het is mijn eerste kindje dus sorry moest het een domme vraag zijn.. ik ben van plan ledikanten lakentjes te kopen dus geen deken erbij , is dit voldoende ??? ze zal ook al in een slaapzak slapen met een ledikanten laken erover het is bij ons niet altijd super warm dus wil ook ze geen koud heeft , zou ik dan enkel de slaapzak met ledikant lakentje doen of er ook voor de zekerheid een dekentje bij doen ??? ik ben voor midden oktober uitgerekend dus gaan we ook al naar de herfst op. ( ik had een donsdeken gekocht met overtrek maar blijkbaar mag dit niet vandaar ik zo snel mogelijk antwoorden wil voor het ledikanten lakentje of het mogelijk is zonder deken ) ik hoor graag naar jullie ervaringen
voor in het begin zou ik denk toch nog wel een dekentje aanschaffen. of heb je nog een wieg? niet alle baby's kunnen zich nog goed op temperatuur houden in het begin. wij zijn overigens met de slaapzak begonnen met ong. 5 maanden. hiervoor lag ze altijd heel stil in bed.
Hier winterkindjes die af en toe met slaapzak, onder een dekentje én lakentje lagen. Ik zou toch voor een deken en laken gaan in het begin en niet gelijk voor een slaapzak.
Jawel hoor, moet wel de juiste maat zijn natuurlijk. Hier hebben we alleen maar slaapzakken gebruikt, vind dekens en lakens mega onhandig.
Ik was laatst op zoek naar echt slaapzakken v newborns maar ik vond ze vanaf 62. Toen dacht ik, koop ik die en tot die tijd gebruik ik enkel laken en dekentje. Nu twijfel ik dus. Gaat onze baby nu spoken in bed?
Ze zullen in het begin weinig kanten op gaan hoor. Hier pas begonnen met slaapzak met een maand of 4/5. Voor die tijd gewoon lakentje en deken.
Hema heeft wel slaapzakken in maat 50/62, ligt eraan hoe groot je kindje is, als hij niet met zijn hoofdje erin kan zakken dan gaat het goed. Hier slapen ze onder dekentje + lakentje, de een ligt er steeds netjes onder, de ander kruipt vaak omhoog. We bakeren ze sinds kort in met de swaddle me, dan doen we vaak wel kleertjes uit en alleen sokjes + romper aan omdat het anders te warm wordt. Ik zou beginnen met laken+deken en dan later eventueel nog een slaapzakje kopen. Je leert je kindje steeds beter kennen en dan weet je wat voor hem werkt.
Lodger heeft hele fijne newborn slaapzakken, passen precies goed en hebben een elastiek in de taille.
Dit. Ik heb dan een herfst kindje, maar die deken was echt nodig, de verwarming aanhouden is nl ook geen gezonde optie. Bovendien heb ik het zelf in de nacht ook koud zonder deken.
Hier een februari kindje. Ik had een lakentje en katoenen dekentje van Prénatal. Soms nog een extra dekentje erover heen als het erg koud was. Slaapzak ben ik pas gaan gebruiken met anderhalve maand ongeveer, toen ging ze veel spoken in bed. Daarvoor gaan ze nog niet veel kanten op hoor.
Haha logisch hoor! Maar nu liggen ze echt nog heel rustig (heb er net weer 1 Ik heb zelf dus wel wieg dekentjes en lakentjes. Bij ongeveer 2-3 maanden ging hij hier naar zijn ledikant (oudste) en toen ging hij wel bewegen en hebben we hem een slaapzak aangedaan. Overigens wel maat 56 (ukkie) van de Hema geloof ik. Onze Ledikantdekens daardoor inderdaad niet gebruikt maar ik heb ook vriendinnen die die dekens wel ook nog over het slaapzakje deden. Wij hebben een vrij warm nieuwbouwhuis dus niet nodig..
Mijn zoontje ligt stil in bed en beweegt alleen zijn hoofd heen en weer en zijn armpjes, ookal kan hij nu beide kanten op draaien. Wij hebben hem na het inbakeren altijd een slaapzak aan gedaan en over hem heen nog een lakentje en dekentje (niet met warm weer natuurlijk). Hij vind het iets veiliger liggen om naast zijn slaapzakje ook bog stevig ingestopt te worden. Ik heb dus lakentjes, zomerdekentjes, winterdekentjes en een 4 seizoenendeken...die wissel ik dan af. Mocht hij in zijn slaap drukker worden haal ik de dekens en lakentjes pas weg.
Ik deed eerst alleen een laken en deken. Maar meneer lag snachts ineens naast mij in bed (we co-sleepen) dus schrok me constant verrot snachts. Toen geprobeerd met alleen een slaapzak maar ook dan lag die snachts naast me. En toen slaapzak met deken en dan bleef die in zijn eigen bed. Je hebt slaapzakjes in maat 50/56 van de hema. Maar ik zou op het begin niet voor een slaapzak kiezen.