Ondertussen aan het wegdromen over namen, ik vind het zo moeilijk! Onze kinderen hebben typisch Nederlandse namen, geen Engelse of moderne uitspraak, gewoon op z'n Hollands. Ik zoek semi-ouderwetse namen, niet lang, hooguit 2 lettergrepen. Scandinavisch tintje is welkom. Niet te modern en ook geen afkortingen als Saar, Eef etc. Als het internationaal uit te spreken is, is dat handig maar geen must. Voorkeur van mijn kant: J: Daniel, Thomas, Jasper, Bram M: Hanna, Nora, Vera, Freja, Lena, Anna (maar eigenlijk is -a een nogo ivm dochter)
Ha! Ik lees even mee.. helemaal mijn stijl! Ook mijn jongens hebben een 'gewone' naam.. Ik werk bij een kinderopvang dus hoeveel namen wil je hebben.. Olivier Boris Just Hugo Floris Rens Finn Casper Lucas Julius Jelle Niels Tobi Siebe Pieter Daan Duuk / Duco Ralf Elin Olivia Mila Linne Saar Noa Hanna Nina Mette Merle Marit Luna Cato Lena Julie
Myrte Dana Linde Stella Jolijn Lieke Iris Ilse Lara Mara Marit Sanne Merle Bente Esmee Femke Lieve Veerle Reina Meike Jana Emma Evie Joren Tobin Tijmen Tristan Lucas Jochem Kieran David Roan Rowan Silvijn Melle Marijn Hidde Joah Joas Mias Merlijn Tygo Pepijn Fedde Marnix Jonah Timo Jelle Lasse Teije Marcus Morris Jesper Floris Vigo Jurre Jurgen Guido
Namen die hier (Noorwegen) voorkomen: Jongen: Nils Mats Mattias Espen Rune Oskar Jakob/Jacob Elias Jonas Odin Jens Sverre Jurgen Stian Jesper Ole Sivert Markus Lukas Meisje: Nora Freya Tuva Eir Eira Hedda Bente (geen populaire kindernaam in Noorwegen, maar in NL volgens mij prima voor een baby) Ronja Sigrid Liv Live Hanna Kaya/Kaja/Kaia Line Elin Maya Oline Mia Marit Mette Selma Iben