Dode bij schietpartij strandfeest

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tamtam78, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Dode bij schietpartij tijdens druk strandfeest

(Novum) - Bij een uit de hand gelopen strandfeest in Hoek van Holland is zaterdagavond een 19-jarige man doodgeschoten. Acht andere mensen raakten gewond. Toen de politie en ME ingrepen nadat de schoten waren gehoord keerde een 'behoorlijk aantal' festivalbezoekers zich tegen de politie, zegt een woordvoerder van de politie.
    Acht mensen werden opgepakt, maar of dat voor de schietpartij of de geweldpleging is, is onduidelijk. Dat wordt zondag in de loop van de dag uitgezocht.
    Volgens de politie gingen agenten direct naar binnen na het horen van de schoten. Dat gebeurde rond middernacht. De politie legde het feest, dat tot 01.00 uur zou duren, stil.
    Een groep mensen begon de politie vervolgens met van alles begon te bekogelen, zoals dranghekken, flessen en fietsen. De politie loste meerdere waarschuwingsschoten. Op filmpjes op internet is te zien hoe er een grote chaos ontstaat nadat er schoten te horen zijn. Er zijn zeker tien tot twintig schoten en gegil te horen.
    De politiezegsvrouw beaamt dat er geruchten rondzingen over de betrokkenheid van voetbalhooligans, maar of die kloppen kan zij niet bevestigen. Het wordt volgens haar wel onderzocht. Op de filmpjes is duidelijk te horen hoe een grote groep 'Rotterdam, hooligans' scandeert. Een ooggetuige verklaart op Hyves dat er vooraf geluiden waren dat aanhangers van AZ en van Feyenoord met elkaar op de vuist zouden gaan.
    Het geweld vond plaats tijdens het strandfestival Sunset Grooves. Er waren tienduizenden mensen afgekomen op het, volgens de organisatie, grootste gratis strandfeest van Nederland. De toeloop was zo groot dat de parkeerplaatsen in de loop van de avond al vol waren en een toegangsweg werd afgesloten. Dat leidde tot chaotische verkeerstaferelen.

Ga je ook naar een feest toe wat lopen er toch een debielen rond op deze wereld.
    Je neemt toch geen pistool mee naar een feest.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Persoonlijk vind ik dat je eigenlijk helemaal geen pistool hoort te hebben (behalve beroepsmatig), en als je er toch een hebt neem je hem niet mee behalve naar een schietbaan.

Wat ik heel erg vind, naast dat er een dode is gevallen, is de reactie van de mensen op de politie. Politie, brandweer en ambulancepersoneel hoor je hun werk te laten doen!

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
  4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

he gat.... een maat van mij zal er wel heen geweest zijn. sms hem maar es even vandaag

5. Leuk filmpje :)

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het ergste vind ik nog dat ze niet op die filmer geschoten hebben... met z'n gekanker!
    BAH
    (gewoon flink op zn bek timmeren was ook genoeg geweest hoor!)

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat een eikel, om het woord kanker te gebruiken.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Het was echt heeeel eng.
    Ineens barste de bom helemaal los. Wij stonden vrij ver van het voorval af maar ineens zagen we een hoop chaos en hoorde we schoten. De sfeer en situatie was heel beangstigend. Moet er nog van bijkomen. Voor mij voorlopig geen feestjes meer

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wat een idioot die het gefilmd heeft!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik snap dat het voor de omstanders doodeng moet zijn geweest.
    Maar met zo'n commentaar bij het filmpje kan ik alleen maar denken aan hoe makkelijk sommige mensen het woord kanker over hun lippen krijgen... zijn vast nog nooit iemand verloren aan de ziekte.
    En dan denk ik niet van joh wat verschrikkelijk als je daar bij was

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

???

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Mensen, doe toch eens normaal. Waar is dit in vredesnaam voor nodig?! Echt vreselijk.

13. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    ja ik was erbij wat een chaos zeg iedereen rende door elkaar over elkaar heen en de ME ging ook tekeer met knuppels tegen iedereen die ze tegen kwamen :( heel gevaarlijk allemaal

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

????????????????

15. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    dit is echt vreselijk!
    vorig jaar ben ik geweest en toen waren er ook wel wat relletjes, maar natuurlijk lang niet zo erg als gisteravond.
    ik zou ook bijna gaan, maar zei : ik sla t wel een jaartje over. en daar ben ik blij om ook.
    ik kom zelf uit den haag en ik hoorde her en der dat er rellen zouden komen met rotterdammers, zoals vorig jaar ook t geval is geweest. gelukkig is dat niet door gegaan, tenminste niet met de groep hagenezen die ik ken.

het is echt TE erg voor woorden, ben er al de hele dag wel mee bezig. t lijkt zo onwerkelijk!

maar ik snap heel goed dat er wordt gevallen over t woord kanker van die sukkel in t filmpje. t woord zo klakkeloos roepen slaat ook nergens op, maar waar ik een beetje over val zijn de reacties daarop.
    het was een slagveld daar...nog veel erger als dat de politie en dus media naar buiten brengen..zullen we dan met zn allen de woordkeuzes van een simpel persoon lekker laten gaan. ook al was t een simpel zieltje, bang zou hij wel geweest zijn. en wat iemand op zo'n moment zegt, is ook wel ergens emotie.
    ik zeg niet dat hij t verder nooit gebruikt, maar laten we niet over de woordkeuze vallen, maar over t hele gebeuren.
    ik denk niet dat de slachtoffers en nabestaanden t ook maar iets kan schelen wat iemand voor woorden gebruikt. ik denk dat ze dat liever 1000 keer horen, dan zoiets als gister meegemaakt te hebben.

16. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik ben BLIJ! dat me kerel thuis is gebleven...
    Hij zelf gelukkig ook.

17. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

#18 tweemeisjes, 24 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2009
    Ik denk toch niet dat je dat meent hé? dat je dat leuk vind.. of je bedoelt het grappig.. als dat je bedoeling is.. totaal niet grappig! bah..

En dit was voor Shadixxx wie reageerde met .. leuk filmpje!

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

sterker nog, ik hoop zelfs dat ze dat verkeerd gepost heeft, hoop hoop......anders is het wel ERG triest....

19. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    Ohh wat raar dan zeg, gisteravond toen ik hart van nederland zat te kijken lieten ze een amateur foto zien van 2 jongens die een pistool in hun handen hadden.

maar in iedergeval ik krijg de kriebels als ik de filmpjes zie, ik ga zoveel festivals af.. Dance valley, Rockit, Riverdance etc.. en dan moet je er toch niet aandenken dat je er midden in staat POEH !

Ze kunnen wel zeggen ja die jongeren die asociaal zaten te vloeken komt het door, maar het was ook zeker een fout om geen controles in te zetten en vooral als ze kunnen verwachten dat er een groep "hooligans" op af komen.

het is wat allemaal het is heel erg dat die 19 jarige jongen is overleden.

gelukkig was ik er deze x niet bij zeg

Deel Deze Pagina