Babymeubels zelf schilderen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mikki77, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben druk bezig om naar een babykamertje te speuren op marktplaats.
    Nu vraag ik me af of hier mensen zijn die hun babymeubeltjes (dus een hang/legkast, een commode en een bedje) zelf hebben geschilderd. Ik vind namelijk weinig leuks in de kleur wit, maar wel een hoop mooie grenen meubeltjes die qua stijl precies zijn wat ik wil, maar niet qua kleur. Ik wil alles gewoon in wit matglans.
    Mijn vraag is eigenlijk of het te doen is, om dat allemaal zelf te schilderen. Hebben jullie er lang over gedaan? En hoe hebben jullie het precies aangepakt (bijv. eerst alles in de grondverf of niet?) Viel het mee of tegen? En is het resultaat mooi geworden? Mijn vriend is vreselijk slecht in schilderen, dus ik vrees dat ik het alleen zal moeten doen :)

2. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    hi, ik heb alleen het ledikantje de badstandaard geschilderd. zie album, waren eerst roestbruin.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn schoonzusje heeft ook alles geschilderd. Eerst alles geschuurd, toen een laagje grondverf erop en toen alles geschilderd. Hoe lang ze erover gedaan heeft weet ik niet precies, maar zoveel tijd kost het niet hoor. Het resultaat is erg mooi geworden!

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik ben op het momend met de box bezig. en begin dat ding bijna te haten. komt denk ook omdat ik op het einde ben.
    maar ik heb alles eerst geschuurd toen grondverf. en toen weer schuren en toen de kleur er op. dit omdat met een box je kindje er ook nog wel eens aan knaagt. dus met het bedje moet je daar ook mee op passen. maar denk dat als je er zin en tijd voor hebt het wel erg leuk is.

ik heb onze wieg ook zelf geschuurd en geschilderd.en vindt het wel een supper resultaat en hij is weer als nieuw. Dus mijn tip is apsoluut begin op tijd en niet in je verlof

5. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik heb mijn oude kamertje geschilderd, mijn man heeft geschilderd ik was zwanger! Eerst zijn wiegje had oma opgekanpt en later heb ik zelf mijn oude ledikantje geschilderd, Ik vindt het super geworden!

Veel werk maar de moeite waard.

Ik heb trouwens ook een matte verf, maar je hebt wel snel krasjes bv van mij ring!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn vriend is nu de kledingkast aan het schilderen. Eerst schuren, dan GOED schoonmaken (anders blijf je die stofdeeltjes zien) dan grondverf erop. Dit heeft hij drie keer herhaald omdat de kast een erg donkere kleur had. De vierde laag moet er vandaag op en dat zal creme wit worden en dan issie klaar! Het werk viel wel mee hoor. Hij is er 4 keer een uurtje of anderhalf mee bezig. Maar met spijltjes van bedjes of boxen is het wel een hoop werk denk ik. Oh en haal wel verf op waterbasis he, anders kan je er knap beroerd van worden.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.119
    34.205
    113
    Je moet wel uitkijken welke verf je gebruikt. Niet alleen nu voor jezelf, maar ook voor je beebje straks. Jesper kan nu staan en bijt dan in de rand van zijn bedje. Niet zo lekker dus als je verkeerde verf hebt gebruikt.

8. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Wij hebben meubeltjes van mijn schoonzusje overgenomen en geschilderd, wij vinden dat het erg mooi is geworden. Het schuren heb ik grotendeels gedaan, wat een ... werk was dat :evil: En mijn vriend heeft geschilderd. Idd wel eerst goed vetvrij maken, grondverf, weer vetvrij maken en daarna twee keer geschilderd.. Hij is er wel een tijdje mee bezig geweest. Maar vooral omdat je steeds weer moet wachten tot het weer droog is, je kunt niet in een ruk door. Let idd op dat je geen verf op terpetine basis neemt!

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Als je niet al teveel geld uit wilt geven en je wilt uiteindelijk toch niet gaan schilderen... dan is de serie Hensvik van Ikea misschien iets voor je? Wij hebben er het bedje van. Succes!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Ik knap ook wel eens oude meubels op, zoals een buikkast, een buikvitrine kast, eetkamer tafel, salon tafel etc.
    Denk dat de kast en de commode wel te doen is, maar het ledikantje met al die spijltjes is wel heel veel werk, helemaal als je het mooi egaal wil krijgen.
    Wij hebben een soort van spijlen bovenaan de trap, ben ik ook best lang mee bezig geweest.

Deel Deze Pagina