Ow, wat is het toch moeilijk om tot een leuke naam voor onze baby te komen... En ik ben echt veel te kieskeurig geloof ik... Daarbij blijven we hangen in de meisjesnamen, maar het geslacht van onze baby is nog niet bekend. Vandaar jullie mening gevraagd over een paar namen. Wat vinden jullie bijvoorbeeld van: - Indy - Joni - Nowi Ik zal zelf mijn "bedenkingen" nog even niet noemen... Ook zijn we nog op zoek naar leuke jongensnamen. Beetje stoer, niet te gezocht, maar ook niet teveel voorkomend. Zelf vind ik Sten en Len leuke namen, maar die gaan het waarschijnlijk niet worden omdat ze teveel op namen van anderen in onze omgeving lijken... Ben benieuwd naar jullie ideeën!
Nowi vind ik erg leuk, echt een gave naam! Noé, uit spreken als Nowee vind ik ook erg mooi! Indy en Joni zijn niet mijn smaak.
Ik weet uit een ander topic dat Joni een ander woord is voor het vrouwelijk geslachtsdeel, dus darom niet geschikt als naam! Indy= leuk Noe (met streepje) vind ik een leuke schrijfwijze en naam dus noweeeee De schrijfwijze Nowi vind ik erg bedacht! succes
Ze zijn niet echt mijn smaak, maar vind Indy nog het leukst. Joni zou ik zeker niet kiezen vanwege de betekenis.
Joni idd niet ivm de betekenis. Stond ook bij mij erg hoog op het lijstje tot ik ging googelen Indy vind ik wel leuk, bij Nowi denk ik aan een hond
indy vind ik érg leuk ook op ons lijstje gestaan, maar het idee van 'in die ' vond ik wat meer.. maar verder een prachtige naam. Nowie vind ik alleen leuk als het geschreven is als Noë . Uitspraak wel nowie . en over jonie is genoeg gezegd/geschreven
hmmmm...Indy gaat nog wel, maar is het ook nog leuk als je straks 30 bent en Indy heet....? Nowi vind ik niks, en Joni haak ik ook af vanwege de betekenis. Noé vind ik een mooie naam! Amé? Wat ik een stoere jongensnaam vind is Bing.
Haha, al mijn bedenkingen worden door jullie ook genoemd... Joni = idd de betekenis van yoni... (schrijf je dan wel anders, maar klinkt toch hetzelfde) Was even benieuwd hoe "algemeen bekend" dat was Nowi = vind ik erg leuk klinken, maar geschreven vind ik het minder. "Gemaakt" is idd wel een goed woord. Ik denk nog na over alle andere schrijfwijzes. Noë, Noé.... Zou dat niet erg lastig zijn voor die kleine als ze steeds leestekens moet gebruiken voor haar naam? Indy = Ik vind de naam heel leuk voor een meisje, maar hoe staat 'ie een volwassen vrouw? Misschien is het gewoon een kwestie van wennen hoor... Dewi = vind mijn vriend erg leuk, maar ik heb m'n twijfels, al kan ik niet echt uitleggen waar ze door veroorzaakt worden Nova = vind ik ook leuk, maar mijn vriend dan weer niet Amé / Aimee = dochter van een kennis Bing = ik heb ooit bij C3nter P@rcs gewerkt en 1 van de karakters van hun kindershow heet Bing. Ik zie dus gelijk dat mannetje voor me... Verder nog meningen of goede ideeën? Ik vind het fijn dat veel van jullie ook even uitleggen waarom ze een naam wel of niet mooi vinden Enne... jongensnamen ook nog steeds welkom 8)
Er was inderdaad een andere topic wat betreft de Joni naam. Toen heb ik dit rijtje als alternatief gegeven. Misschien dat jij er ook iets aan hebt. Meisjesnamen: Juno of Juna /Yuna: Romeinse meisjesnaam. De betekenis van de naam is ` Mystische koningin van de hemels`. Luna: Latijnse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `maan`. Lena: Griekse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `aantrekkelijk, verleidster, licht`. Lian: Chinese meisjesnaam. De betekenis van de naam is `de sierlijke wilg`. Lani: