Zo'n anderhalve week is Zoë blijven logeren bij mijn ouders en heeft toen doorgeslapen. De volgende nacht bij ons ook . De nacht erna werd ze rond 3 uur wakker,maar wij hadden zoiets van 'je kon 2 nachten zonder de fles dus ook wel 3'en hebben haar met ons meegenomen in bed. Ze lag bij mijn man op de borst en sliep gelijk,dus echt honger heeft ze volgens ons niet gehad. Maar dit gaat nu sindsdien zo door.Als ze bij ons in bed ligt slaapt ze direct maar als we haar terugleggen begint ze te huilen. We willen (uiteraard)graag van de nachtvoeding af(ook omdat ik over 2 weken weer aan het werk moet),maar mijn man wil niet elke nacht als matras gebruikt te worden . Dus wat gaan we doen? Toch wel een (kleine) fles geven of ff doorzetten ?
hoe laat krijgt ze de laatste fles? want ze is nog een beetje te jong lijkt me om helemaal van de nacht voedign af te zijn Teun ging met 4 mnd pas van de laatste fles van 23.00 uur af .....met 2mnd had hij er ook nog 1 om een uurtje of 2/3.....
ik vind het link om je kindje op de buik van je man te laten slapen..... en zoe is nog maar 2,5 maand,dus doorslapen hoeft ze nog niet persee. ik snap wel dat het fijner is want mijn zoontje slaapt nog steeds niet door en daar word ik moe van,hij is nu bijna 4 maanden. ik zou als ik jou was toch de fles geven,en als je het echt niet wilt kan je hem zoethouden met zijn speentje,of even laten huilen totdat hij in slaapt valt. (dat laatste las ik op internet maar vind ik nogal luguber)
7 uur? 5 uur slaapt ze nu dan. Maar als ze echt honger zou hebben dan zou ze toch gewoon doorhuilen waar ze ook ligt? Teminste dat doet ze overdag wel.
Ik zou toch een flesje geven ipv in bed een nachtfles kunnen ze soms met een jaar hier atans nog voor komen maar het laten wennen in bed bij jullie kun je nog last van hebben als ze 4 zijn.
oja stom, 5 uur inderdaad hier dit vond ik via google: Baby laten doorslapen Infoteur: Opgelost Iedere jonge ouder krijgt ermee te maken. Wanneer slaapt mijn baby door de nacht? De ene baby is de andere niet. Maar iedere ouder kijkt ernaar uit. Algemeen De weken na de geboorte van een baby vragen veel van de ouders. De baby moet in het begin om de drie uur gevoed worden. Dit houdt vaak in, dat de ouder van de nachtrust gaat genieten nadat de baby gevoed is. Dan volgen die nacht nog twee onderbrekingen. Sommige babies zijn snel, maar gebruikelijk is dat na vier maanden er nog één voeding nodig is. Dilemma De overgang naar een voedingsvrije nacht kan moeizaam zijn. Het slaappatroon van uw baby verloopt in een golfpatroon met pieken en dalen. Als de wave op een piek komt, slaapt uw kind licht en is de kans dat het wakker wordt groot. Zeker als de ontwaking beloont wordt met een voeding. De maag regeert de slaap. Juist deze fase moet overwonnen worden. De oplossingsmethoden Op het consultatiebureau wordt veel informatie gegeven. Maak hier gebruik van en probeer de adviezen uit. Een methode is om de voeding minder aantrekkelijk te maken. Dit kan door de baby water te geven waaraan een beetje melk is toegevoegd. Dit is minder aantrekkelijk en een goede stimulans om het verlangen naar een voeding in de slaappiek te verkleinen. De meer spartaanse methode is om te stoppen met de voedingen. Als op het consultatiebureau aan u wordt gezegd, dat u kunt stoppen met de nachtvoeding, kunt u deze methode toepassen. Het is vrij eenvoudig. Als uw baby wakker wordt, krijgt hij een aai over de bol om het weer tot rust te krijgen. Als uw kind een fop heeft, kunt u die ook weer in het mondje stoppen. Na een paar avonden slaapt uw kind door! De laatste methode is uw kind gewoon te laten huilen. Deze methode moet u liggen, omdat dit door merg en been gaat. Het effect is wel sneller. De keuze De keuze van de methoden hangt geheel van uw leefstijl en gewoonten af. U moet de methode gebruiken die u het beste ligt. De keuze om te blijven voeden is af te raden omdat dit veel energie van u vergt. Het resultaat Het resultaat is in iedere situatie dat u weer 'normale ' nachten krijgt. Dit is voor iedere ouder een geweldig moment. Het geeft u weer de energie die u weer sterker maakt. Veel succes!
ik zou mijn kindje ook zeker niet op de buik van iemand laten slapen. dan nog liever een flesje en zo oud is ze nog niet....genoeg kindjes die rond die leeftijd nog een nachtvoeding hebben
Even knuffelen, schone pamper, proberen of ze wat wil drinken en dan weer slapen. Als ze rond deze leeftijd wakker wordt geeft dat toch aan dat er iets is. Ik ben helemaal geen voorstander van afbouwen van nachtvoeding, het schijnt gewoon bij het ritme van babytjes te horen en ook beter/natuurlijker te zijn om een voeding te geven als je kindje erom komt. Ik snap wel dat je het prettiger zou vinden om door te slapen, al helemaal als je weer bijna moet werken, maar je kindje gaat daar geen rekening mee houden (tenzij je geluk hebt natuurlijk). Stel jezelf er dus maar vast op in dat je het nog een tijdje met gebroken nachten zult moeten doen. Gooi je tempo overdag wat omlaag, ga vroeg naar bed en probeer desnoods een middagdutje te doen!
