Omrollen van rug naar buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezorgdepapa, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgdepapa

15 mrt 2007
    26
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, sinds anderhalve week rolt mijn zoontje zich van de rug naar de buik, dit is harstikke leuk, alleen s'nachts wordt het wel een probleem :(
    Hij ligt tegenwoordig op zijn zij te slapen maar rolt in zijn slaap door naar zijn buik, en dan begint ie te protesteren en te mopperen. Nu moeten we iedere nacht een aantal keren uit bed om hem goed te leggen.

Hebben jullie misschien tips om het rollen tegen te gaan in zijn bedje?

Alvast bedankt,

een bezorgde papa ;)

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    misschien kan je een safety-sleep proberen?

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hadden een langere slaapzak gekocht en deze aan het uiteinde onder het matras gestopt. Dit maakt het omrollen moeilijker maar helaas niet onmogelijk.
    Wij hebben ook wel 2 maanden gehad dat we er 's nachts uit moesten. De slaapzak zorgede ervoor dat het maar 1 keer per nacht was of zelfs niet.

4. bezorgdepapa

15 mrt 2007
    26
    0
    0
    Hoi Minyaweth,

Waar kan ik zo'n safetysleep kopen?

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Bezorgdepapa: Een safety-sleep kan je bij de prenatal kopen.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle slaapt ook alleen maar op haar zij.
    heb een zijligger besteld via internet weet niet
    meer waar.
    maar je ken het zo via google opzoeken.

7. bezorgdepapa

15 mrt 2007
    26
    0
    0
    Ik heb nog een klein vraagje; Kan hij in die safetysleep wel op zijn rug liggen of alleen maar op de rug?

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ja hoor het is een band die om de matras gaat en daaraan zit een band (tuigje) waarin je kindje ligt.
    Als ik het goed heb zit er een systeem in waardoor je kind zich niet van de rug op de buik kan draaien en kun je dit later ook verwijderen waardoor het zich wel om kan draaien.

Voor Kylian was dit geen optie want die brulde de hele mikmak bij elkaar als hij verplicht op zijn rug moest liggen.
    Wij zijn dus een dikke 2 maanden bezig geweest met op commande omdraaien :evil:
    Maar nu hij hetzelf kan is er hier geen centje pijn meer en zien we hem door zijn bedje rollen :)

Groetjes Anita

9. kristel

kristel Niet meer actief

In een slaapzak en daarover een lakentje strak spannen. Als ze hun voetjes niet in de lucht kunnen gooien dan gaat het rollen ook moeilijker.

10. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ferron doet het nu 1,5e maand echt heel veel. Hij heeft het nu echt ontdekt, maar in zijn bedje blijft hij wel gewoon goed liggen.
    Misschien als je kindje echt moe is dan pas naar bed brengen. dan valt hij meteen in slaap, en gaat hij ook niet rollen?!
    dat doe ik bij ferron ook.

11. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik hoef Bob echt niet terug te leggen op zijn rug. Dan gilt ie de hele boel bij elkaar en is trouwens al voordat ie met gillen begint alweer terug op zijn buik.
    Hij kan wel erg goed zijn hoofd optillen, en ligt regelmatig met zijn hoofdje de andere kant weer op, dus ik laat het maar zo.
    Wel heb ik hem nu alleen in een slaapzak en heb alle dekentjes/lakentjes verder uit zijn bed gehaald. Want onze wolewater ligt ook rustig ineens met zijn hoofd aan het voeteneind.

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je kleine hoeft niet alleen op zijn rugt te liggen met een safe to sleep laken

ik heb hem ook gebruikt voor Caitlin en ze lag gewoon op haar zijtje

ps. voor de liefhebbers kijk in te koop aangeboden ;)

Deel Deze Pagina