Is het noodzakelijk om rijstebloem te gaan geven in de fles? Bij mijn oudste dochter wel gedaan, maar weet eigenlijk niet echt waarom En zouden jullie dat dan in de ochtend of avond geven? Mijn meiden zijn nu ruim 4 mnd.
Nee hoor, als ze tevreden zijn met hun flesjes dan lijkt me dat prima. Ze hebben het niet nodig. Wij doen het in de avondfles omdat ze s nachts wakker werd en niet genoeg had aan haar flesjes.
Ze slapen prima hier, wel nog een late fles rond 23.00 maar dan maak ik ze de volgende ochtend 7.00 weer wakker. Denk dat ik het maar zo laat dan?
maak je ze wakker om 2300? zo ja kun je kijken wat er gebeurd als je die fles niet geeft. misschien is rijstebloem later I tressen als ze die fles niet meer krijgen of als ontbijt in de ochtend
Ze komen nog in de nacht als ik ze niet wakker maak om 23.00. Ze krijgen beide nu 5 flessen. De een 150+5 en de ander 180+6. De flessen gaan meestal niet volledig leeg. Dus heb ook het gevoel zelf dat de melk zwaar genoeg voor ze is? Ben wel langzaam aan begonnen met een fruit/groente hapje.
Als rijstebloem geen noodzaak is niet doen. Dik makertje en kan verstoppingen veroorzaken. Ik zou ook niet meer wakker gaan maken.