Babymakende brabbelaars starten april/mei 2013

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lotje84, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Handig! Dankjewel!

3. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Zo weer terug, vandaag naar ikea geweest en de woonboulevard :)
    Nu eerst bijgelezen :cool:
    @ mvm, denk wel daaraan mee te doen :)
    @plannen, hier nog zon jarenplan type :) heb ook doelen die ik per jaar wil bereiken. Dit jaar dus zwanger worden hihi.
    @ zorgverzekering, oja das een goede dat moet ik ook nog eens nazoeken, zit nu bij iza.
    @ boeken, nu we kunnen wel een boekenclub beginnen hihi, ik lees ook zo graag, maar dan wel t liefste chicklit :cool: een beetje zwanger heb ik ook gelezen.
    @ baby uitzet, aankopen heb me ook nog erg ingehouden, voorlopig houd ik het bij kijken en niet kopen;). Een uitzondering daargelaten want ik heb bij de kringloop een gloednieuw slaapzakje gekocht voor €1, 95. Als er geen baby komt kan ik t altijd nog verkopen of weggeven.
    @ werken ik werk 4 dagen en weet nog niet of ik na mijn zwangerschap 4 of 3 dagen ga werken. Had het van het weekend er nog met mijn moeder over, die gaf aan dat ze ook wel wil oppassen en das best fijn nieuws. Ik rekende daar helemaal niet op omdat ze altijd heeft geroepen dat ik daar niet oo hoefde te rekenen. Grappig genoeg heeft het idee om oma te worden ook bij haar tijd nodig gehad om te groeien.
    @testen, hmm ik weet nog niet hoe ik dat ga doen maar weet wel dat ik het mijn man en moeder snel vertel ze staan het dichtst bij me.Vind het erg jammer dat mijn vader er niet meer is, die had ik het graag verteld omdat hij er eerder aan toe was om opa te worden als ik aan moeder worden hihi :p
    @ziek, beterschap voor de zieken ;)
    @ joy, oef migraine das naar. Ik heb een keer in de zoveel tijd ook zon hoofdpijn en moet er niet aan denken omdat maandelijks te hebben.

4. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Weet niet of t is gelukt maar heb ff 2 bijlagen bijgevoegd..net weer ff ovu testje en ik vond m al aardig knallen. Net ff mn vriendinnetje gesproken en die zei dat ie morgen wss gaat knallen en donderdag mn ei... wat denken jullie??? Is dit een knaller, of moet die nog komen...?? Het zijn testjes van Sensitest. De bovenste is van zondag, de onderste van vandaag. Hebben zondagnacht nog wel zonder condoom geklust omdat ik zoiets had van; heb toch mn ei nog niet;)..maar mocht ik morgen of donderdag mn ei hebben dan lijkt me niet dat er nog een redelijke kans is dat de zaadjes van zondagnacht dit ei nog weten te bevruchten.......toch:(??

Bijgevoegde bestanden:

• Ovu1.jpg
      Ovu1.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,9 KB
      Weergaven:
      5
    • Ovu2.jpg
      Ovu2.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,2 KB
      Weergaven:
      5
  5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    @ Minimee, die onderste mag je wel als positief beschouwen. Uhm, zaad kan tot 5 dagen (of zelfs 7?) overleven in je lichaam. Dus theoretisch gezien kan het wel. Als je eisprong eenmaal is geweest, kun je wel veilig zonder condoom vrijen. En de eerste dagen na je menstruatie meestal ook nog wel. Haha, ik ben benieuwd. Heb hetzelfde gehad in februari (alleen op de dag van de positieve ovu-test 's ochtends onveilig gevreeen). Ik dacht dat ik mijn eisprong al had gehad en had gemist met die sticks. Maar kende toen mijn cyclus nog niet zo goed als nu.

@ Cosy, wat vervelend dat je vader nooit opa is kunnen worden. :( Maar wel weer erg fijn dat je mama oppasoma wil worden.
    Toch niet stiekem links en rechts op de woonboulevard naar babyspulletjes gespiekt?? ;)

Ik heb vanochtend voor het eerst bij fertility friend een 'ovulatielijn' gekregen. Toch wel weer leuk om te zien. En volgens mij heb ik een redelijk normaal patroon. In elk geval is er duidelijk een tweeledig patroon te zien. Jeej!

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

@ minimee: die onderste lijkt mij ook positief! En idd, in theorie kan het zaad lang overleven in je lichaam...

@ lotje: ik heb t boek besteld! Over 1-2 dgn in huis. Ben benieuwd :) Mijn moeder woont trouwens aande andere kant van de oceaan, in het Caraibisch gebied! Ik zie haar dus heel weinig. En de band met mn moeder is nooit helemaal top geweest.... we spreken elkaar ongeveer 2x per maand. Heb t wel altijd jammer gevonden en sinds haar verhuizing 2jr geleden is de band niet sterker geworden (wat ik wel heb gehoopt). Misschien dat het weer verandert als ik zwanger ben... We'll see!