Hoi, Ten eerste is het niet veilig om je kindje bij jullie in bed te leggen. Ten tweede lijkt het me niet handig om dit aan te leren, straks wilt ze 's nachts niet meer in haar eigen bedje liggen. De eerste 10 weken is het nog normaal dat ze 's nachts een voeding willen. Sommige kindjes slapen met 6 weken al door, andere kindjes met een jaar nog steeds niet. Als je niet het idee hebt dat ze echt honger heeft, dan zou je haar ook een speen kunnen geven. Zo hebben wij het ook bij ons zoontje gedaan. Het is even een paar nachten je nachtrust opofferen, omdat je elke keer die speen moet geven, maar na 3 dagen werd hij ineens rond 06.30 (ipv 05.00) wakker. Groetjes Saskia
Er wordt hier regelmatig gezegd dat je kindje bij je in bed niet veilig is. Dat klopt niet het hangt er gewoon vanaf hoe je het doet. Je moet niet je kindje naast je leggen en je dekbed over doen natuurlijk. Veilig samen slapen is heel goed mogelijk en hoeft helemaal geen problemen op te leveren. Ik zou in elk geval nog wel gewoon melk geven. Nachtvoedingen kunnen wel tot 1 jaar duren. Gewoon accepteren werkt vaak het beste. Als je er aan ergert slaap je nog veel slechter.
als je dochter bij je man wel slaapt snachts, huilt ze dus niet van de honger. een hongerige baby is ontroostbaar. ik zou voet bij stuk proberen te houden, maar ook je baby er niet aan wennen bij jullie in bed te nemen. je zou eerst kunnen proberen de laatste fles wat leter te geven. ( 23.30 ) op een gegeven moment word je baby uit gewoonte wakker en niet vd honger. als je dr even laat huilen valt ze dan niet vanzelf weer in slaap?
ja dat moeten we ook zeker niet hebben daarom hadden we ons al voorgenomen dat we haar vanaf vanacht of een flesje gaan doen of haar elke keer weer terugleggen. En idd wij hadden ook zoiets van'die valt gelijk weer in slaap dus echt honger zal ze wel niet hebben',want dan blijft ze wel huilen net zoals overdag. Speentje willen we niet aan beginnen,vinden we beide vreselijk! Ik denk dan dat het toch maar een paar nachten terugleggen wordt. Is ook zo zonde om nu weer naar de 6 voedingen te gaan als ze wel voldoende drinkt om 5 voedingen te krijgen.
je kan ook haar ff troosten weer terug leggen en dan met een doekje bij haar neus...zo slaapt teun nu ook in met een doekje..zodra hij hem kon pakken zat hij in zijn knuistjes...ik heb er een hydrofielspuugdoekje voor genomen lekker dum dus als het op zijn gezicht ligt kan het geen kwaat....Teun heeft zelf nooit een speen willen hebben....
mss pakt ze het nu nog niet zo maar strakkies wel hoor...Teun begon eerst op zijn muis van zijn hand te sabbelen en toen op zijn vinger en nu lekker tutten met het doekje...ook hij huilt wel eens snachts ik laat het toch een min of 5 door gaan....tenminste als het hard is en bij zacht huilen laat ik hem gewoon gaan ...als er echt wat is dan hoor je het wel..... suc6 en sterkte
ik vind dit compleet cru en misschien nog wat botter gezegd: gestoord! een kind komt met een reden om een nachtvoeding. gewoon laten huilen lijkt me dan niet de oplossing. wij hebben ook wel wat stimulans geprobeerd, maar als mijn uk honger heeft krijgt hij eten! punt uit. hij slaapt sinds kort door, maar soms is er een gebroken nacht, dan voed ik hem gewoon. als jij honger hebt voel je je toch ook naar en en misselijk? maar goed, dat is mijn visie. ik snap dat het vervelend is, maar sommige kindjes kunnen wel tot een jaar voor een nachtelijke voeding komen. dat is op zich heel normaal. ik zou het eerst een proberen met een speciale nachtvoeding bijvoorbeeld. daar worden ze soms wat lomer en verzadigder van. en als je eerst in het bedje een speentje geeft? sven wil daar soms prima weer op in slapen. toen hij begon met doorslapen hebben we hem 's nachts eerst twee keer een speentje gegeven, werd hij daarna toch weer wakker, dan legde ik hem aan. honger is honger. hij viel steeds vaker weer gewoon in slaap en hoeft tegenwoordig niet eens meer een speentje 's nachts. in bed slapen zijn de meningen over verdeelt. sven slaapt 's ochtends nog een uurtje bij mij in bed. hij ligt dan met z'n buik op mijn neus hoogte en er liggen geen kussens meer in bed. de deken kan dan niet over hem heen schuiven, want ik heb zelf al het gevoel dat ik stik als er een deken over mijn hoofd ligt, dus die ligt nooit hoger dan mijn schouders: zijn knieen. en op je eigen kindje liggen gebeurd niet zo snel. dat is een soort instinct. dieren gaan ook nooit op hun jongen liggen geeft het nog een beetje tijd en geef je uk ook de kans om eens een nachtje nog niet in een keer door te slapen. ook dat moeten ze leren met vallen en opstaan.
Vind ik ook hoor! Gewoon nog een fles aanbieden, ze is nog zo klein en ze zal wel doorslapen, dat heeft een beetje tijd nodig hé zulke dingen. Groetjes