Het gaat om het vernoemen van de naam Leendert. Het zal de 2e naam worden. De keuze is of letterlijk Leendert of de van Leendert afgeleide naam Leonard. Wat zullen jullie doen?
Omdat het de tweede naam is, zou ik voor letterlijk vernoemen gaan. En dan vind ik Leendert een prima naam!
Vernoemen is dezelfde naam geven , een verbastering vind ik geen vernoeming (persoonlijke mening). Leendert dus
Ik vind Leendert mooier. Kan ook komen omdat ik het blog van Teunie volg (eenvoudigleven) en 1 van haar zonen heet zo dus ben op die manier bekend met de naam. Leonards ken ik niet.
Leendert is overigens juist een afgeleide van leonhard/Leonard en heeft daardoor dezelfde betekenis. Geen verbastering
Ts heeft het over verbasteren. De naam is Leendert dus als je wil vernoemen naar Leendert dan moet je Leendert doorgeven, vind ik. Tenzij de persoon naar waar je vernoemd is vernoemd naar Leonard, dan kan het wel. Maar anders niet.
Mee eens. Zo had mijn nicht haar dochtertje "vernoemd" naar haar moeder. Dochtertje heet Denise en moeder Hennie... Ja want het heeft beide een e, zei ze er ook nog bij.
Dat vind ik ook altijd zo raar. Dat is toch totaal niet vernoemen . Ik heb voor Leendert gestemd. Mooie naam, zeker als tweede (Ik ken hem ook van Teuni! ). Wij hebben onze kinderen vernoemd met hun tweede en derde naam. Dat zijn de volledige eerste namen van de oma's en opa's (zij hebben nog een andere roepnaam dan de volledige naam zeg maar). Wij bleken wel per toeval (♡) onze oudste een roepnaam te hebben gegeven die in de volledige eerste voornaam van mijn oma staat (twee letters omgedraaid). Oma noemde wij sowieso altijd als 'oma' + haar achternaam. En ik wist haar roepnaam wel maar die is weer verkort van haar eerste volledige naam, en ín die volledige naam staat haar naam (beetje vaag maar als je t weet zie je t ). Nooit bij stilgestaan toen, mijn tante wees me erop, ik vond dat toen erg mooi!
Mijn oudste (overleden*) dochter heeft trouwens dezelfde naam als mijn mans overleden oma. Niet bewust een vernoeming maar achteraf vind ik dat toch wel mooi.
Toevoeging, opa heet Leen. Officiële naam is Leendert. Maar eigenlijk vind ik Leonard een mooiere naam.. Dilemm! Maarja, vernoemen.. hoe 'letterlijk' moet je dat nemen? Manlief maakt het niet uit. Hij vindt beide namen mooi.
Hier ben ik het mee eens. Ik vind een naam die er op lijkt ook echt geen vernoemen. Heb daarom Leendert gestemd, vind het ook een prima naam.
Als je Leonard mooier vindt dan moet je die doen! Je kan dan zeggen dat het tegelijk ook een knipoog is naar opa?