Fijne dag allemaal! Ik ga weer aan het werk vandaag. Voel me gelukkig iets beter weer.
    Liefs

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, even snel, ben weer beter en heb m'n laatste pil geslikt! :)

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Whiieh!! Spannend :)

9. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Hier ook even snel in de pauze ingelogd :cool:
    @ minimee, ben niet zo thuis in ovu testjes maar denk dat Lotje gelijk heeft ;)
    @ Lotje, nu valt best mee we hebben alleen even bij Ikea op de kinderafdeling een rondje gelopen:) ;) Van mijn vader is het jammer idd maar aan de andere kant is het beter zo, hij zat zo erg met zichzelf in de knoop en kon van helemaal niets meer genieten. Kans op beterschap was er (zeker in zijn ogen) niet.
    @Elf, ben het boek ook maar gaan bestellen:D, heb nooit genoeg leesvoer haha. Hoop wel dat je band met je moeder wat beter word, bij mij is het toch wel echt dé persoon om heen te gaan met vragen over zwangerschap en kinderen ;)
    @Evi fijn dat je beter bent en spannend de laatste pil! :)

10. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Elf, jammer dat de band met je moeder nooit top is geweest. Wie weet inderdaad wat een zwangerschap daarin kan betekenen. Maar ik zou niet te veel hopen of verwachten, want waar verwachtingen zijn, volgen ook vaak teleurstellingen. Maar wie weet.
    Heb je het boek van Mariel Croon besteld?

Ik heb vandaag ook weer een nieuw boek op de deurmat liggen: Bevrucht! van Rebecca Eckler. :D

Evi, wat goed!! Haha... En nu? Nog even wachten, of gaan jullie toch meteen al zonder voorbehoedsmiddel aan de slag?
    Had je de vorige keer meteen weer een regelmatig cyclus?

Cosy, daar heb je helemaal gelijk in. Wat leuk dat je ook het boek hebt besteld!
    Ik zal maar niet vertellen dat ik er met een gele marker allemaal dingen in heb aangestreept. :$

Vandaag wel weer een intensieve werkdag gehad. Maar wel heel erg leuk.

Zometeen nog even met manlief lekker een serie opzetten en onder een dekentje kruipen. Hij is ook lekker vroeg thuis vandaag. En vanavond ga ik taarten bakken. :)

11. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lotje. heb gelijk twee bestellingen geplaatst: ovutestjes en condooms ;)
    Nog even de rem erop :)

12. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    En vorige keer gelijk netjes 28 dagen cyclus

13. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Evi, haha goed bezig! Waar heb je ze besteld?
    Wat fijn dat je meteen een goede cyclus had, hoop voor je dat het nu weer zo gaat.

14. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ben trouwens een beetje aan het rondzoeken op de erfelijkheid van premature geboorte. Vind wat tegenstrijdige artikelen. Ik krijg een beetje het idee dat er nog niet zo heel veel degelijk onderzoek naar is gedaan. De onderzoeken tonen wel aan dat het erfelijk is, maar over de oorzaken is nog wat verschil in conclusies.
    Ik ben zelf vrij vroeg en lichter dan een pak suiker geboren, dus ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. Hopelijk heb ik meer geluk dan mijn moeder.

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke?
    Sensitest en condoomanoniem ;)

16. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik heb ook sensitest. Ben er tevreden over. Heb er gelijk 48 besteld, want dan kreeg ik ook nog 3 zw-tests erbij. En die 48 zijn wel op voordat ik zwanger ben denk ik, haha! Gebruik er denk ik 6-8 per maand.

17. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hihi misschien heb je er nog wel heullll veel over ;) :D! Ik heb ook Sensitest, zijn prima en duidelijk! Ik ga ff afronden op werk..lees zo ff bij hihi!

18. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had vorige keer ook sensitest, in ronde vier begonnen en toen ook zwanger

19. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    @lotje heb t boek tweedehands gekocht dus wie weet wat voor gele strpen en notities ik er in aan zal treffen ;)
    Als het goed is heb ik m snel binnen. Jij alvast veel leesplezier :)

Over prematuur, ik denk dat dat voornamelijk door de moeder bepaald word toch? Mijn man is ook te vroeg geboren en zijn broer ook, ik neem aan dat dat op mij en mijn zwangerschap niet echt van invloed is of heb je hier ook wat over gelezen? Ik ben zelf geboren op de uitgerekende dag :cool: dat komt ook niet zo vaak voor geloof ik...

Bak je taarten met een speciale reden? Of vind je t gewoon leuk?

@Hier ook een nieuw doosje met condooms gekocht, maar kan niet wachten tot het zonder kan :D

Zo nu lekker eten en vanavond even bij de buren op bezoek:)

20. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lotje een taartenbakker? Waar heb ik dat gemist, ik ook!

Deel Deze Pagina