Hallo ik heb een zoontje van 9 maanden en hij wil niet zitten. Hij is zo actief dat hij alleen maar benen strekt en krijg hem dan niet zitten en dat is zooral in bad en in stoel erg lastig ook in de autostoel krijg je hem bijna niet. heeft iemand tips of kent iemand dit? gr Daisy
Ja hoor, hier ook gehad. Toen hij 10 maanden was ging hij (eindelijk) eens zitten voor een halve minuut. Tja hij was gewoon druk met alles om hem heen en speelde druk. Nu zit hij heel veel en soms speelt hij zelfs zittend. Het komt goed!
hhmm lastig inderdaad. Is het zo dat hij actief is dat ie niet wil blijven zitten (heb hier ook zo'n voorbeeld thuis), of strekt ie zich helemaal uit als je hem in zitstand zet? Kan hij wel los zitten? Een kinderfysio zou je waarschijnlijk vertellen dat hij daar geen interesse in heeft en er nog niet aan toe is om lang te gaan zitten, en dat je het dan ook niet moet 'afdwingen'. Wij hebben namelijk dezelfde vraag gesteld over ons dochtertje, maar die wil absoluut niet staan. Toen zei de fysio dat zij zelf moet bepalen wanneer ze in bepaalde houdingen wil. Dus zitten: zelf gaan zitten vanuit buiklig, staan: zelf gaan optrekken enz. Maar wil hij ook niet in de maxicosi?
Ik zou me er niet druk om maken hoor. Mijn dochter is nu 11 maanden en kan nu pas redelijk zitten en nog kukelt ze af en toe om. Ieder kind volgt z'n eigen tempo.
Mijn zoontje zat ook pas met 11 maanden. Hij lag het liefst de hele dag op buik, wou echt niet zitten. Met 11 maanden ging ie ineens vanuit het niets zelf zitten.
Mijn zoontje zat ook pas echt goed met 10 maanden. Volgens mij had hij gewoon geen tijd om te zitten want hij is continu bezig! Nu speelt hij af en toe zittend, maar meestal kruipend of lopend langs de muren/ meubels. Komt goed, maak je geen zorgen!
hier wilde hij altijd graag zitten en alles kunnen zien, maar nu is dat over! Hij wordt heel boos en strekt zich dan helemaal uit, zowel in auto stoel, kinderstoel, box en de grond. Uiteindelijk krijg ik hem er dan wel in maar pffff wat boos wordt hij dan. Hier kan hij sinds een paar dagen ook zelf gaan zitten dus dat heeft een hoop opgelost, ik kan hem gewoon neerleggen en dan gaa thij zelf zitten. Maar had je kindje het daarvoor ook? Of nu opeens?
de kleine van mij deed voorheen altijd over strekken alleen op een andere manier als normaal hij spande altijd zijn hele lichaam dan gingen benen gestrekt van de grond en armen gestrekt van de grond hoofd omhoog en gestrekt. Heb fysio gehad voor hem voor zijn arm die een achterstand wegens kleine schade tijdens bevalling. Die zij dat hij gewoon heel onrustig is en dat het vanzelf beter moest gaan en dat als hij kon rollen hij het ook minder zou doen. En dat klopt alleen nu wil hij niet zitten nergens in en hij heeft door zijn vreemde gedrag hele hele sterke buikspieren (volgens fysio Extreem sterke) Maar het is gewoon erg lastig.
Hoi, Mijn dochtertje wilde ook niet zitten. Ze kon het wel, maar ze wilde bewegen! Ik heb het ook wel eens 'lastig' gevonden.. Ze kon allang zelf gaan zitten, maar ze deed het bijna nooit. En in de kinderstoel en maxi cosi hing ze alle kanten op. Dat laatste doet ze trouwens nog steeds, gewoon omdat ze wil bewegen. Maar zelf zittend spelen doet ze nu wat meer! Ik denk dat het vanzelf goed komt