Ik zou ook niet weten wat er aan uitspraak mis kan gaan bij Elin?? Ik vind het een leuke naam en helemaal geen negatieve associaties bij.
Ik Denk dat je in NL de naam over het algemeen niet uitspreekt zoals de originele Scandinavische manier. Maar dat je weinig problemen zal hebben omdat vrijwel alle Nederlanders de i op dezelfde manier uitspreken in deze naam. Hoogstens dat het op reis dan anders uitgesproken wordt, maar dat heb je met vele namen. Elena/elina is momenteel wel origineler en ook mooi
Ik vind Elin prachtig, en denk totaal niet aan Alien, dan kun je overal wel wat bij bedenken.. Elena vind ik ontzettend tuttig en Oostblok, hou ik niet van.
Ik heb er geen negatieve associaties bij, prima naam, maar wel een beetje een modenaam. Elena vind ik veeeeeeel mooier (daarom heet mijn dochter zo ).
Ik ken een Elin en een Elynn, en beide spreek je hetzelfde uit De alien associatie snap ik zelf dan niet zo goed.. misschien als je het een Engels of Amerikaans persoon laat uitspreken ofzo? Ik zou zelf voor Elena kiezen, maar die komt meer omdat die naam super lang op ons namenlijstje heeft gestaan.