Mijn jongste heeft ook een 'oostbloknaam', terwijl wij allebei uit Friesland komen iedereen raakte er snel aan gewend en nu weet niemand meet beyer dan day ze zo heet. Vind Elin en Elena allebei mooi! Elin iets vlotter/hipper, Elena is wat tijdlozer/chiquer naar mijn idee.
Ik ben er niet weg. Ik heb wel nog een ander compromis voor Lena en Elin: Elea. Vind ik erg mooi. Is dat wat?
Zo wilde ik mijn dochter ook noemen. Vind er niks geks aan! Ik had de naam uit een weerwolven serie "bitten " de hoofdrolspeelster heet ook zo in de serie. Uit eindelijk is het hem niet geworden omdat mijn man het niks vond. Compromis, Elise (1 van haar 4 namen )
Ik vind het zelf niet zo’n mooie naam en ik had de Oostblok associatie ook. Had, want inmiddels ken ik alleen ‘Nederlandse’ Elena’s dus die associatie is wel verdwenen. Ik zou het daarom niet laten in ieder geval!
Ik schreef het ook in je "Elin" topic, maar ik heb dus wel een sterke Oostblok associatie bij Elena, ook al ken ik 2 Nederlandse Elena's, een van in de 40 en een peuter Ik vind het een harde naam en ook tuttig, maar.... smaken verschillen nou eenmaal, en gelukkig ook maar. Ik heb ook wel gezocht op forums naar de mening over de meisjesnaam die wij fantastisch vinden, de meerderheid van de mensen vind dat duidelijk niet. Maar hé, het is ons kind toch. En zo ook voor jullie, als jullie Elena (of Elin) mooi vinden gewoon doen. Je kan toch nooit een naam vinden die iedereen mooi vindt, zolang het geen naam is waar je je kind mee tekort doet, en dat doe je met zowel Elin als met Elena niet, dan lekker doen wat jullie willen.
Wij hebben onze nu 4 maanden oude dochter Elena genoemd en ik word werkelijk waar overspoeld door reacties van mensen die het zo'n prachtige naam vinden, en blanker/hollandser dan ons kindje worden ze niet gemaakt , dus het kan (vind ik) prima. Onze andere kinderen hebben ook hele gewone hollandse namen (eigenlijk vrij internationaal allebei, maar in ieder geval gewoon 'op zn hollands' uitgesproken): David en Marcus. Ik vind het er zelf prima bij passen. Overigens vind ik het meer een Spaanse/Italiaanse naam dan oostblok.
Ik vind Elena tijdloos, ietwat chic. Maar als je dat prima vind, zou ik het absoluut doen. Mijn nichtje heet Lena (iets anders geschreven, maar uitspraak is hetzelfde). Vond ik een wat ouderwetse naam. Voor zo'n jonge meid, maar ondertussen ben ik er aan gewend. Ik vind Elena wel meer tijdloos dus. Ik zeg doen
Ik vind Elena ook een supermooie naam. Idd sjiek. Lena vind ik ook mooi, Elin minder. ik ken een Spaanse Elena.
Het is minder hip/vlot dan de twee namen waardoor jullie op deze combinatie gekomen zijn. Maar zeker een prima naam! Eline ook nog een optie..
Mooie naam! Ander compromis is misschien Eleni? Maar dat heeft dan weer een Griekse associatie, dus misschien gewoon blijven bij Elena als jullie het beiden mooi vinden.