ok een hele leuke (NIET!) kwaal. ik heb last van obsibatie en niet zo weinig ook. heb ook heel veel buikpijn en krampen. heb nu lacto rovicee gehaald. drink veel water en bruin brood. heb nu ook crusli opgehaald wie weet helpt dat ook. andere mensen nog tips????
Vervelend he? Wat mij goed helpt is brood vervangen door roggebrood. Daar zitten zoveel vezels in! En verder halve liter water met roosvicee laxo en sowieso proberen minimaal 2 liter water te drinken.
MMM ROGGEBROOD MET KAAS niet eens aan gedacht hihi ga ik morgen gelijk halen want wil wel weer gewoon naar de wc gaan zonder pijn. water drink ik al heel veel en lacto begin ik vanaag net mee.
Let maar op, 2 tot 3 roggebroodjes per dag doet wonderen. Gelukkig vind je het lekker, ik eet het ook het liefst met kaas!
bij mij werkt ontbijtkoek heel goed ik heb ook veel last van obstipatie en dit helpt bij mij heel goed, en wat tijdens mijn vorige zwangerschap ook heel goed werkte waren gedroogde pruimen (alleen dan wel even weken).
Een paar dagen 2 kiwi's en een glas lauw warm water als je opstaat helpt bij mij heel erg. Vezels eten is goed maar eet ook weer niet teveel vezels want dat verstopt weer.
Nou ik heb altijd al last gehad van obstipatie maar movht mijn gebruikelijke medicatie niet gebruiken tijdens de zwangerschap.. heeeel veel geprobeerd maar niks hielp.. uiteindelijk een paar klysmas verder en gestart met movicolon en dit werkt wel redelijk gelukkig !
Ik zou in plaats van Cruesli echte muesli halen, dus zonder suiker, met rozijnen, noten en gedroogd fruit. Van die suikertroep verstop je de boel des te meer. Met wat honing er over is dat heel erg lekker in de yoghurt. Wandelen helpt ook goed.
Heb lactulose in poedervorm. Je kunt ook siroop krijgen, maar hier werd ik erg misselijk van. Het is een laxeermiddel, zonder dat je darmen er lui van worden. Werkt goed!
Hier in het begin van de zwangerschap heel erg last van gehad.. enige wat hielp was Lactulose op aanraden van de VK. Wel onwijs veel last van krampjes en lucht daarna maar dat "luchte"wel op
lopen doe ik sowieso al veel. buiten om de honden uitlaten en de kids doe ik ook nog post lopen en daarnaast voor de lol lopen. de uacult en actimel lust ik echt niet. dus dat gaat niet werken. kiwi en lauw water kan ik ook nog proberen ja. koffie werkt hier normaal wel maar nu helaas niet. kijk t nog ff aan met deze trukjes en anders ga ik ff naar de ha want loop steeds met buikpijn. ook geen last van lucht ofzo maar echt harde ontlasting. soms komen er maar 2 konijnenkeuteltjes uit (sorry )) dus hoop dat de trucjes gaan werken.
Hier ook extreem last van. Heb laxo geprobeerd, hielp echt voor geen meter. Toen heb ik pruimensap gehaald bij de G&W-winkel. Moet je een glas van op je nuchtere maag drinken. Ik had al half om half gedaan, maar toen moest ik echt rennen. Kreeg er harde buiken van ook(maar het werkt). Nu heb ik ijsblokjes pruimensap ingevroren. Elke morgen eerst een glas lauwwarme pruimensap, daarna een glas lauw water en dan eten en nu gaat het wonderwel aardig goed.
Ik heb er ook erg last van en eet sinds een week speltbrood. Werkt echt geweldig!!! Ben er helemaal vanaf
hier werkt ontbijtkoek heel goed. geef het nu ook aan mn dochter haha en bij haar werkt het ook goed. mn dochter heeft er vaak last van en als ik haar intbijtkoek geef kan ze binnen anderhalf uur naar het toilet. ik zelf heb vaak wat meer nodig ikj doe er dan een laagje boter op. en haal ook wel sinasappelsap uit de koeling met extra vitamine c. koffie helpt hier idd ook niet terwijl het vroeger wel werkte maar dta was dan in combi met een peuk en die heb ik nu niet meer