Ondanks PCO toch 2 x spontaan zwanger geworden , nog een derde???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marisa78, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hallo meiden,

Bij mij is het PCO syndroom vastgesteld...ik heb van mezelf sinds mijn 16 de geen cyclus, mijn man ( toen mijn vriend;)) en ik dachten toen, ach geen menstruatie kan niet veel gebeuren:D nou op mijn 17 de bleek ik zwanger te zijn van onze oudste...aangezien we toen nog heel jong waren begonnen we daarna niet meteen aan een 2 de kindje, maar 6 jaar later waren we daar wel klaar voor, dus gestopt met de pil,maar natuurlijk geen menstruatie:(,ben toen na een paar maanden wachten maar eens naar de ha gestapt,die zei laten we eerst maar eens een uitstrijkje maken,toen ik dus weken later met de benen open bij de ha op tafel lag, bleek opeens dat ik 5 weken zwanger was:):)...
    Dus ook weer spontaan zwanger geworden..zonder ooit zelf een menstruatie te hebben gehad, volgens de dokter 2 x een gelukstreffer gebeurt:(
    Ben toen ook maar eens naar de gyneacoloog gegaan, om uit te zoeken waardoor ik geen cyclus heb,na onderzoeken,inwendige echo waarop de bekende kralenketting te zien was en ect. bleek ik dus pco te hebben...
    Nu willen we toch nog heel graag een derde kindje,ben inmiddels 32 jaar, dus jong zat denk ik zelf, alleen zijn onze 2 kinderen natuurlijk wel 14 en 7,maar ze zien het allebei wel zitten...(we hebben een beetje voorzichtig gepolst).
    Maar ben net bij de huisarts geweest,omdat ik sinds 2 maanden van de pil af ben,maar natuurlijk geen menstruatie krijg...
    Eigelijk wilden m'n man en ik gewoon afwachten of er weer zo'n mooi wonder voor ons is weggelegd, alleen de dokter denkt dat het wel heel ver weg is gezocht, ook omdat ik alweer iets ouder ben, en adviseert om naar de gyneacoloog te gaan, als ons kinderwens zo groot is ( hij vond het overigens wel een beetje vreemd, dat wij toch nog weer een kinderwens hebben na onze 2 jongens van 14 & 7??
    Die 2 van ons zijn overigens echt 2 handen op 1 buik,maar zoeken we het nu toch een beetje ver om nog aan een derde te beginnen????
    Aan de ene kant denk ik laten we maar naar de gyneacoloog gaan, en kijken wat hij ervan zegt en doet, ook omdat ik niet meer de tijd heb om op het eventuele wonder te wachten...
    Of zal ik toch op dat eventuele wonder wachten,met de kans natuurlijk dat die nooit komt....

Wat denken jullie???

Groetjes Marisa.

2. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    hoi,

ik zit een beetje in het zelfde schuitje maar dan net anders.
    ik heb een zoontje van ruim 2 1/2 en willen graag een tweede kindje.
    ik heb ook pco en heb een cyclus tussen de 39 en de 110 dagen (jaja pfff)
    bij de eerste ben ik zwanger geworden met behulp van tempen en ovu testen.
    ik had me eitje gevonden en hebben maar een keer geklust zeg maar...en het was raak.
    nu heb ik deze keer me ei ook weer gevonden en heb 29 aug (zondag ) me nod en ik heb best wel wat dingen dat ik kan zeggen..he misschien voel ik me wel zwanger.

maar we wouden ook al eigenlijk naar het zh gaan voor evt clomid maar ik hoop zo dat het ons zelf nog lukt...maar ja wanneer leg je de grens op wachten of gaan?
    ik denk als er na dec nog geen zwangerschap is dat we dan gaan denken aan het zh.
    ben net 29 dus we hebben aan de ene kant nog lekker gewoon de tijd maar de wens is toch ook wel weer groot....

succes met je beslissing x

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier ook pco en 2 keer spontaan zwanger geworden.
    ik heb voor de 2e 2x clomid gebruikt en voelde me daar zo ontzettend niet lekker op dat ik er mee stopte en dacht we zien wel.
    en ja hoor de maand erop zwanger.
    als we ooit een 3e zouden willen laat ik het er gewoon op aan komen.
    al die bijwerkingen van de clomid heb ik helemaal geen zin in.
    dan zie ik wel of het wonder nog eens voor ons is weggelegd

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    hulp van een gyn lijkt me wel handig, anders kan het net zo goed heel lang duren of helemaal niet lukken.
    wat raar dat je dokter zijn twijfels over je kinderwens uitsprak?? Al heb je 10 kinderen, als je er goed voor zorgt, bepaal je dat toch zelf?

5. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Goh .. wat een leuke reacties!!!
    Bedankt meiden...

Momhairy
    Allereerst hoop ik heel erg met je mee dat je nu toch zwanger bent...wat ontzettend spannend!!:D

Wat goed dat je doormiddel van temp en ovu testen je ei had ( bij je eerste )en hopelijk hebt gevonden...begin je daarmee als je een menstruatie hebt gekregen of??
    Ik heb dat zelf nooit geprobeerd...misschien moet ik die ovutesten ook eens proberen, maar ja:( ik krijg dus helemaal geen cyclus...heeft het dan wel nut,want dan heb je toch ook geen eisprong:(
    PFF ik vind het allemaal best ingewikkeld...ook wat de dokters zeggen, 2 x dus een eisprong gehad ( in de tijden dat ik dus van de pil af was) en daaruit zijn dus mijn 2 kinderen ontstaan...beetje vreemd al zeg ik het zelf...( en dan blijf je dus eigelijk aan de gang met die ovu testen....

Maar idd het allermooiste is als het zelf allemaal lukt...
    In jouw situatie ...denk ik dat ik hetzelfde zou doen, nog even lekker afwachten, en wie weet het is 1 x gelukt en lukt het vast een tweede keer (of is al gelukt;)
    Het leeftijdsverschil zal ook niet zo groot zijn aangezien je eerste zoontje 2 1/2 is...

Maar op een gegeven moment is het idd van wanneer is de grens van wachten voorbij en ga je naar de gyneacoloog...

Ben benieuwd...laat je weten als het deze maand is gelukt;)

Shenoby...
    Dus je hebt het wel geprobeerd , clomid..
    Wat mooi om te lezen dat toen je daarmee gestopt bent , je toch vanzelf zwanger bent geraakt,hoe is jou cyclus, ook helemaal niks of toch af en toe??
    Dus clomid geeft veel bijwerkingen?? moet ik dan denken aan hormonaal of??
    Denk eerlijk gezegd dat mijn man dan zal zeggen dat hij dat niet ziet zitten...die voelt meer voor het afwachten...en ik ben bang dat we onze kans daarmee voorbij laten schieten...

Sahi,
    Ik vind het ook een beetje vreemd van de ha ...voelde me er erg ongemakkelijk bij...maar toch leuk om te lezen van een ander dat het niet raar is om een kinderwens te hebben, ondanks dat mijn jongens al 14 en 7 zijn:):)

Bedankt meiden!!!!

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

bij mij had ik heel erg veel last van hormonale bijwerkingen. tot lactatie aan toe.
    en ik was er gewoon niet lekker van,
    voelde me helemaal mezelf niet meer.

hier had ik ook gewoon dat ik een poos geen cyclus had.
    of dan juist weer ineens een hele korte cyclus. (onder de 20 dgn)

Deel Deze Pagina