ik heb voor mijn zoon een tripp trapp met babyset. hij gaat daar nu in staan, op het zitplankje zeg maar (ik dacht dat dat moeilijk zou zijn door die beugel die er zit..maar niet dus). nu vraag ik me af of ik er een tuigje op moet doen en welke? is die van stokke zelf een goede of passen er andere op de tripp trapp. en moet je dan de babyset weghalen?
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar kan je het hem niet afleren? Een tuigje kan ook altijd van tripp trapp, maar mijn zoontje is nu 16 maanden en snapt heel goed als iets wel en niet mag...
Heb je het plankje voor de voeten wel goed afgesteld? Lastig uitleggen hoe het precies hoort, maar in het boekje staat het beter uitgelegd dan ik het kan uitleggen.
Tja, mijn meisje (17 maanden) snapt ook heel goed wat wel en niet mag. Maar dan kijkt ze lekker ondeugend en doet t toch En als ze ziet dat ik aanstalten maak om naar dr toe te gaan gaat ze snel op dr kont zitten en trekt zo'n bekkie "ik zit toch gewoon in m stoel..." Dus voor haar eigen veiligheid hebben wij een tuigje gekocht. (je moet wel die van TrippTrapp te kopen, anderen passen niet, helaas zijn ze wel duurder, 30 euro) Wij hadden eerst t idee gekregen om het voetenplankje weg te halen, dan kan ze zich daar niet afzetten, maar binnen no time had mevrouw een andere manier gevonden. Dus dan maar een tuigje.
ik heb het plankje laatst opnieuw afgesteld, maar misschien moet ik hem nog 1 tree lager doen. zal eens even kijken straks. ik kan het hem op zich wel afleren, maar eigenlijk wil ik zeker weten dat hij er niet uit kan vallen. het komt weinig voor, maar soms is het voor mij handig hem er even in te zetten. bijvoorbeeld als de postbode beneden staat, dan moet ik de galerij over en 4 trappen af. of ik moet dat niet meer doen en daar iets anders op verzinnen. maar ik ga eerst even het plankje proberen!
Neem een heel lang touw met een emmer eraan, laat dat naar beneden zakken, dan kan de postbode daar zijn post indoen en jij hengelt t weer naar boven. Scheelt toch een hoop trappen en tijd
Ik weet niet of je ook de bekleding in de tripp trapp hebt. Hier kan ze er alleen uitklimmen als de bekleding (kussentje) eruit is. Anders lukt het haar niet. En anders idd een tuigje. De veiligheid gaat boven alles.
Dat maakt voor onze meid niks uit. Klimt er net zo makkelijk uit met kussentjes. En wat je zegt over veiligheid, dat gaat idd boven alles. Die kleintjes zijn zo razend snel. Moet er niet aan denken dat de tafel gedekt is met hete aardappelen e.d. en dat je ff snel naar de keuken moet omdat je de vorken vergeten bent.....