Hawaiiaanse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `hemel, lucht`. Lana: Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `aantrekkelijk'. Lone: Deense meisjesnaam. De betekenis van de naam is `kracht`. Lara: IJslandse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `laurierblad`. Jori: Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is 'naar beneden stromend' Lona: Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `leeuwin, gereed voor strijd`. Junia: Latijnse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `jeugdig`. Lelia: Latijnse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `lelie`. Loni: Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `solitair`. Leia: is een Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `Vlakte`. Lela: is een Spaanse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `glorieus`. Jena: is een Oud Indische of Arabische meisjesnaam. De betekenis van de naam is `paradijs` of 'kleine vogel'. Jongensnamen: Mick Vin Jens Jack Jake Sep Floyd of Lloyd Sil of Silas Raf Liam Bink Boyd Thijn Mart Abe (eeb) Rhys (rhies) Cash Cruz Tate (teet) Jase (jays) Lyle Jax Ace Cole Asher Reed - Reid (ried)
Sorry voor de late reactie; ben lekker druk geweest met de feestdagen Super dat je zo'n lange lijst met namen gepost hebt! Ik zie er nog niet gelijk iets tussen zitten, maar je hebt wel door waarnaar ik op zoek ben. Even lijstje langslopen... Meisjesnamen: Juno/Juna, Luna, Lara: Ik ken(de) honden die zo heten Jori: lijkt teveel op naam familielid Jena: moet ik gelijk denken aan een jenaplanschool Loni: ken ik als (Roemeense) afkorting van Ilona. Vind ik superleuk, maar klinkt hetzelfde als de bijnaam van de ex van mijn vriend. Dus hij ziet dat niet zitten. Lela: lijkt een verbastering van Layla; niet mijn smaak Lena, Lian, Leia (Lea?): Vind ik niet zo vlot klinken De andere meisjesnamen die je noemt, kan ik nog niet helemaal aan wennen eerlijk gezegd.... Jongensnamen: Mick, Jack, Jake, Bink, Jax: Bekt niet lekker met de achternaam (die begint met KL) Thijn, Vin, Sep, Jens, Rhys: Lijkt teveel op namen van mensen die we kennen Raf, Bink: Vind ik te "gemaakt stoer" Floyd, Lloyd, Boyd, Abe, Liam, Cash, Tate, Jase, Lyle, Ace, Cole, Asher, Reid: Ik hou over het algemeen niet zo van die typisch Engelse namen Silas: Ken ik van vroeger, was geen leuke jongen Mart: vind ik niet zo'n vlotte naam; moet gelijk aan Mart Smeets denken Ik blijf voor een meisje toch met Joni in mijn hoofd zitten. Hoeveel mensen denken er bij de naam Dick aan een piemel? Terwijl die veel meer voor de hand ligt / meer algemeen bekend is... Maar misschien hebben jullie nog andere goede ideeën. En een jongensnaam is ook nog steeds welkom haha! Wat vinden/vonden jullie trouwens van Len?
Vanavond gaan we weer brainstormen over namen, want we moeten echt een knoop gaan doorhakken... Iemand nog goede ideeën die we kunnen meenemen? Zowel jongens- als meisjesnamen, want wij laten ons over een paar weken verrassen!
Voor een jongentje vind ik Len leuk maar dan met dubbel n: Lenn. Ik heb je eerder een lijstje gegeven voor de meiden maar ik heb niet het idee gehad je daarmee geholpen te hebben. Laatste poging Lori Jane Lila Joan Livia ------- Mara Maya Moya Mila ------- Suze Sara Zora Senne ------- Fia Fenne Freya ------- Mette Lott Tess ------- Succes!! Ik ben benieuwd wat het gaat worden!!!
Uit jouw rijtje vind ik Indy het leukst. Moest door jouw eigen namen denken aan de naam Nikè. Verder hoorde ik laatste de jongensnaam Tren. Succes!