Hoi dames, Mijn dochter wordt over 2 weken 1 jaar, de allereerste echte mijlpaal! Superblij, maar er zijn een paar puntjes waar ik nog op zit te wachten, en dit is er eentje van: Het drinken uit een gewone beker of tuitbeker (om mee te beginnen) ik bied hem regelmatig aan, maar het enige wat ze ermee doet, is bij beide oortjes vastpakken en mee op tafeltje of de grond slaan (lachend hoor dus absoluut geen frustratie) ze kauwt soms even op de tuit maar eraan zuigen doet ze dus niet.. Wanneer deden jullie kindjes dit? Ik bied hem toch al zeker 4 maanden aan... Een gewoon bekertje snapt ze opzich wel. Ze doet haar mondje open om een slok te nemen maar blijft vaak bij 2-3 slokjes.. Moet ik nog even geduld hebben, of zijn er nog tips die jullie voor mij hebben? Ze is geen moeilijke eter of drinker (zolang ze d'r melkfles maar krijgt)
Mijn zoontje snapte helemaal niets van de tuitbeker, hij snapt niet dat je hem omhoog moest doen zodat er wat uit kwam, maar zoog ook alleen aan het tuitje. Toen een rietjesbeker gekocht (Nuby) en binnen 2 weken dronk hij daar perfect uit. Uit een open beker drinkt hij hier ook nog niet hoor, wordt 1 grote kliederboel, soms een paar slokjes samen om te oefenen, maar de rest van z'n drinken gewoon uit de rietjesbeker.
Bedankt voor je reactie! Ik heb ook een rietjesbeker bij de Prenatal gekocht maar dan kauwt ze ook alleen op het rietje. Hoevaak bood je die beker aan? Heeft hij die continu? Ik bied hem soms aan maar als je ermee gaat gooien haal ik hem weer weg, misschien kan ik dat beter niet doen?
In het begin stond ie inderdaad de hele dag in z'n buurt, deed er gewoon alleen water in, zodat het niet zoveel uitmaakte als hij knoeide en kliederde. Inmiddels krijgt hij z'n beker gewoon op gezette tijden, bij ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten en voor het naar bed gaan. Wat je ook kan doen is eens een pakje drinken nemen en daar dan zachtjes in knijpen, ze voelt dan het drinken in d'r mond komen, de meeste kindjes snappen erna wel hoe ze aan een rietje moeten zuigen.
Hier snapten ze beide niet veel van een tuitbeker. De oudste snapte het principe van omhoog houden niet. Een rietjesbeker ging dus meteen perfect vanaf 9 mnd ongeveer, want dat is alleen een kwestie van zuigen. De jongste dronk alleen uit de tuitbeker als ik hem voor hem vasthield, tja dat wil je ook niet heel lang,maar rietjesbeker kauwde hij eerst alleen op. Tot hij per ongeluk een keer zoog en floppa hij had hem door. Ik hield de rietjesbeker dan eerst omhoog net als bij een tuitbeker en fles zodat hij dacht oh ik moet drinken en dan gauw naar beneden anders zuigt hij lucht natuurlijk. En nu gaat dat prima, hij kan zelf drinken hij gooit alleen de beker weg als hij niet meer hoeft klein aandachtspuntje in de opvoeding haha
Mijn zoontje gaat ook gooien als hij niet meer hoeft. Ik haal de beker dan wel weg want anders wordt het een kliederboel en ik wil ook dat hij leert dat het niet de bedoeling is om met drinken te gooien. Die is om uit te drinken en als hij gaat gooien hoeft hij niet meer dus beker weg. Is sowieso ook beter voor de tanden als ze niet continu slokjes kunnen nemen. Maakt met water noet uit maar wel als ze straks eens wat anders gaan drinken. Vaste drinkmomenten. Ik bied nu nog wel regelmatig water aan, maar zie snel genoeg pf hij echt dorst heeft of niet.
Tuitbeker (of fles) snapt ze hier ook niet, in die zin van de armen omhoog moeten doen. Fles drinkt ze altijd liggend. Rietjesbeker snapt ze wel, daar drinkt ze goed uit. Heb je ook voorgedaan hoe ze eruit moet drinken? Ze leren ook door te kijken wat/hoe papa of mama iets doet. Kan ook helpen dat jij eerst er even aan zuigt zodat het water, sap of melk zo ongeveer op het rietje ligt en dan aan haar geven. Zodra ze merken dan er iets in zit (in het rietje) heb je kans dat het zuigen vanzelf gaat. Verder: maak je niet te druk. Lukt het na een paar dagen nog niet doe het dan even 2 weken weg en probeer het dan nog eens. Zolang ze verder lekker uit haar fles drinkt is er niks aan de hand.
Ik gebruik nu sinds twee weken een tuitbeker en, hoewel met hulp, het nu goed gaat was het hier eerst ook vooral ermee slaan haha. Nu is er wel een leeftijdsverschil dus weet niet of je er wat aan hebt maar wat hier hielp was de kleine op schoot nemen, hem de beker vast laten houden maar wel zelf mee te "sturen" (omhoog dus haha). Duurde eventjes maar nu gooit ie zichzelf naar achter om de beker hoog te houden en te drinken zit er nog steeds bij om beetjes te helpen maar het alleen maar ermee spelen is over nu hij snapt dat er drinken uitkomt (al blijft het heeeeeel leuk wanneer hij klaar is met drinken haha).
