Bekkenpijn en harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anietje, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo allemaal,

    4,5 week geleden heb ik me ziek gemeld ivm hevige bekkenpijn na het werken. Ik had de maand ervoor ook bepaalde taken uit handen gegeven en richting coƶrdinerende taken gewerkt. Ondanks dat werden de klachten eigenlijk alleen maar erger en heb ik met veel moeite me ziek gemeld.

    Thuis ging het heel goed, mensendieck therapie gehad en ook nog na anderhalve week ziek gemeld te zijn, twee weken vakantie gehad. Ik was in die periode heel erg opgeknapt. In die periode moest ik uiteraard ook naar de bedrijfsarts en vertelde ik hem ook dat ik vanaf ongeveer week 19/20 last heb van harde buiken (de hele dag door, of ik nu lig/zit, vrij ben of heb gewerkt) Bij dit nieuws mocht ik niet meer werken tot m'n vakantie en na m'n vakantie voor 50% terugkomen en dan secretaresse functies doen (ben normalitair verpleegkundige op een hectische chirurgische afdeling)
    Afgelopen maandag was mijn eerste werkdag, thuis gekomen meteen bal qua bekkenklachten. Weer veel pijn tijdens het lopen en draaien en bewegen in bed. Nu was mijn 50% werkplek niet obv bekkenpijn maar harde buiken en ik wil het eigenlijk morgen en a.s. dinsdag nog even aankijken hoe het blijft gaan (moet woensdag weer naar mensendieck)
    Als het echt heel erg pijn blijft doen denk ik toch dat zittend werk ook te belastend is voor mijn bekken en me maar weer ziek moet melden. (?)
    Hoe erg ik het vind want ik vind het heerlijk om weer te werken. :(
    Natuurlijk gaat mijn gezondheid voor en ben ook super blij dat de harde op een super laag pitje op het moment zitten.

    Wie heeft soortgelijke meegemaakt en eventueel tips voor me?
    groet
    Anita
     
  2. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    Hoi hoi

    Hier nog zo een.
    Ik zit al 1 maand thuis met b.i.
    En van tevoren heb ik dik 2 maanden halve dagen gewerkt.
    Ik deed verkopen in een kleding winkel dus ook staan en lopen.
    Ook last van harde buiken.
    Heb ook ff zittend werk gedaan maar dat hield ik nog geen uur vol.
    Ik heb ook mensen dieck gehad en pysio maar nx heeft bij mij geholpen.
    Kan nu al bijna 3 weken niet lopen.
    Het enige wat bij mij redelijk helpt zijn zooltjes die heeft mijn pysio voor me gemaakt zodat de spieren wat ontspannen.
    Maar dat is maar voor ff bij mij dan.
    Verder kan ik alleen maar zeggen luister naar je lichaam.
    Gaat het niet dan gaat het niet.
    Rusten en vooral plat liggen dat kan helpen.
    En ze hebben mij gezegt zwemmen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

    heel veel succes ermee.

    x x x bieke
     
  3. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi Bieke

    ja luisteren naar m'n lichaam, I know :(
    Het is ook moeilijk, omdat je evengoed gewoon dingen wilt blijven doen. Zoals straks de kommode inrichten enzo. Noem het maar op.
    Ik weet dat ik belangrijker ben dan het werk, het werk loopt niet weg (alhoewel hihi;)
    Daarom kijk ik het nog twee halve diensten aan, ook omdat het zitten zelf geen zeer doet maar daarna het lopen e.d. wel weer
    Had jij of heb jij trouwens ook dat er een felle pijnscheut door je heup/bekken/zitbot (ergens omtrendt daar) alsof je er doorheen zakt?
    (voelt hetzelfde als je heftig door je enkel zwikt)
    En die harde buiken? Hoe heftig heb jij die?

    groetjes Anita
     
  4. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Vind jij het ook zo moeilijk? Ik ook!
    Vanaf juli zit ik 50% in de ziektewet (Overbelaste bekkenspieren), maar in die week heb ik vervroegd vakantie opgenomen vanwege een herniaoperatie bij mijn man. Sinds maandag ben ik weer aan het werk, toen op kantoor, gisteren op de groep (Kinderdagverblijf).
    Eigenlijk gaat het voor geen meter, heb constant pijn en steeds meer harde buiken zodra ik opsta of loop en het helpt niet meer om te liggen, zelfs dat doet pijn. Morgen moet ik weer werken, eigenlijk wil ik niet, ben zo bang voor de pijn, maar me meteen ziek melden vind ik ook nogal wat.
    Ik kijk even aan hoe ik de nacht door kom en anders bel ik toch, jammer voor hun...
     

Deel Deze Pagina