Goedemorgen, ik verwacht in december mijn eerste kindje , maar heb nog veel dingen wat ik graag weten wil. Welke luiers gebruiken jullie? en welke maat??? Hoor graag van jullie! gr petra
Wij hebben altijd Pampers gebruikt, begonnen met New Baby nr. 1 en daarna gewoon de opvolgende maten (eerst New Baby, daarna BabyDry). Gewicht waarvoor ze geschikt zijn staat op de verpakking. Gaat niet altijd helemaal op, maar is wel een goede richtlijn.
Met maatje 1 en 2 heb ik alleen pampers gebruikt Nu met maatje 3 gebruik ik de etospampers die zijn ook heel zacht en vind ik wel op de echte pampers lijken. Alleen snachts gebruik ik nog een echte pamper Die van het kruitvat vind ik heel stijf aanvoelen, ze moeten wel lekker zacht zijn
Bij mijn dochters altijd kruidvat gebruikt zonder problemen. Ik vind ze nu alleen zo ontzettend stug geworden, nu maat 1 en 2 van pampers new baby gehad, geweldig! Nu zit hij in maat 3 van AH, voor mij net zulke fijne luiers als pampers en zowat de helft goedkoper (en volgende week ook tweede pak hal e prijs dus 2 pakken voor 10!)
Ik heb eerst Pampers new born maatje 1 en 2 gebruikt, daarna kun je altijd eens een ander merk proberen. Wij hadden ook mt 2 van Kruidvat, maar die zijn vrij stug; vanaf mt 3 zijn ze minder stug. Maar mja; het verschilt echt per kindje welke luier goed zit etc, dus kwestie van uitproberen! (Na 3 maandjes zijn wij wasbaar gaan luieren, bevalt ons ontzettend veel beter dan wegwerp; we begonnen er vooral mee vanwege het milieu, maar uiteindelijk vinden we het ook veeel makkelijker! En mijn dochter krijgt van wegwerp gewoon direct uitslag...)
Pampers zijn vrijwel altijd wel ergens in de aanbieding, scheelt een hoop geld dan. Vind het zelf ook fijn dat je ze overal kunt kopen, dus niet afhankelijk bent van een specifieke winkel ofzo. Wij hebben allerlei andere merken uitgeprobeerd, maar ik vond er geen één fijn...vaak veel te stug, lekten bij ons door en sommigen stonken hier juist erg (Pampers Active Fit stinken hier ook, BabyDry alleen als we (te) lang niet verschoont hebben - dus bv. na de nacht). Maar verschilt inderdaad per kind.
Pampers op dit moment maat 2 van new baby. Heb kruidvat gebruikt maar alles kwam er langs de randjes doorheen. En ze waren heel stug. Voor bv poep vind ik new baby van pampers een stuk beter dan kruidvat. Ik koop vaak een maandpakket via wehkamp. Hebben ze geloof ik wel pas vanaf maat 2. Vaak zijn ze in de aanbieding.
Hier ook pampers new baby nr 1 gebruikt. Beviel prima, er zit ook een urine indicator op, vond ik ook erg handig. Ik gebruik nu nog steeds pampers.
Pampers!!! zijn mijn favorieten!! kruidvat is ook goed, alleen wat stug... maar Etos luiers zou ik afraden, mijn zoontje lekte er binnen een half uur uit...
Hier bij beide kruidvatluiers. Nooit doorlekkers, goedkoop en het stugge valt echt mee. Vroeger waren ze ze stugger. Luiers zijn nu verbeterd.
Andere merken luiers zijn prima (lildl , etos) maaaaaar voor de eerste paar maanden zijn pampers het beste, zacht (andere merken voelen stug aan). Goede pasvorm. Andere merken vind ik in de newbornmaten echt stug. In maat 3/4 maakt het weinig meer uit vind ik.
Leuk topic, ik lees even mee. Ook in december uitgerekend van eerste kindje dus alles is nieuw , maar zoals ik lees komt bevalt Pampers toch het beste.
Pampers en kruidvat gebruikt. Wij hadden bij de pampers het idee dat het er dwars doorheen zou komen. Je voelt het gewoon warm worden. Het lekte bij ons ook vrij vaak langs de randjes. Kruidvatluiers bevallen bij ons beter. Ik zou van tevoren niet teveel inslaan. Er zijn vaak genoeg aanbiedingen dus in de praktijk ben je er snel genoeg achter wat je het fijnst vind.