en het horen van het hartje.. en ben ook wel benieuwd hoe het allemaal gaat enzo. Met die echo's.." Normaal gezien praat hij er niet zoveel over, maar blijkbaar is hij er toch ook wel op zijn manier mee bezig ! Deed me goed om te horen!
Ooo Minimee, wat heerlijk dat hij dat zei!! Dan fladderen er toch opeens wat meer vlindertjes in je buik of niet? (oef, dat klinkt wel heel zoet) Geheim houden als je het eenmal weet lijkt me ook erg moeilijk. Maar als ik een plannetje heb, denk ik wel dat het me lukt. Via de telefoon vertellen is toch wat minder leuk, want je kan zijn reactie niet zien en op zijn werk zal hij zich gegarandeerd in moeten houden... Evi, ronde 4. Lijkt me op zich wel erg prettig of niet? Werkt jouw man wel nog gewoon 5 dagen? (als hij dat al deed...) En hoe is het om 4 dagen te werken? Heb je dan nog een beetje weekend over naast het huishouden? Ik krijg het huishouden nu al niet fatsoenlijk gedaan, vandaar dat ik het gevoel heb wel 2 dagen extra nodig te hebben i.v.m. was en toch wel wat beter willen schoonmaken als er eenmaal kinderen rondkruipen. Heb jij met je man samen getest?
Leuk he als je merkt dat je man/vriend er zelf ook over begint daar word ik nou ook blij van! Echt een leuk idee met die ballonnen, Lotje. Zeker om hem 'terug te pakken'. Ik heb nog geen idee hoe ik het allemaal ga aanpakken wat betreft het vertellen. Het lijkt me wel fantastisch om de test met zn 2tjes te doen. Mijn moeder woont niet in NL, dus het zal een Skypesessie worden.. Ook leuk! En wat mn vader, zusje en schoonfamilie betreft... Stof tot nadenken! haha Ik heb ook al vaak naar van die leuke boeken gekeken, maar ergens 'durf' ik het niet te kopen en te lezen nog. Alsof ik dan te hard op de feiten vooruitloop... Bovendien kun je op internet echt ALLES vinden. Maar een leuk geschreven boek is natuurlijk veel leuker. Ik kan het dan ook meenemen op reis in september Een goed op vakantie is altijd welkom
Ik heb alleen getest, m'n man kreeg een foto via whatzapp. Maar had de dag ervoor samen al een vals positieve, dus hij wist dat het raak kon zijn. Ronde vier was inderdaad. lot maar het lijkt altijd te lang. M'n man werkt 5 dagen, ik vier incl zaterdag. Mijn weekend is dus zondag-dinsdag en op maandag heb ik sinds een half jaar een hulp. Ben niet zo'n schoonmaakwonder.
Ik vind het ook super fijn op deze manier toch er over te kunnen praten! Sinds het stoppen met de pil heb ik wel weer mijn migraine terug 'vroeger' slikte ik hiervoor elke dag medicatie + extra wanneer ik een aanval had. Ik was er helemaal vanaf maar nu is het dus weer terug. En ik denk dat ik samen zou willen testen maar dat moet dan wel in het weekend als die thuis is haha!
@ Joy, naar Rome, wat leuk! Hoe lang gaan jullie? En inderdaad een heel apart idee dat het voorlopig weleens de laatste keer kan zijn. Mocht je het dan op vakantie kunnen vertellen zou dat inderdaad wel bijzonder zijn. Voor ons zal het vermoedelijk ook de laatste keer worden. Maar ik denk dat als ik in augustus nog niet zwanger ben, we dan nog twee weekjes gaan kamperen in Italie of een roadtrip door Europa ofzo gaan doen. Dus misschien is het ook wel niet de laatste keer. @ Elf, woont je moeder ver weg? En zie je haar nog elk vaak in real life? Een boek kopen kan je ook helpen bij de voorbereiding op een zwangerschap. Ik moet zeggen dat dat boek van Mariel Croon (zwanger worden) mij echt veel goeds heeft opgeleverd. Rust in mijn hoofd, een reeel beeld van de kans op een zwangerschap en ook hoe het nou allemaal in zijn werk gaat. Het is meer een soort biologieboek. @ Evi, dat vind ik nou nog eens een super optie. Zondag en dinsdag vrij en dan maandag een hulp (ben ik trouwens ook nog naar op zoek, maar valt niet mee). Ik zou zelf dan denkelijk op zondag opruimen en op dinsdag genieten van een fris huis! Bij een 'vals' positieve is het meer een bevestiging dan nog of niet? @ Ronde 4. Ik denk dat het elke keer na de eisprong weer een vervelend gevoel van wachten zal zijn... maar ik denk dat ik al heel tevreden zou zijn als dat maar 4x zou zijn. En ik ben ook wel erg blij dat we tijdens (laatste twee dagen van) ronde 2 en (eerste 3 weken van) 3 op vakantie zijn, dan vliegt de tijd vanzelf voorbij... En als het de eerste twee rondes niet raak is, mag ik wel nog drinken en onbezorgd eten tijdens de vakantie, dus dat is dan een schrale troost (en laten we de misselijkheid niet vergeten, haha). @ Joy, wat vervelend van die migraine. Is dat te onderdrukken?