Ja ik heb het wel vaker voorgedaan, maar dat lijkt ze nog niet te snappen. Ze vind het vooral grappig om op te kauwen.. Maar met jullie tips kan ik wat, bedankt! Als ze straks wakker is ga ik het weer proberen en ik heb nog van een feestje pakjes drinken liggen dus kan ik dat ook gelijk voordoen!
Tuitbeker heeft hier ook even geduurd, ik heb het anti-lek ventiel er uit gehaald zodat zie niet hoefde te zuigen. Toen had ze redelijk snel door dat er drinken uit de tuit kwam. Maar de rietjes beker is hier toch de grote favoriet, hier drinkt ze echt alles uit.
Rietjes beker was nog geen succes en de tuitbeker is op en af. Een mok, waar wij ook uit drinken, is soms wel de favoriet Ik kreeg als tip 'oefen in het badje met een beker' voordeel: geen kliederboel en dus ook geen extra moeite om te poetsen Elke keer als we in bad of douche gaan, dan oefent zl zelf met een stapelbeker en ik moet zeggen dat het hem steeds beter afgaat. Hij leert ook hierdoor dat als je te gul bent, het op je schoot terecht komt
Wij hebben de tuitbeker gewoon een week of twee gegeven als speelgoed, dus zonder iets erin. Tot ik op een gegeven moment zag dat hij de tuit aan zijn mond zette en keek of er wat uitkwam, toen heb ik er drinken in gedaan en toen was het geen enkel probleem meer.
Tuitbeker leek onze zoon niet te begrijpen. De rietjesbeker was direct een succes dus ook niet meer geprobeerd. Maar op de opvang dringt hij wel uit een tuitbeker, dus misschien houdt hij ons gewoon voor de gek
Hier heeft ze nooit iets begrepen van tuit of rietje. Ik geef gewoon altijd uit een open beker. Kan ze nog niet zelf. Gewoon vaak aanbieden, dan krijgt ze genoeg binnen. Ben eerlijk gezegd blij niet nog langer te hebben geoefend en gelijk de 'juiste' beker te hebben gepakt toen het niet wilde. Nu hoef ik niets af te leren en weer opnieuw aan te leren.
Mijn zoon (16 maand) heeft tot voor kort niks anders geaccepteerd dan de fles en een paar slokken uit een gewone beker. Ik heb een hele poos niks anders aangeboden naast de fles en een beker. Laatst heb ik de 360 graden beker weer eens tevoorschijn gehaald en hij had nu in een keer door. Ik denk dat hij er eerder nog niet klaar voor was. Het komt goed Vooral niet forceren.
Tuitbeker snapt mijn zoontje ook niet, hij kauwt alleen maar op de tuit. Ik vind dat het eigenlijk wel prima Hij drinkt wel goed uit een nuby rietjesbeker, dat had hij heel snel door. Denk na een dag of 2 al. Gewoon vaak aangeboden en steeds binnen handbereik gehad. Nu krijgt hij water daar uit en de melk bij de boterham. Water drinkt hij ongeveer 150 - 250ml per dag.
Als ze een gewone beker wel snapt, zou je ook zo'n babybeker met zo'n antiknoei cirkeltje/vlakje erin kunnen kopen? Ik weet niet of je deze bekers kent (en of je uberhaupt uit de voeten kunt met mijn klunzige beschrijving ), maar deze beker is plat aan de bovenkant en je kunt eruit drinken zoals je ook bij een gewone beker zou doen alleen zit er iets op waardoor je niet zo makkelijk knoeit. Je drinkt dan zegmaar uit een soort van cirkelvormige gleuf/kier met je lippen tegen een dichte binnenkant aan... Wij hebben meerdere van deze bekers en ze werken erg goed. Het idee erachter is volgens mij dat het de volgende stap is na de tuitbeker om je kindje goed uit een normale beker te leren drinken, maar als jouw dochter niets van de tuitbeker moet weten kun je hem misschien gewoon overslaan. Overigens denk ik dat je geen moeite hoeft te doen om haar uit een tuitbeker te leren drinken. Het kwartje zal vanzelf vallen- vast al heel snel!
Bovenstaande heet een 360 graden beker Onze dochter snapte niks van geen enkele beker tot ik de rietjesbeker vd krudvat kocht daar kun je in knijpen en zo kreeg ze door dat ze moest zuigen. Ze knoeit nog wel wat maar we zijn wel eindelijk vd fles af
Als een tuitbeker niet wil zou ik een rietjesbeker halen. Schijnbaar nog beter voor de tanden.uk dronk hier ook meer uit dan bij de tuitbeker.
Wat kan helpen is om de tuit nat te maken, liefst echt een druppel er bovenop, dan krijgen ze sneller de reflex van zuigen en slikken omdat ze iets proeven. Was hier net het zetje om het te leren.